کد خبر: 661054
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ ۱۳:۰۵:۳۲
| |

آمریکایی ها مالک جدید اینتر؛ اوک‌تری کارها را به ماروتا می سپارد

به دنبال ناکامی مالکان چینی باشگاه اینتر در بازپرداخت وام ۳۷۵ میلیون یورویی، یک صندوق آمریکایی مالک جدید این باشگاه ایتالیایی لقب گرفت.

آمریکایی ها مالک جدید اینتر؛ اوک‌تری کارها را به ماروتا می سپارد
کد خبر: 661054
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ ۱۳:۰۵:۳۲

مالکان چینی باشگاه اینتر یعنی خانواده ژانگ تحت عنوان تجاری گروه سونینگ که تا پایان شب گذشته (سه‌شنبه) باید وام 375 میلیون یورویی که پیش از این از صندوق آمریکایی اوک‌تری دریافت کرده بودند را پرداخت می‌کردند. آنها اما در انجام این کار موفق نبودند و به این ترتیب این صندوق آمریکایی طبق قراردادی که به هنگام دادن وام با سونینگ بسته بودند، به طور قانونی مالک جدید باشگاه اینتر لقب گرفت. به این ترتیب باشگاه اینتر هم به سرنوشتی مشابه آنچه رقیب همشهری‌اش میلان در سال 2018 در دوره مالکیت «یونگ هونگ لی» تجربه کرد، دچار شد.

به گزارش تسنیم، اخیراً گفته شده بود که مالکان چینی باشگاه اینتر در آستانه توافق برای دریافت وامی 400 میلیون یورویی با بازپرداخت 3 ساله از یک صندوق آمریکایی به نام پیمکو هستند که از این طریق می‌توانستند وام 375 میلیون یورویی که پیش از این از اوک‌تری گرفته بودند را تسویه کنند، اما پیمکو هم از دادن وام به آنها خودداری کرد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت ایتالیا»؛ مراحل رسمی برای برای تصاحب باشگاه اینتر توسط صندوق اوک‌تری آغاز خواهد شد و 15 تا 20 روز برای انتخاب هیئت مدیره جدید و تشکیل مجمع سهامداران باشگاه زمان نیاز است. انتظار می‌رود امروز (چهارشنبه) بیانیه‌ای در این خصوص از سوی این صندوق آمریکایی صادر شود.

روزنامه «کوریره دلو اسپورت» ایتالیا هم خبر داد؛ ژانگ نتوانست بازپرداخت وام 375 میلیون یورویی را انجام دهد و اوک‌تری بلافاصله مالکیت باشگاه را در اختیار گرفت. صندوق آمریکایی در حالی که به دنبال خریدار است، در این مدت باشگاه را کنترل خواهد کرد. اولین اقدام مدیران این صندوق آمریکایی این است که تمام اختیارات در حوزه مدیریتی باشگاه را به جوزپه ماروتا (مدیر اجرایی باشگاه اینتر) بسپارند.

اینتر این فصل با سرمربیگری سیمونه اینزاگی برای بیستمین بار فاتح اسکودتو شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها