کد خبر: 654608
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ ۰۹:۱۵:۴۶
| |

چطور فرد ردصلاحیت شده پست جدید گرفته؟/ نهادهای نظارتی به این تناقض خاتمه دهند

یعنی اینقدر در فوتبال قحط‌الرجال آمده که یک نفر هم باید رییس کمیته فوتسال باشد هم رییس سازمان لیگ با آن حجم عظیم مسوولیت؟ هم عضو هیات رییسه باشد، هم سخنگو و هم رییس هیات فوتبال یک استان؟

چطور فرد ردصلاحیت شده پست جدید گرفته؟/ نهادهای نظارتی به این تناقض خاتمه دهند
کد خبر: 654608
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ ۰۹:۱۵:۴۶

بعد از گزارش‌هایی که در هفته گذشته در مورد شرایط هیات فوتبال استان خراسان رضوی در رسانه‌ها از جمله روزنامه اعتماد منتشر شد، نظر سایر رسانه‌ها و نهادها نیز به این موضوع جلب شده است.

به گزارش روزنامه اعتماد، دوشنبه شب یک برنامه تلویزیونی به صورت مفصل این پرونده را مورد بررسی قرار داد. 

در این برنامه علیرضا تاج‌فیروز، رییس اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در این رابطه با تایید تعویق عامدانه انتخابات هیات فوتبال استان خراسان رضوی برای گرفتن تایید صلاحیت یکی از نامزدها (احسان اصولی) رییس فعلی هیات فوتبال که دوره 4 ساله‌اش اردیبهشت تمام شد، اعلام کرد: فدراسیون به دنبال ثبت‌نام مجدد از نامزدهاست. احتمالا برای اینکه فرد ردصلاحیت شده بتواند آدم نزدیک به خودش را وارد انتخابات کند.

مجری برنامه هم در بخشی از اظهاراتش به درستی اشاره کرد فرد ردصلاحیت شده اخیرا یک پست جدید در فدراسیون گرفته است. اشاره میثاقی به حکم ریاست سازمان لیگ فوتسال است که مهدی تاج برای احسان اصولی امضا کرده است.

این مجری تلویزیون همچنین اشاره کرد عده بسیار زیادی از اهالی فوتبال مشهد با نگرانی در حال پیگیری اوضاع فوتبال استا‌ن‌شان هستند که تا سه سال پیش در لیگ قهرمانان آسیا نماینده داشت و امروز حتی در سطح دو هم نماینده ندارد. 

در گزارش قبلی هم اشاره کردیم که این شرایط بسیار عجیب است. اول اینکه چطور به راحتی قوانین دور می‌خورد تا یک فرد یا گروه بتواند منتفع شود و دوم اینکه چطور فرد ردصلاحیت شده برای اداره فوتبال یک استان در سطح کشور پست می‌گیرد.

سوال از نهادهای نظارتی این است که اگر صلاحیت فردی برای اداره یک جای کوچک تایید نشده چطور توانسته یک سمت بزرگ‌تر بگیرد؟ بلاتشبیه مگر می‌شود فردی که نمی‌تواند یک ساختمان را مدیریت کند بشود رییس شورای شهر؟ 

این تناقض باید هر چه سریع‌تر حل شود و تنها چاره‌اش هم ورود نهادهای نظارتی است. این نهادها باید از رییس فدراسیون فوتبال سوال کنند چه در یک شخص دیده که به او علاوه بر سمت‌های قبلی‌اش سمت جدید می‌دهد؟ یعنی اینقدر در فوتبال قحط‌الرجال آمده که یک نفر هم باید رییس کمیته فوتسال باشد و هم رییس سازمان لیگ با آن حجم عظیم مسوولیت؟ هم عضو هیات رییسه باشد، هم سخنگو و هم رییس هیات فوتبال یک استان؟ آن هم فردی ردصلاحیت شده توسط نهادهای اطلاعاتی و نظارتی؟ اگر هم آن ردصلاحیت اشتباه بوده خود نهادهای ذی‌ربط اعلام کنند.

همین حالا بسیاری از پیشکسوتان فوتسال کشور که هم علم مدیریت دارند و هم خاک خورده این رشته هستند، بیرون گود ماندند. بسیار بهتر است که سمت‌هایی نظیر کمیته فوتسال یا ریاست سازمان لیگ به این افراد داده شود. البته اگر این پست دادن‌ها پشت پرده‌ای نداشته باشد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها