کد خبر: 652790
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۱۲:۰۰:۴۳
| |

آقای شجاع خلیل زاده! کفن‌پوش برو جلوی فدراسیون/ این هم آدرس کسانی که فوتبال ایران را عقب انداختند!

اگر شجاع خلیل‌زاده واقعا نگران پسرفت فوتبال ایران است می توانیم به او بگوییم سراغ چه کسی برود: ساختمان فدراسیون فوتبال، دفتر رییس فدراسیون فوتبال، آقای مهدی تاج!

آقای شجاع خلیل زاده! کفن‌پوش برو جلوی فدراسیون/ این هم آدرس کسانی که فوتبال ایران را عقب انداختند!
کد خبر: 652790
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۱۲:۰۰:۴۳

شجاع خلیل‌زاده بعد از بازی پرسپولیس و تراکتور که منجر به باخت دو بر صفر تی‌تی‌ها شد با چند خبرنگار درگیری لفظی پیدا کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، مدافع ملی‌پوش تراکتور به صورت مشخص خبرنگار منسوب به تیم رسانه‌ای عادل فردوسی‌پور را هدف قرار داد و با تکرار جمله عجیب «وضعیت خط دفاع تیم ملی به شما مربوط نیست» (شجاع اشاره نکرد وضعیت خط دفاع تیم ملی دقیقا به چه کسانی مربوط می‌شود)، گفت: عادل فردوسی‌پور و برنامه 90 با حمایت از کی‌روش 10 سال فوتبال ایران را عقب انداختند. این جمله به اضافه جملات مشابهی که از دهان مدافع تراکتور خارج شد و با وساطت پاکو خمس، سرمربی تیم به پایان رسید را از چند نظر می‌توان بررسی کرد. 

عادل فردوسی‌پور به‌طور قطع سپر رسانه‌ای کارلوس کی‌روش در ایران بود. این مساله آنقدر واضح است که حتی نیازی به توضیح ندارد. کافی است آیتم‌های برنامه 90 بعد از حذف تیم ملی ایران مقابل عراق در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2015 و باخت سنگین سه بر صفر مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیای 2019 را ببینید. گزاره سنگینی است، اما شاید بتوان گفت اگر کی‌روش حمایت عادل را نداشت این همه در فوتبال ایران دوام نمی‌آورد. اینکه چنین اتفاقی به نفع فوتبال کشور شد یا به ضرر آن، مساله این نوشته نیست. همچنین نگارنده قضاوتی در مورد ذی‌نفع بودن فردوسی‌پور بابت حمایت از مربی پرتغالی ندارد. 

شجاع خلیل‌زاده هم بیشتر از اینکه نگران پیشرفت یا عدم پیشرفت فوتبال ایران در دوران کی‌روش باشد، ناراحت سال‌ها دوری از تیم ملی به خاطر دعوای کی‌روش- برانکو است. سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی در برهه‌ای با وجود اینکه شجاع خلیل‌زاده یکی از بهترین‌های ایران در پست خودش بود او را به تیم ملی فرانمی‌خواند وگرنه شجاع امروز تعداد بازی ملی بیشتری در کارنامه‌اش دیده می‌شد. بدشانسی شجاع اما به جنگ دو سرمربی محدود نمی‌شد. مشکل اصلی شجاع این بود که تیم کی‌روش در خط دفاع عالی کار می‌کرد و هیچ کس در آنجا دلتنگ شجاع نمی‌شد! یعنی اگر تیم ملی در دوران سرمربیگری کی‌روش در خط دفاع ضعف داشت دست‌کم می‌شد به مربی پرتغالی انتقاد کرد که چرا از خلیل‌زاده استفاده نمی‌کند، اما خب سازمان دفاعی تیم ملی در دوره کی‌روش تقریبا انتقادناپذیر بود. 

اما اگر شجاع خلیل‌زاده واقعا نگران پسرفت فوتبال ایران است و می‌خواهد باعث و بانی‌اش را شماتت کند ما می‌توانیم به او بگوییم سراغ چه کسی برود: خیابان سئول، ساختمان فدراسیون فوتبال، دفتر رییس فدراسیون فوتبال، آقای مهدی تاج!

واقعا عجیب است که مدافع تیم ملی ایران کسی که مشوق و حامی کی‌روش در ایران بود را ملامت می‌کند، اما کسی که آمر به این کار بوده را از قلم می‌اندازد. به هر حال عادل فردوسی‌پور به عنوان یک فرد رسانه‌ای قوی که سال‌ها آنتن زنده تلویزیون را در اختیار داشته در ماندن کی‌روش نقش ایفا کرده، اما آن کسی که قرارداد را امضا و تمدید کرده، رییس فدراسیون فوتبال است. همان رییس فدراسیونی که دوباره بعد از بازگشتش اسکوچیچ، مربی موفق تیم ملی را کنار گذاشت و کی‌روش را برگرداند. چطور شجاع خلیل‌زاده انتقادی به بازگشت کی‌روش نداشت؟ بله! چون این‌بار او را به تیم ملی دعوت کرد. و چرا دوباره بعد از رفتن او منتقد شد؟ بله! چون در جام جهانی به او بازی نداد!

آقای خلیل‌زاده شما یک بازیکن فوتبال هستی و ما هم انتظار نداریم بیشتر از منافع خودت دغدغه داشته باشی، اما از اینکه منافع شخصی خودت را پشت منافع فوتبال و مردم قایم می‌کنی، ناراحت می‌شویم. شما اگر نگران عقب افتادن فوتبال کشور هستی آن هم با این رگ گردن ورم کرده اول از همه باید زمانی که فهمیدی فوتبال ایران بابت پرونده ویلموتس چند صد میلیارد تومان بدهکار شده کفن‌پوش می‌رفتی جلوی ساختمان فدراسیون. شما اگر دلسوز فوتبال ایران بودی وقتی متوجه شدی سرمایه‌ای که می‌توانست خرج رشد فوتبال پایه، امکانات، حتی پاداش بازیکنان که خودت هم شاملش هستی، بشود سر از جیب یک مربی کلاهبردار بلژیکی درآورده باید در رسانه‌ها باعث و بانی این کار، یعنی رییس فعلی فدراسیون را نابود می‌کردی. اما نکردی! حتی زمانی که فهمیدی این فرد دوباره به فدراسیون برگشته، واکنشی نشان ندادی و نخواهی داد. نه تو و نه هیچ کدام از هم‌تیمی‌هایت. شما چطور می‌توانید ادعای نگرانی بابت سرنوشت فوتبال کشور را بکنید؟ 

دردناک این است که شما زورتان فقط به چند خبرنگار می‌رسد که نهایت می‌توانند یک بیانیه بنویسند. خبرنگارانی که دست‌شان به جایی بند نیست که جلوی قلدری‌ها را بگیرند. می‌خواهد این قلدری از جانب یک مدیر سیاسی باشد یا یک فوتبالیست.

مخلص کلام اینکه ما به شما نشان دادیم عامل پسرفت فوتبال کشور چه کسانی هستند. آدرس‌شان را هم دادیم. کسانی که n سال است فوتبال را قبضه کرده‌اند و حتما بیشتر از هر رسانه‌ای، ولو رسانه‌ای که به قول شما پول می‌گیرد در سرنوشت فوتبال این کشور تاثیر گذاشته‌اند. اگر جرات دارید، بروید سراغ‌شان. اگر هم نگران هستید مبادا از تیم ملی خط بخورید یا از مواهب دیگر محروم بمانید، سرتان را بیندازید پایین و فوتبال‌تان را بازی کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها