کد خبر: 651176
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ۱۵:۳۱:۵۷
| |

توصیف یک روزنامه از داور کویتی بازی ایران و قطر: انگار یک ایرانی در ایران برای تیم ایران سوت می‌زد!

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: شاید امروز بتوان گفت تصمیمات احمد العلی طوری بود که انگار یک داور ایرانی در ایران برای تیم ایران سوت می‌زد!

توصیف یک روزنامه از داور کویتی بازی ایران و قطر: انگار یک ایرانی در ایران برای تیم ایران سوت می‌زد!
کد خبر: 651176
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ۱۵:۳۱:۵۷

روزنامه دنیای اقتصاد درباره داور کویتی بازی ایران و قطر نوشت: انگار یک ایرانی در ایران برای تیم ایران سوت می‌زد.

به گزارش دنیای اقتصاد، تجربه کم و سوابق نه چندان مشخص العلی از یکسو و عرب‌زبان بودن او از سوی دیگر باعث ایجاد این ذهنیت شده بود که شاید این چهره از پس قضاوت نیمه‌نهایی بر نیاید و این موضوع به ضرر ایران تمام شود. حتی امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی کشورمان هم در نشست خبری پیش از بازی تلویحا به چنین انتخابی اعتراض کرد. آنچه اما در زمین مسابقه رخ داد، به کلی متفاوت بود. شاید امروز بتوان گفت تصمیمات احمد العلی طوری بود که انگار یک داور ایرانی در ایران برای تیم ایران سوت می‌زد!

این روزنامه افزوده است: نقطه‌عطف قضاوت داور کویتی در این مسابقه به پنالتی عجیبی مربوط می‌شود که اوایل نیمه دوم به سود ایران اعلام کرد. در شرایطی که مدافع قطری روی شوت بازیکن ایران از فاصله بسیار نزدیک به‌طور غیر ارادی دستش را جلوی صورتش گرفته بود، داور برخورد توپ با دست را پنالتی تشخیص داد و کمک کرد ایران در زمانی ارزشمند و مهم گل مساوی را به ثمر برساند. این صحنه آن‌قدر پنالتی نبود که علیرضا فغانی هم بعد از مسابقه به صراحت اشتباه قاضی کویتی را گوشزد کرد. علاوه بر او کارشناسان داوری دیگری از جمله حسین عسگری، محمدرضا ابوالفضلی، ابراهیم میرزابیگی، بابک وسیله‌بر، مهدی عالیقدر و... هم تصمیم احمد العلی را اشتباه دانستند. حالا شما فرض کنید همین پنالتی به اشتباه به سود قطر اعلام می‌شد؛ ما چه می‌کردیم؟ در نهایت داور مسابقه در نیمه دوم چیزی حدود ۱۶ دقیقه وقت تلف‌شده هم گرفت، اما ایران به گل سوم نرسید. شاید امروز از نظر اخلاقی لازم باشد بعضی‌ها بابت پیش‌داوری‌های‌شان در مورد این داور عذرخواهی کنند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • دقت ارسالی در
    یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

    مقاله بسیارارزشمندی است جای تشکردارد لیکن استادارجمندجعبه جادویی کشورماتنهاتنهاوظیفه ای که داردفحش به امریکاواسرائیل انگیس است هیچ تفکری برای آموزشهای اجتماعی ندارد

  • علی اصغر ارسالی در
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

    سلام
    بازیه دیگه،یکی می بازه ،یکی می بره ،این همه حاشیه ساختن نداره ،سما هم توربین کنید و متحد کار کنید ان‌شاءالله دفعه بعد پیروز می شوید،مثل آن شاگرد مدرسه نباشید که وقتی 20 میگیرد می گوید 20گرغتم ولی وقتی ده می گیرد می گوید معلم به من ده داد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها