کد خبر: 650750
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ۱۱:۱۰:۵۲
| |

آنچه می خواستیم به ما دادی؛ ممنون امیر خان!

امیر قلعه‌نویی این برد را برای ما به دست آورد. دقیقا همان چیزی که می خواستیم. کیفیت و چگونگی اش فعلا در درجه دوم اهمیت است.

آنچه می خواستیم به ما دادی؛ ممنون امیر خان!
کد خبر: 650750
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ۱۱:۱۰:۵۲

ما از تیم ملی برد می‌خواستیم! برد در مهم‌ترین بازی جام ملت‌های آسیا.

به گزارش روزنامه اعتماد، تمام حرص و جوش‌ها، انتقادها، پیشنهادها و حتی مخالفت‌ها برای این بود که می‌ترسیدیم این‌بار هم در بزنگاه گیر کنیم. می‌دانستیم مشکلی برای رسیدن به جمع هشت تیم پایانی جام ملت‌های آسیا نداریم و نقطه عطف ما همان یک بازی مهم است. فکر می‌کردیم این بازی مقابل کره‌جنوبی است، اما تقدیر ژاپن را مقابل ما قرار داد. در اصل قضیه اما تفاوتی ایجاد نکرد. ما برای بزرگی باید بزرگ‌ها را کنار می‌زدیم. 

امیر قلعه‌نویی این برد را برای ما به دست آورد. دقیقا همان چیزی که می‌خواستیم. کیفیت و چگونگی‌اش فعلا در درجه دوم اهمیت است. مهم آن اتفاقی است که افتاده. مهم نتیجه‌ای است که وقتی ما نینگ چینی در سوت خود دمید روی اسکوربرد اجوکیشن‌سیتی قطر نقش بست: ایران دو- ژاپن یک! بردن همه ‌چیز را حل می‌کند. این یکی از درست‌ترین جملات کلیشه‌ای دنیاست. 

از این بابت می‌توان گفت امیر قلعه‌نویی تبدیل به یک نقطه عطف در تاریخ فوتبال ایران شده است و باید به خاطر این پیروزی ممنون او باشیم. حتی اگر از او خوش‌مان نیاید یا تاکتیک‌هایش را نپسندیم یا هر چیز دیگری. این همان چیزی بود که بخش عمده‌ای از کارشناسان در مورد اسکوچیچ می‌گفتند. 

همان موقع که او پشت سر هم می‌برد و عده‌ای می‌گفتند تاکتیک ندارد و به خاطر کیفیت بازیکنان برنده می‌شود و چه و چه! ما می‌گفتیم در فوتبال چه چیزی مهم‌تر از برنده شدن؟ و اسکوچیچ دارد این بردها را به دست می‌آورد و طبیعتا نباید مشکلی باشد. اما مشکل بود. امروز امیدواریم چنین نگاهی وجود نداشته باشد. قلعه‌نویی با هر سیستمی که شما اسمش را می‌گذارید، تیکی‌تاکا یا علی‌اصغری، ژاپن مدعی را ناک‌اوت کرد. این اعتبار و افتخاری است که نصیب هر کسی نمی‌شود. برای اثبات این حرف فقط کافی است به آمار نگاه کنیم. 

اعتبار برد بزرگ مقابل ژاپن تا همیشه و هر اتفاقی که بیفتد برای قلعه‌نویی است، اما نباید فراموش کرد کار ما در جام ملت‌ها تمام نشده و حالا که در نزدیک‌ترین حالت ممکن به جام قهرمانی قرار گرفته‌ایم نباید آن را از دست بدهیم. 

در چین 2004، درست 20 سال پیش هم بعد از برد مقابل کره، اصلی‌ترین رقیب‌مان تا رسیدن به فینال به میزبان رسیدیم و درحالی که تصور می‌کردیم کار تمام است و خودمان را در فینال می‌دیدیم برابر چین به شکل ناباورانه‌ای باختیم. این‌بار هم بعد از حماسه بزرگ و غول‌کشی به نیمه نهایی مقابل میزبان رسیدیم. 

امیر قلعه‌نویی بهتر از هر کسی می‌داند که چه فرصتی دراختیارش قرار گرفته و بازیکنان هم حتما می‌دانند در لبه تاریخ قرار گرفته‌اند، پس درحالی که همچنان تیم و کادرفنی را بابت موفقیت بزرگ مقابل ژاپن تحسین می‌کنیم، امیدواریم همین مسیر تا رسیدن به فینال و کسب عنوان قهرمانی ادامه پیدا کند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

    شانس بزرگ قلعه نویی در این دوره اینه که از طرف مردم هیچ فشار و استرسی روی تیم برای بردن نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها