کد خبر: 649943
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ۱۰:۴۵:۲۱
| |

ایران هنوز در آسیا نماینده داوری دارد، اما فدراسیون نه!/ آقای افشاریان بگو دلیل حذف فغانی چه بود؟

نمی شود که افراد هر وقت دل‌شان خواست با تصمیمات شخصی چهره‌های نخبه که به کار کشور می آیند را کنار بگذارند و بعد پاسخگو هم نباشند.

ایران هنوز در آسیا نماینده داوری دارد، اما فدراسیون نه!/ آقای افشاریان بگو دلیل حذف فغانی چه بود؟
کد خبر: 649943
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ۱۰:۴۵:۲۱

بفرمایید تحویل بگیرید جناب آقای افشاریان! البته اگر همان‌طور که در آن برنامه تلویزیونی معروف خودتان را به نشنیدن نمی‌زنید و نمی‌گویید: «با منی؟»

به گزارش روزنامه اعتماد، بله! دقیقا با شما هستیم رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال! حتما در جریان هستید که نماینده داوری ایران را بعد از یک بازی قضاوت در یک مسابقه بی‌اهمیت و با پایان مرحله گروهی به تهران فرستادند؟ فرستادن که درست نیست، بهتر است بگوییم دیپورت کردند! حالا تیم دوم آسیا، فدراسیون پنج ستاره آقای تاج حتی یک نماینده داوری در دور حذفی جام ملت‌های آسیا ندارد! البته ایران نماینده دارد. علیرضا فغانی که همین شما مجبورش کردید برود زیر پرچم استرالیا سوت بزند. همان که شما به بهانه جوانگرایی و فرصت رسیدن به سایر داوران جوان حذفش کردید. حالا تحویل بگیرید پیشرفت داوران جوان‌تان را!

این روزها مساله «حذف» و «خالص‌سازی» زیاد در ادبیات سیاسی و اجتماعی ایران به کار می‌رود. با این حال بحث‌ها بیشتر در حوزه مسائل انتزاعی است. یعنی اگر نمودی هم قرار است از این حذف پدیدار شود مربوط به طولانی مدت می‌شود و گاهی در هم تنیدگی مسائل اجازه نمی‌دهد تاثیرات حذف برای مردم نمایان شود. گرچه همه می‌دانند آنچه امروز بر کشور می‌گذرد نتیجه خالص‌سازی‌هاست ولی چون ماجرا گاهی بسیار بزرگ است فهم آن گاهی دشوار می‌شود. مخصوصا اینکه آن شخص حذف شده مربوط به زمان گذشته است و کسی نمی‌تواند در لحظه مقایسه‌ای صورت دهد. 

ولی ما در فوتبال همین الان می‌توانیم مقایسه کنیم و ببینیم حذف‌شده و حذف‌کننده در چه شرایطی قرار دارند. بسیار جالب است که کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌آید به بهانه‌های واهی و غرض‌های شخصی بهترین داور ایران را کنار می‌گذارد، یک داور دیگر را می‌فرستد آسیا و آن داور حذف شده از کشور دیگری در همان مسابقات شرکت می‌کند. بعد داوری که کمیته داوران فدراسیون معرفی کرده بعد از قضاوت یک بازی بای‌بای می‌کند و داور حذف شده به مسیرش ادامه می‌دهد.

آقای افشاریان بیا توضیح بده داستان حذف علیرضا فغانی چه بود؟ شما مدعی شدی با این کار می‌توان فرصتی برای داوران جوان فراهم کرد. اینکه از جام ملت‌ها! با این شرایط حتما ایران در جام جهانی بعدی هیچ نماینده‌ای نخواهد داشت. آیا این شکلی قرار بود داوری ایران ارتقا پیدا کند؟ بحث سر کیفیت موعود بنیادی‌فر به تنهایی نیست. به هر حال او هم از داوران خوب ایران است و می‌تواند در آینده پیشرفت کند. کمیته داوران و شخص خداداد افشاریان باید جواب بدهند که چه نفعی از این حذف بردند؟ فوتبال ایران چه نفعی از این تصمیم برد؟

نمی‌شود که افراد هر وقت دل‌شان خواست با تصمیمات شخصی چهره‌های نخبه که به کار کشور می‌آیند را کنار بگذارند و بعد پاسخگو هم نباشند. همین حالا فغانی جزو کاندیداهای قضاوت مسابقات در دورهای بعدی است و حتما می‌تواند یکی از نفرات حاضر در جام جهانی بعدی هم باشد. ولی کدام داور ایرانی چنین فضایی دارد؟ همان موقع که می‌گفتند نبود فغانی فضا را برای بقیه داوران باز می‌کند، نوشتیم این حرف‌ها هیچ منطقی ندارد ولی کو گوش شنوا؟ حالا خوب است که فوتبال ایران و فدراسیون مقتدرش(!) هیچ داوری در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ندارد؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها