کد خبر: 649745
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ۰۹:۱۰:۱۱
| |

تحلیل گلر پیشین تیم ملی از جام ملت‌ها و نتایج ایران؛

سلطانی: مربیان تیم ملی به جز خود قلعه نویی هرجا کار کردند ناموفق بودند/ بیرانوند پنجاه درصد تیم است!

گلر پیشین تیم ملی می گوید فوتبال تنها چیزی است که باعث می شود مردم برای ساعاتی مسائل سیاسی را فراموش کنند.

سلطانی: مربیان تیم ملی به جز خود قلعه نویی هرجا کار کردند ناموفق بودند/ بیرانوند پنجاه درصد تیم است!
کد خبر: 649745
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ ۰۹:۱۰:۱۱

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از صدرنشینی در گروهش در مرحله حذفی بازی‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود.

به گزارش روزنامه اعتماد، رقیبی که روی کاغذ نمی‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود، اما در مستطیل سبز شرایط متفاوت است و شاگردان قلعه‌نویی نباید حریف را دست‌کم بگیرند. برای بررسی کارشناسانه از وضعیت تیم ملی با بهروز سلطانی یکی از پیشکسوتان ملی‌پوش کشورمان تماس گرفتیم که چکیده‌ای از گپ و‌ گفتمان را در ادامه می‌خوانید. سلطانی که خود سابقه بازی مقابل سوریه را در کارنامه دارد، می‌گوید این تیم نمی‌تواند دردسری برای ما ایجاد کند، اما اوضاع در مراحل بعد سخت‌تر خواهد شد.

 

‌نظر شما در خصوص عملکرد تیم ملی در مرحله گروهی بازی‌ها چیست؟

تمام تیم‌ها در ابتدای این‌گونه تورنمنت‌ها همه‌ چیز خودشان را رو نمی‌کنند. تیم‌ها سعی می‌کنند مهره‌هایی را بازی دهند و بعدها تغییرات ایجاد کنند تا دست‌شان مقابل رقبا رو نشود. تیم ملی ما هم پس از بازی اول برابر فلسطین، در مقابل هنگ‌کنگ تغییراتی داشت و بچه‌ها ناهماهنگ بودند. ما در دفاع هنوز ضعف داریم و در خط هافبک همکاری لازم وجود ندارد. اما خط حمله خوبی داریم و دروازه‌بان ما هم که پنجاه درصد تیم است!

‌بازی با امارات چطور؟

امارات که کلا پنج تا توپ آورد روی دروازه ما و نتوانست ما را اذیت کند.

‌تیم ملی هر سه بازی‌اش را برده، اما چرا هنوز از عملکرد ملی‌پوشان انتقاد می‌شود؟

انتقادات که بد نیست ما هم انتقادات سازنده می‌کنیم. آرزو داریم تیم ملی موفق شود، اما اگر هر کسی مربی تیم ملی بود نهایت با پنج، شش تغییر همین تیم را به جام‌ ملت‌ها می‌برد. با این حال به این تیم ملی می‌شود گفت تیم ملی پیشکسوتان! انتقاد من این است که چرا باید بازیکن ۳۷، ۳۸ ساله الان در تیم ملی باشد؟ ما می‌توانستیم فکر آینده هم باشیم و از سه، چهار بازیکن جوان استفاده کنیم. حداقل در بازی‌های کم اهمیت ده، پانزده دقیقه از آنها استفاده کنیم، چون اینهایی که الان هستند برای جام ملت‌های بعدی نود درصدشان حضور ندارند.

‌بازی با سوریه را چطور می‌بینید؟

من خودم به عنوان بازیکن ۲ بار مقابل سوریه بازی کردم و این تیم نمی‌تواند مقابل لژیونرهای ما کاری از پیش ببرد. اما تازه بعد از بازی با این تیم داستان ما شروع می‌شود‌! بعضی‌ها از حالا می‌گویند تیم ملی ما صد درصد در این بازی‌ها قهرمان می‌شود، اما هیچ صد درصدی برای تیمی وجود ندارد.

‌چرا فکر می‌کنید تیم ملی نمی‌تواند قهرمان شود؟

الان حرفی بزنم می‌گویند انتقاد می‌کنم، اما چرا آندو تیموریان رفته آنجا؟ اینها با رابطه و داستانی به تیم ملی راه پیدا کردند! می‌شود از ده نفر اسم برد که می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند، اما اینها که هستند، کمکی نمی‌توانند کنند. قلعه‌نویی خودش در هر جا بوده موفق کار کرده، اما الان نیمکت تیم ملی را ببینید همه اینها هر جا بودند، ناموفق بودند یا بعضی‌های‌شان حتی مدرک ندارند. باز هم اگر قهرمان شویم از اینها حمایت و تشویق‌شان می‌کنم.

‌در این باره نقد دیگری هم دارید؟

نقد اصلی به فوتبال ماست که پشتوانه ندارد . شما تیم ملی امید را ببینید این تیم را به فردی دادند که با رانت به مربیگری تیم امید رسید و مقابل هنگ‌کنگ به آن روز افتادیم و برای‌مان سرافکندگی داشت. مشکل ما این است وقتی فردی مربی می‌شود از این طرف و آن طرف تماس می‌گیرند و سفارشات شروع می‌شود و توانایی را در نظر نمی‌گیرند. در این شرایط که تحریم هستیم کارگر و کارمند برای یک ساعت هم که شده کارش را رها می‌کند و می‌رود فوتبال را ببیند تا لذت ببرد. ورزش به همه اقشار جامعه روحیه می‌دهد و از بُعد سیاسی خارج می‌شوند‌! می‌توانستیم این تیم ملی را از مدت‌ها قبل با بازیکنان امید و جوان آماده کنیم چقدر بهتر بود. الان شما ببین ۳ تا گلر بردند به مسابقات که همگی خوب هستند، اما چه اشکالی داشت یکی مثل ارشا شکوری هم به مسابقات می‌رفت برای پشتوانه‌سازی؟

‌بعضی از بازیکنان تیم ملی معتقدند بیرانوند بهترین دروازه‌بان ایران در تاریخ جام ملت‌هاست. به عنوان دروازه‌بان سابق تیم ملی چه نظری دارید؟

صد درصد. اگر ایشان نبود تیم ملی مشکل می‌خورد. البته ما آقایان حجازی و عابدزاده را هم داشتیم، اما الان عملکرد ایشان خیلی خوب است. البته من بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران را ناصر حجازی می‌دانم.

‌صحبت پایانی؟

برای تیم ملی و امیر آرزوی موفقیت دارم، اما با این تیم ملی به مشکل می‌خوریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها