کد خبر: 649281
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۰۹:۱۵:۰۴
| |

مهدی مناجاتی در گفت‌وگو با «اعتماد»:

چشم بسته در گروه اول می شویم/ مانچینی با آن تعریف خواسته ما را گول بزند!

سرمربی پیشین تیم ملی می گوید در ایام آماده سازی تیم های برای جام ملت ها، تیم ملی ایران ول گشته بود!

چشم بسته در گروه اول می شویم/ مانچینی با آن تعریف خواسته ما را گول بزند!
کد خبر: 649281
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۰۹:۱۵:۰۴

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی در برابر فلسطین و هنگ‌کنگ صعودش به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا را قطعی کرد، اما برای سرگروهی یک جدال حساس با تیم ملی امارات دارد.

به گزارش روزنامه اعتماد، انتظار هواداران فوتبال این است تیم ملی بتواند با انجام ‌یک بازی خوب و منسجم مقابل رقیبش به پیروزی برسد تا خاطره نمایش ناامید‌کننده مقابل هنگ‌کنگ هم پاک شود و با 9 امتیاز به دور بعد صعود کند. با مهدی مناجاتی یکی از پیشکسوتان فوتبال کشورمان که سابقه سرمربیگری در تیم ملی را هم دارد در خصوص وضعیت تیم ملی و بازی با امارات گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.

 

تیم ملی پس از کسب دو برد به مصاف امارات می‌رود. در ابتدا نظرتان را در خصوص دو بازی اول تیم ملی بگویید؟

تیم‌ها همه کار کردند و زحمت کشیدند تا بتوانند بازی‌های خوبی را انجام دهند حتی تیم‌های کوچکی مثل فلسطین و هنگ‌کنگ. ما نباید این تیم‌ها را دست‌کم بگیریم. نباید همه فکر و ذکرمان به کره و ژاپن و این قدرت‌ها باشد. باید بزرگی زمان گذشته‌مان را داشته باشیم، چون تیم‌های دیگرهم کار کرده‌اند. الان تیم کوچکی مثل فلسطین مثل گذشته نیست یا عراق و اردن تیمی درست کردند که می‌توانند موفق باشند. با این حال تیم ما تیم کوچکی نیست و امیدواریم این تیم مثل زمان گذشته اقتدارش در فوتبال آسیا زبانزد باشد و بچه‌ها بتوانند جام قهرمانی را به ایران بیاورند.

به قدرت سایر تیم‌ها در این مسابقات اشاره کردید. تیم ملی ما چطور؟ نسبت به قبل پیشرفت کرده‌ایم یا درجا زده‌ایم؟

بازی‌ها هر قدر بیشتر ادامه پیدا کند، بیشتر می‌شود پی برد که آیا کوتاهی کردیم یا کار کردیم. باید دید بعد از مسابقات تیم را رها کردیم برای مسابقات دیگر یا نه! این تیم از بازیکنان گذشته استفاده می‌کند و این خیلی خوب است. تجربه و کلاسی که دارند، می‌توانند نقطه قوت تیم ما باشند. امیدوارم با انجام بازی‌های خوب بتوانند موفق شوند.

ارزیابی فنی شما از بازی با امارات چیست؟

امارات تیم خوبی است، اما تیم ایران تیم کمی نیست. در آسیا و حتی اروپا می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد. روی هم رفته نباید فکر کنیم این تیم مثل زمان گذشته ضعیف است. نه! همه تیم‌ها کار کردند و از مربیان خارجی استفاده می‌کنند و اردوهای خوبی پشت سر گذاشتند تا بتوانند موفق شوند. تیم ما هم بد کار نکرده و امیدواریم با بازیکنان خوبی که داریم با شهامتی که دارند تیم را قهرمان کنند.

فکر می‌کنید نتیجه ما مقابل امارات باید به سایر نتایج گروه‌های دیگر ربط پیدا کند؟

تیم همیشه باید با صلابت باشد و برای ما نباید فرق کند در مرحله بعد با چه تیمی بازی کنیم. باید با قدرت تمام تیم‌ها را برد، چون تیم ملی این توانایی را دارد فقط امیدوارم دچار بدشانسی نشویم.البته فوتبال مثل شطرنج است که مساوی یا برد و باخت و در گروه اول یا دوم شدن به استراتژی مربی برمی‌گردد.

بدون در نظر گرفتن احساسات قلبی به کشورمان بگویید تیم ملی تا چه مرحله‌ای می‌تواند صعود کند؟

اگر چشم‌های بچه‌ها را ببندید باید در گروه خودشان به عنوان تیم اول صعود کنند، چون تیم ایران هستیم و همیشه جزو مدعیان بودیم از قدیم تا حالا. فقط امیدواریم با بخت بد مواجه نشویم تا بتوانیم در آسیا قهرمان شویم.

درباره عملکرد بعضی از بازیکنان که هنوز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند چه نظری دارید؟

خب باید چند بازی بگذرد. البته باید از قبل برای اینها چند بازی تدارکاتی می‌گذاشتند نه اینکه یکهویی وارد مسابقات شوند! گفتم که تیم‌ها هم دیگر مثل تیم‌های گذشته نیستند که چشم بسته مقابل ما بازی کنند. اما اگر هر کاری هم کنند همیشه ایران تیم بزرگ‌ آسیاست و بزرگ می‌ماند‌. درباره عملکرد بازیکنان هم این را بگویم که همه دارند خوب کار می‌کنند و مهم همدلی و یکدست بودن و صمیمت آنهاست‌. تیم اگر ابتدایی باشد، اما بزرگ‌ترین مربی دنیا هم بیاید، نمی‌تواند موفق شود. همین که از بازیکنان گذشته استفاده می‌کند با حمایت مردم کشورمان ان‌شاءالله موفق باشند.

از نظر شما کدام تیم‌های دیگر مدعی قهرمانی هستند؟

عراق از گذشته یک تیم گردن کلفت بوده، ژاپن هم تیم‌ خوب و مدل امروز است و این تیم به دلیل تعلل و غفلت به عراق باخت. من امیدوارم ‌تیم ما قهرمان شود، اما عراق و ژاپن و کره و عربستان مربی خارجی آوردند و کار کردند و مثل ما ول نگشتند! با همه اینها باز هم ‌تیم ما تیم ایران است و اگر یک هفته آنها را دوباره جمع کنیم به حالت اول خودشان برمی‌گردند و می‌توانند افتخار کسب کنند.

مانچینی هم از تیم ملی ما تعریف کرد.

همیشه در صحبت‌های مربی‌های بزرگ حرفه‌ای‌گری هست تا تیم‌های دیگر را محک بزنند یا به قول ما قدیمی‌ها گول‌مان بزنند!

صحبت پایانی ؟

آرزوی پیروزی برای تیم ملی که لیاقت قهرمانی را دارد و ان‌شاءالله که قهرمان هم ‌ بشود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها