کد خبر: 649334
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۱۱:۴۰:۳۶
| |

مصوبه جدید کارگروه نقل وانتقالات/ سقف قرارداد تغییر کرد؟

ماجرای سقف قرارداد و بودجه باشگاه‌ها قرار است در نیم فصل دوم بار دیگر دستخوش تغیراتی شود.

مصوبه جدید کارگروه نقل وانتقالات/ سقف قرارداد تغییر کرد؟
کد خبر: 649334
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۱۱:۴۰:۳۶

سقف قرارداد که اجرای آن در فصل بیست و سوم با حواشی زیادی همراه شد، اکنون قرار است بار دیگر با تغییراتی همراه شود و در جدیدترین شایعه در این خصوص گفته می‌شود فدراسیون فوتبال طرح افزایش 10 درصد دیگر به آن را اعلام کرده است.

به گزارش ورزش سه، سقف قرارداد در نیم فصل اول با حواشی زیادی همراه بود و عبور خیلی از تیم‌ها از اتفاق باعث شکایت و بیانیه نویسی و کسر امتیاز نیز شد. با این حال در ادامه کمیته انضباطی با جریمه مالی تیم‌های متخلف، امتیازات کسر شده را بازگرداند.

اما در نهایت باز هم شاید کمتر کسی متوجه شد که گزارش کارگروه نقل و انتقالات و بررسی‌ها در این زمینه به چه شکل پیش رفت و همچنان این حواشی ادامه یافت. باشگاه سپاهان، پرسپولیس، استقلال و تراکتور از جمله تیم‌های درگیر در این خصوص در نیم فصل اول محسوب می‌شدند و حتی باشگاه سپاهان اقدام به خارج کردن اسم چند بازیکن خود به واسطه این مساله شد و در مقطعی از فصل نیز با محرومیت بابت استفاده نکردن از چند بازیکن خود شده بود. تراکتور و پرسپولیس البته بیشتر درگیر ماجرای مالیاتی شدند و جرایمی نیز در این خصوص متحمل شدند. استقلال نیز مجبور شد قرارداد برخی از بازیکنان و اعضای کادرفنی خود را به شکلی باورنکردنی کاهش دهد.

اکنون اما بحث جدیدی در فدراسیون فوتبال شکل گرفته است. گفته می‌شود طی بررسی‌های جدید قرار شده که 10 درصد به سقف قرارداد تیم‌ها اضافه شود. به این ترتیب اکنون تیم‌ها در صورت مصوب شدن این پیشنهاد از سوی مهدی تاج توسط اعضای هیات رییسه، قادر خواهند بود در نیم فصل دوم 10 درصد بیشتر از مجوزی که داشتند، هزینه نقل و انتقالاتی کنند.

این موضوعی است که البته شاید بار دیگر نقل و انتقالات و باشگاه‌ها را با چالش جدید و جدی مواجه کند. بحثی که پیش از این بین باشگاه‌ها و ادعای طرفین علیه یکدیگر شکل گرفته بود و باید دید در صورت نهایی شدن آن، اکنون با چه واکنشی همراه خواهد شد.

البته همانطور که گفته شد این تنها یک پیشنهاد بوده که مدعی‌اند مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال که سابقه مدیریت باشگاهی نیز در کارنامه‌اش دیده می‌شود، مطرح کرده و اجرایی شدن آن منوط به مصوب شدن در هیات رییسه این فدراسیون خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها