کد خبر: 648990
|
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ۱۵:۲۵:۰۸
| |

کارشناس داوری: داور می‌توانست یک پنالتی برای هنگ‌کنگ بگیرد/ خطای بیرانوند کارت زرد داشت ولی VAR لازم نبود

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با اشاره به آخرین صحنه خطا در محوطه جریمه تیم ملی معتقد است داور می‌توانست یک خطای پنالتی برای حریف بگیرد.

کارشناس داوری: داور می‌توانست یک پنالتی برای هنگ‌کنگ بگیرد/ خطای بیرانوند کارت زرد داشت ولی VAR لازم نبود
کد خبر: 648990
|
۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ۱۵:۲۵:۰۸

نادر جعفری، کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره عملکرد حنا حطاب (سوریه) داور دیدار تیم ملی مقابل هنگ کنگ اظهار داشت: «در نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد. گل ایران هم در سلامت کامل به ثمر رسید. در دقیقه ۳۷ هم کارت زردی که به بازیکن هنگ کنگ داده شد کاملا درست بود چون مانع از حمله ایران شد.»

به گزارش خبرورزشی، وی افزود: «در نیمه دوم هم شرایط خوب بود و داور در دقیقه ۴۶ یک اخطار دیگر داد که درست بود. اما دو صحنه مهم در پایان بازی بود که باید به آنها بپردازیم. در صحنه خروج علیرضا بیرانوند از دروازه توپ به دست او برخورد کرد که احتمالا داور ندید. در غیر اینصورت باید به او کارت زرد می‌داد و اخراج نداشت.»

جعفری در این باره که چرا VAR در این باره به داور اطلاع نداد گفت: «برای اینکه در صحنه‌هایی که کارت زرد هستند کمک داور ویدیویی دخالت نمی کند و داور هم حتما ندیده است.»

وی درباره صحنه حساس دقیقه آخر بازی نیز توضیح داد: «در واپسین دقایق بازی هم مدافع ما روزبه چشمی پیراهن بازیکن حریف را کشید و او را زمین انداخت. البته صحنه فقط یکبار پخش شد و ما ندیدیم توپ در جریان آن لحظه بود یا نه. اگر توپ در نزدیکی بازیکن بوده باشد داور باید قطعا اعلام خطا می کرد و پنالتی می گرفت ولی اگر توپ در جریان بازی نبود اینطور نبود. متأسفانه تلویزیون تصاویر کاملی از آن صحنه پخش نکرد.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها