کد خبر: 648656
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۱۰:۱۵:۳۶
| |

آینده مبهم سردار در رم با جدایی آقای خاص

مشکل عمده سردار با دروسی این است که زمان حضور این مربی در تمرینات رم مصادف شده با بازی های جام ملت‌های آسیا و دوری سردار از پایتخت سرزمین چکمه.

آینده مبهم سردار در رم با جدایی آقای خاص
کد خبر: 648656
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۱۰:۱۵:۳۶

با اعلام سایت رسمی باشگاه رم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به همکاری‌اش با سرمربی پرتغالی این تیم ژوزه مورینیو خاتمه داده و او و دستیارانش دیگر جالوروسی را تمرین نخواهند داد.

به گزارش روزنامه اعتماد، مورینیو که شصتمین سرمربی تاریخ تیم فوتبال رم بود در ماه مه ‌سال ۲۰۲۱ هدایت تیم پایتخت ایتالیا را برعهده گرفت و در فصل اول حضورش در این تیم، قهرمان لیگ کنفرانس اروپا شد و در فصل دوم هم آن را به فینال لیگ اروپا رساند.

فصل سوم آقای خاص در رم، اما مانند دیگر فصول سوم کاری‌اش جالب سپری نشد تا همکاری او با جالوروسی‌ها پایان پذیرد. 

مورینیو در حالی به انتهای دوران مربیگری‌اش در رم رسید که به سبب باختش به میلان در هفته بیستم سری‌آ ۲۹ امتیازی ماند و به رده نهم سقوط کرد، جایی که با فیورنتینا رده چهارمی ۵ امتیاز و با اینتر صدرنشین ۲۱ امتیاز فاصله دارد.

آنچه در مورد اخراج مورینیو می‌توان گفت روال تاریخی قابل توجه او در سه تیم اخیرش بوده است. معمولا بعد از کنار رفتن او چنین گفته می‌شود که مورینیو رو به اتمام است و دوران کاری حرفه‌ای او در فوتبال روز دنیا به پایان رسیده است. اما از آن طرف باید در نظر داشت که تاریخ نشان داده مشکلات تیم‌هایی که مورینیو در آن مربیگری کرده مشکلات بزرگ‌ داخلی داشتند و مورینیو مشکل این تیم‌ها نبوده است. به عنوان مثال بهترین دوران پسافرگوسن یونایتد، دوران حضور مورینیو روی نیمکت این تیم بود و همین‌طور تاتنهام با آقای خاص به فینال جام حذفی انگلیس رسید. رم هم با مورینیو اولین قهرمانی اروپایی خود را جشن گرفت و تا فینال لیگ اروپا بالا رفت. در مورد جدایی او از رم هم تاریخ نشان خواهد داد که آیا مشکل از مورینیو بوده یا ساختار باشگاه؟ 

اما با جدایی مورینیو آینده سه مهاجم رم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. اول تامی آبراهام، مهاجم گرانقیمتی که مورینیو در آاس رم جذب کرد و به دلیل مصدومیت رباط صلیبی در این فصل برای رم به میدان نرفته است. این احتمال وجود دارد که آاس رم با توجه به شرایطش در رابطه با فیرپلی مالی، با هدف درآمدزایی این مهاجم انگلیسی را بفروشد. باشگاه رم با توجه به رعایت کردن قانون فیرپلی مالی ممکن است مجبور به فروش این مهاجم شود، نفرات بعدی روملو لوکاکو و سردار آزمون، دو مهاجم مورد علاقه مورینیو هستند که آینده آنها نیز در هاله‌ای از ابهام است.

در خصوص سردار آزمون نیز قرارداد قرضی او با رم به پایان می‌رسد و مهاجم ایرانی باید به بایرلورکوزن برگردد. اگرچه آزمون در همین ژانویه از سویا پیشنهاد دارد و وضعیت حضور او در رم در هاله‌ای از ابهام دیده می‌شود و باید منتظر بود و دید مهاجم تیم ملی کشورمان مدنظر سرمربی بعدی تیم ایتالیایی قرار می‌گیرد یا خیر.

در خصوص سرمربی بعدی آاس رم، روزنامه ایتالیایی «رپوبلیکا» خبر داد که مدیران باشگاه رم نسبت به استخدام آنتونیو کونته علاقه‌مند بودند، اما پیشنهادشان از سوی این مربی ایتالیایی رد شد. کونته که سابقه هدایت تیم‌های یوونتوس و اینتر را در کارنامه‌اش دارد از 2023 پس از فسخ توافقی قراردادش با باشگاه تاتنهام دیگر هدایت تیمی را برعهده نداشته، اخیرا پیشنهادی از ناپولی را هم رد کرده بود. چند ساعت بعد از خبر کنار رفتن مورینیو شنیده شد مذاکرات مدیران رم با دنیله دروسی یکی از اسطوره‌های باشگاه مثبت بوده و احتمالا دروسی جانشین مورینیو می‌شود. اتفاقی که در نهایت رخ داد و گلادیاتور رمی تا پایان فصل هدایت گرگ‌ها را به عهده گرفت. 

مشکل عمده سردار با دروسی این است که زمان حضور این مربی در تمرینات رم مصادف شده است با بازی‌های جام ملت‌های آسیا و دوری سردار از پایتخت سرزمین چکمه. بدون شک آنچه یک مربی در روزهای نخست قرار گرفتن در راس کادر فنی یک تیم از بازیکنان دریافت می‌کند تاثیر عمیقی روی دیدگاه‌های او تا پایان فصل می‌گذارد و از این منظر نبود سردار در تمرینات رم به مدت طولانی برای او مضر خواهد بود. البته که حتما اسطوره فوتبال رم که حالا سکان هدایت باشگاه را به عهده گرفته پیگیر وضعیت مهاجم ایرانی تیمش خواهد بود و بازی‌های او را در جام ملت‌های آسیا دنبال خواهد کرد. بنابراین آزمون شانس دارد که با درخشش در بازی‌های بزرگ جام ملت‌های آسیا دروسی را تحت تاثیر قرار دهد.

باید دید در ماه‌های آینده شرایط رم که تیم به نسبت محبوبی در کشور ما به حساب می‌آید به کجا خواهد رسید و مقصد بعدی مورینیو کجا خواهد بود. در همین رابطه نشریات انگلیسی از احتمالات بعدی در مورد مورینیو رونمایی کردند. این رسانه‌ها معتقدند تیم‌هایی نظیر نیوکاسل یا کریستال‌پالاس در لیگ برتر، تیم ملی پرتغال یا حضور در لیگ عربستان و امریکا انتخاب‌های بعدی آقای خاص خواهند بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها