کد خبر: 648604
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۰۹:۱۵:۰۸
| |

جنگ ۸ ساله ما را از سایر تیم‌ها عقب انداخت/ این فهم قلعه‌نویی را نشان می‌دهد که بازیکنان مسن را دعوت کرد

ملی پوش اسبق فوتبال ایران معتقد است اگر تیم ملی به همین شکل بازی هایش را ادامه دهد می تواند قهرمان شود.

جنگ ۸ ساله ما را از سایر تیم‌ها عقب انداخت/ این فهم قلعه‌نویی را نشان می‌دهد که بازیکنان مسن را دعوت کرد
کد خبر: 648604
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۰۹:۱۵:۰۸

تیم ملی فوتبال کشورمان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را با یک برد پرگل مقابل فلسطین آغاز کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان امیر قلعه‌نویی خیلی زود به گل او بازی رسیدند و پس از به ثمر رساندن گل زودهنگام گل‌های دوم و سوم را هم زدند و روی یک اشتباه در واپسین ثانیه‌های نیمه اول گل خوردند و نیمه دوم هم با به ثمر رساندن یک ‌گل دیگر پیروزی چهار بر یک را روی اسکوربورد ورزشگاه به ثبت رساندند. ایران با این نتیجه برای سایر مدعیان خط و نشان کشید. نصرالله عبداللهی، یکی از پیشکسوتان فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» در خصوص این بازی و شرایط تیم ملی در مسابقات نظراتش را بیان کرد که در ادامه چکیده‌ای از آن را می‌خوانید.

 

‌ نمایش ایران مقابل فلسطین به لحاظ فنی چطور بود؟

برای بازی اول خیلی خوب بود چرا که بازی‌های اول همیشه مشکل است. آنها هم تیم قدرتی بودند اما بچه‌های ما خوب بازی کردند و به آنها کم موقعیت دادند.

‌ فلسطین چطور؟

این تیم در بین کشورهای عربی درجه دو و در آسیا از کشورهای درجه سه است. تا حالا مقامی نداشته و مقابل ما هم نتیجه‌ای نگرفته. یادم می‌آید به این تیم ۷ گل هم زدیم. در بازی اول گردن کلفت بودند چون ناشناس بودند اما بچه‌های ما خیلی خوب بازی کردند.

‌ قبول دارید گل بدی خوردیم؟

اشتباه در بازی هست و اگر نباشد گلی رد و بدل نمی‌شود. اشتباه کردند اما کادر فنی و آنالیزورها بازی را تماشا می‌کنند و تذکر می‌دهند. این اشتباهات قابل جبران است. گروه ما زیاد مشکل نیست و می‌تواند بازی‌های تدارکاتی باشد برای مرحله حذفی. این اشتباهات در بازی‌های بعد هم اگر پیش بیاید می‌تواند درسی باشد برای بازی‌های مهم‌تر.

‌ در این گروه اول یا دوم شویم کدامش بهتر است؟

دوم که نمی‌خواهیم شویم. آنالیز می‌کنند و می‌دانند کدام وضعیت بهتر است اما تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید همه تیم‌ها را ببرد. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد! من فکر می‌کنم با قدرت مقابل امارات هم بازی می‌کنیم تا اول این گروه شویم.

‌ از قهرمانی گفتید؛ فکر می‌کنید شرایط برای قهرمانی ما در این مسابقات فراهم هست؟

از لحاظ تجربه که بچه‌های ما خوب هستند. کادر فنی ما آنالیزورهای خوبی برده و بدنسازهای خوب داریم برای ریکاوری. تمام کارهایی که یک تیم خوب باید انجام بدهد را انجام داده‌اند. الان در فوتبال ما سخت‌افزار نداریم اما نرم‌افزار در حد تیم‌های بزرگ انجام می‌دهند. ما زمین فوتبال نداریم یا امکانات ریکاوری نداریم اما در قطر که هست. مثلا استخر آب یخ و گرم هست یا بچه‌هایی که علمش را دارند هستند و این کارها انجام می‌شود. زمین‌های خوب برای تمرین هم که وجود دارد‌. در کل همه چیز خوب است! بچه‌ها و قلعه‌نویی تجربه دارند. کادر هم باتجربه است همه چیز فراهم شده برای رفتن به فینال و ان‌شاءالله قهرمانی‌.

‌ بعد از بازی با فلسطین به ترتیب با هنگ‌کنگ و امارات بازی داریم. ترتیب بازی‌ها از آسان به سخت می‌شود. این موضوع به نفع ما است؟

بله؛ برای آمادگی بچه‌ها و اینکه تقریبا نفرات اصلی را می‌شناسند اما برای جابه‌جایی، کادر فنی تا بازی‌های حذفی فرصت آنالیز دارد.

‌ نظر شما در خصوص عملکرد سایر مدعیان مثل کره‌جنوبی و ژاپن در اولین بازی‌شان چیست؟

بازی‌های کره‌جنوبی و ژاپن را دیدم. از اول هم‌ این دو تیم به همراه عربستان و استرالیا از تیم‌های خوب جام بودند و هستند. اما ممکن است اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی هم رخ بدهد. بحرین مقابل کره‌جنوبی خیلی خوب بازی کرد یا ویتنام مقابل ژاپن خیلی خوب بود. ویتنام از گروهش صعود می‌کند و سال‌های بعد باید روی این تیم هم مثل ژاپن و کره‌جنوبی حساب باز کرد.

‌ تیم‌هایی مثل سوریه و ازبکستان را چطور دیدید؟

سوریه که از قدیم‌الایام همین بوده اما ازبکستان بهتر هم می‌شود. در جوانان و امیدها ما را شکست دادند. ازبکستان و همین ویتنام بعدها برای ما دردسر می‌شوند. همه تیم‌ها کار می‌کنند و ما هم نباید عقب بیفتیم.

‌ فوتبال امروز نسبت به دوران شما درجا زده یا پیشرفت کرده؟

کلی بخواهیم حساب کنیم جنگ ۸ ساله خیلی به ورزش ما ضرر زد و از تیم‌های دیگر عقب افتادیم. اقتصاد ما هم که پایین آمد سخت‌افزاری هم ضعیف شدیم. آن زمان‌ها امارات‌، قطر و حتی کره‌جنوبی دو، سه تا بیشتر استادیوم نداشتند. ژاپن که اصلا در حد ما نبود. ما حالا یک لیگ را هم نمی‌توانیم برگزار کنیم. از ۱۶ تیم ما ۸ تای آن در شهرهای دیگر بازی می‌کنند اینها در پیشرفت تاثیر دارد. خوشبختانه ما لژیونر زیاد داریم و در زمین خوب و امکانات خوب تمرین می‌کنند اینها تقریبا جبران کرده که اگر نبود خیلی عقب می‌افتادیم. قلعه‌نویی بافهم کار کرده که نفراتی که سن‌شان زیاد است را دعوت کرده چون کسانی که در ایران بازی می‌کنند این امکانات را ندارند. اگر امکانات نباشد، درجا می‌زنیم.

‌ از کمبود امکانات در سخت‌افزار گفتید؛ اما پول کمی هم در این فوتبال رد و بدل نمی‌شود. مثلا قرارداد بازیکنان که همیشه عده‌ای اعتقاد دارند سزاوار قرارداد میلیاردی نیستند. نظر شما چیست؟

اول اینکه نمی‌شود با دوران ما مقایسه کرد. اما الان به شما بگویم اگر عربستان مجوز حضور بازیکنان ایرانی را صادر کند ما بازیکنانی داریم که به لیگ آنها بخورند. خاطر جمع باشید اگر ۴۰ تا بازیکن ملی داشته باشیم راحت ۲۰ تا از آنها در عربستان بازی می‌کنند. این پول‌ها برای ما زیاد است اما در فوتبال آسیا مثلا ۵۰۰ هزار دلار که پولی نیست. پس اگر به بچه‌ها پول زیاد ندهند خب معلوم است که می‌روند. اقتصاد ما درست نیست وگرنه این پول‌ها در فوتبال پول زیادی نیست. برای ما مثلا ۱۵ میلیارد زیاد است اما به دلار می‌شود 200 -300 هزار دلار که اصلا پول زیادی نیست.

‌ پس مقصر اصلی دلار است!

بله، دیگر اقتصاد دلاری این طور شده‌؛ مثلا ببینید بازیکن ملی‌پوش اماراتی در سال چقدر دلار می‌گیرد و ملی پوش ما چند دلار! اگر راه باز شود بازیکنان ما هم قطعا می‌روند به لیگ‌های دیگر.

‌ سوال آخر، پیش‌بینی شما از نتیجه حضور تیم ملی در این بازی‌ها چیست؟

الان کره‌جنوبی و ژاپن تیم‌های خوبی هستند اما بچه‌های ما گاهی کارهایی انجام می‌دهند که غیرقابل پیش‌بینی است آن وقت حتی قهرمان هم شوند، نباید تعجب کنید اما در حالت عادی اگر همین ‌طور خوب بازی کنند تا فینال پیش می‌روند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها