کد خبر: 648459
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۰۰:۱۵:۳۵
| |

پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بچه‌ها با فلسطین دلسوزانه بازی کردند/ ما به فلسطین، سوریه، لبنان و عراق لطف زیاد داریم!

بهزاد داداش زاده می گوید حالا که بازی نخست در جام ملت ها را بردیم می توانیم دنبال نقط ضعفمان بگردیم.

بچه‌ها با فلسطین دلسوزانه بازی کردند/ ما به فلسطین، سوریه، لبنان و عراق لطف زیاد داریم!
کد خبر: 648459
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۰۰:۱۵:۳۵

تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی‌اش در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قدرتمند ظاهر شد و توانست با نتیجه چهار بر یک از سد فلسطین بگذرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، البته رقیب کشورمان جزو تیم‌های درجه سه فوتبال آسیا به حساب می‌آید و در بازی‌های بعد به خصوص در مراحل حذفی عیار تیم ملی مشخص خواهد شد اما در هر تورنمنتی، پیروزی در دیدار اول بسیار ارزشمند است. ‌حالا بچه‌های تیم ملی با انگیزه بیشتری به مصاف دیگر رقبای‌شان می‌روند. برای تحلیل فنی این بازی با بهزاد داداش‌زاده تماس گرفتیم. در ادامه، تحلیل این پیشکسوت تیم ملی را می‌خوانید.

 

*بازی تیم ملی مقابل فلسطین را تماشا کردید؟

هرچی باشد تیم ملی است و می‌بینیم دیگر!

*بازی به لحاظ فنی چطور بود؟

نمی‌شد از قبل پیش‌بینی کرد اما نتیجه خوب بود و تیم مقابل چیزی برای گفتن نداشت. اگر گل نمی‌خوردیم بهتر بود اما این هم جزیی از بازی است. اگر گل نمی‌خوردیم هم بیرانوند رکورددار می‌شد و تنها تیم مدعی بودیم که با گل زده بالا و بدون گل خورده بازی‌ها را شروع می‌کنیم و خط و نشانی برای رقبا می‌کشیدیم.

*نظر شما درباره ترکیب اولیه تیم ملی چیست؟

ترکیب متفاوت با بازیکنان متفاوت بود. خوبی‌اش این است که بچه‌ها می‌خواهند قهرمان شوند. با اینکه می‌گفتند بچه‌ها پا به سن گذاشته هستند، اما نباید مغرور شویم چون فلسطین تیمی نبود که ما را اذیت کند.

*گل بدی هم‌ دریافت کردیم. این اشتباهات مقابل تیم‌های بزرگ‌تر قابل جبران نیست.

اتفاقا مقابل این‌جور تیم‌ها اشتباهات ما دیده شود خوب است. در روزی که بردیم اشتباه داشتیم حالا نباید در بازی‌های حساس‌تر اشتباه کنیم. یعنی هرقدر کم‌اشتباه باشیم، موفق‌تر هستیم. قطعا در این تورنمنت‌ها تیمی که کمتر اشتباه کند قهرمان می‌شود. نباید در باد این برد باشیم و باید مربیان فیلم بازی را آنالیز کرده و اشتباهات و نقاط ضعف را به بچه‌ها گوشزد کنند. این اشتباهات را مقابل تیم‌های بزرگ داشته باشیم قابل جبران نیست.

بهزاد داداش زاده

*در نیمه دوم به نظر می‌رسید بچه‌ها از زدن گل‌های بیشتر اشباع شده بودند. این‌طور نبود؟

بله. همین‌طور است و به لحاظ روحی و روانی طبیعی هم هست. ما کلا به تیم فلسطین عرقی داشتیم ‌و احساس می‌کنم بچه‌های ما دلسوزانه‌تر بازی کردند! همه ما به کشورهایی مثل فلسطین و سوریه و لبنان و عراق لطف زیاد داریم و این هم باعث می‌شود در مستطیل سبز کمی با آنها مدارا کنیم اما مطمئن باشید آنها این لطف را به ما ندارند و اگر به عراق و سوریه بخوریم بدترین بازی را مقابل ما انجام می‌دهند و در تاریخ بازی‌ها هم نشان داده شده.

*فکر می‌کنید به بچه‌ها توصیه کردند کمتر به فلسطین گل بزنند؟

توصیه که نه اما هرچی باشد فلسطین است.

*در دوران بازی شما، توصیه می‌کردند مقابل این تیم‌ها کمتر گل بزنید؟

نه. پیش نیامده.

*بگذریم، تیم‌های مدعی مثل ژاپن هم با گل خورده جام را شروع کردند. در این باره چه نظری دارید؟

همیشه در هر ‌تورنمنتی بازی اول خیلی اهمیت دارد. فرقی هم نمی‌کند چه تیمی باشد اما همان‌طور که گفتم اگر گل نمی‌خوردیم اولین تیم مدعی بودیم که بدون گل خورده و با گل زده بالا برنده می‌شدیم.

*به نظرم در این بازی ضعف و اشتباهات مشخص شد بهتر است و می‌شود در بازی‌‌های بزرگ‌تر از آن درس گرفت. قبول دارید؟

بله. ‌الان که بردیم برویم ضعف‌ها را پیدا کنیم. تیمی موفق است که در زمان پیروزی به دنبال معایبش باشد.‌ لایه‌های دفاعی ما باید مطمئن‌تر بازی کنند و بیشتر و بهتر یکدیگر را پوشش دهند.‌

*زمانی گل خوردیم که شجاع از زمین بیرون آمد و مجید حسینی به جایش بازی می‌کرد.

این را باید مربی پاسخ دهد. چرا شجاع تعویض شد؟ معتقدم حسینی دفاع خوبی است اما به درد تیم ملی فعلی نمی‌خورد. قبلا هم این اشتباهات را داشتیم با این حال نظر مربی این است.

*فلسطین چطور تیمی بود؟

تیم‌هایی مثل فلسطین و لبنان شخصیت پیروزی ندارند. در افتتاحیه بازی‌ها هم وقتی در دقیقه ۶ لبنان گل خورد دچار شوک‌ شدند که حالا گل را آفساید گرفتند. این تیم‌ها د‌وندگی بالایی دارند اما شخصیت برد ندارند. آنها پرس را خوب انجام می‌دهند و بازیکنان خلاق ندارند و شاکله تیم‌های‌شان ضعیف است.

*با بازی‌هایی که تا این حالا انجام شده به نظر شما تیمی می‌تواند سورپرایز مسابقات باشد یا قدرت‌های سنتی بازهم شانس اصلی قهرمانی هستند؟

نمی‌شود گفت مدعیان فقط همان قدرت‌های همیشگی هستند. تیم‌هایی مثل عراق و سوریه هم می‌توانند شانس داشته باشند.

*تیم ملی ما چطور؟

ما همیشه مدعی بودیم اما نباید دست‌کم بگیریم ضمن اینکه بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشتیم، اما می‌توانیم در مرحله گروهی به خصوص مقابل امارات خودمان را محک بزنیم.

*از ‌الان باید برای حضور در مرحله حذفی برنامه‌ریزی کنیم؟

از الان که نمی‌شود. هیچ کسی از فردای خودش هم خبر ندارد. باید دید در ادامه بازی‌ها چه پیش می‌آید.

*صحبت پایانی شما؟

ما هم مثل همه ایرانی‌ها دوست داریم تیم ملی ما موفق باشد. باید نگاه مثبتی داشته باشیم و حمایت‌ کنیم تا بتوانیم بعد از سال‌ها جزو ۴ تیم برتر باشیم. ضمن اینکه حضور تماشاگران در قطر برای ما خیلی خوب است و باعث دلگرمی بازیکنان می‌شود فدراسیون باید تدبیر بیندیشد و امکانات لازم را فراهم‌ کند تا بازی به بازی که حساس‌تر می‌شود ‌تماشاگران ‌ما بتوانند به استادیوم‌ بروند تا یار دوازدهم‌ تیم ‌ملی باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها