کد خبر: 647872
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ۱۸:۳۰:۲۹
| |

پیشکسوت سرخ‌ها در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد؛

پیشنهاد غیر منتظره یک پرسپولیسی برای جانشینی یحیی؛ یا خارجی یا این مربی قدیمی!

مرتضی کرمانی‌مقدم می‌گوید اگر یحیی نماند و مربی خارجی خوب نیاید فرشاد پیوس بهترین گزینه برای هدایت سرخ‌هاست.

پیشنهاد غیر منتظره یک پرسپولیسی برای جانشینی یحیی؛ یا خارجی یا این مربی قدیمی!
کد خبر: 647872
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ۱۸:۳۰:۲۹

پس از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس مدیران این باشگاه سراغ برانکو ایوانکوویچ رفتند ‌اما سرمربی فعلی تیم ملی عمان هم در پیامی خطاب به‌ هواداران پرسپولیس اعلام کرد در شرایط فعلی نمی‌تواند هدایت این تیم را بپذیرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، حالا هواداران سرخ دوست نگران وضعیت نیمکت مربیگری تیمشان هستند چرا که تا شروع بازی‌های نیم‌فصل زمان زیادی برای یک مربی جدید و ناشناس با بازیکنان و جو فوتبال ما باقی نمانده و این می‌تواند زنگ خطری برای مدیران باشگاه باشد. با مرتضی کرمانی‌مقدم ‌یکی از پیشکسوتان دهه شصت پرسپولیس در خصوص شرایط این باشگاه گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در زیر می‌خوانید:

 

نظر شما در خصوص جدایی یحیی از پرسپولیس چیست؟

من اصلا دوست نداشتم یحیی جدا شود و نباید اجازه می‌دادند که او برود و به هر طریقی که شده باید او را راضی به ماندن می‌کردند چون الان زمان جدایی او نبود. در این شرایط تیم ضربه می‌خورد. هرکسی هم بیاورند هم از نظر مالی به ضررشان است و هم از لحاظ امتیازی برای نیم فصل دوم. اگر خواسته‌هایی که مدنظر یحیی بود را برآورده می‌کردند مسئله حل می‌شد.

اما یحیی بارها در صحبت‌هایش گفت که خودش  خسته شده است.

خب از چی خسته شده بود؟ از بی‌برنامگی و فدراسیون یا بازیکنانی که خواهان جذبشان بود اما جذب نمی‌شدند. همه‌ی اینها دست به دست هم داد تا این مربی خسته شود. او چند وقت بود داشت تحمل می‌کرد. به نظرم هرجور که می‌شد باید یک نیم فصل نگهش می‌داشتند.

مدیران باشگاه سراغ برانکو رفتند که او هم پاسخ منفی داد. اینکه دوباره سراغ این مربی کروات رفتند تصمیم درستی بود؟

من خودم با یحیی موافق بودم اما اگر قرار باشد که نیاید باز هم برانکو گزینه بهتری است.

اگر برانکو نیاید تکلیف چیست؟

این را باید از هیات مدیره و مدیرعامل بپرسید.

به نظر شما گزینه ایرانی خوب است یا خارجی؟

گزینه ایرانی که گزینه‌ خوبی نداریم. به نظر شما چه کسی را داریم؟

می‌خواهیم نظر شما را بدانیم.

از نظر من باید فردی باشد که کار کند و در شرایط فعلی فقط فرشاد پیوس را داریم، کس دیگری نیست! مربی که تجربه داشته باشد و بزرگ ‌باشد فقط فرشاد پیوس است. ایرانی به غیر از او نداریم فقط می‌شود خارجی آورد.

از روی رفاقت قدیمی با پیوس این حرف را زدید؟

نه خدایی‌! صد در صد او شرایط مربیگری در پرسپولیس را دارد.

در این شرایط مسائلی که دوره سرمربیگری حمید استیلی در پرسپولیس پیش آمد تکرار نمی‌شود؟

پیش می‌آید ! یکی می‌آید و موفق می‌شود و یکی هم نه. اما به هرحال یکی باید باشد که هواداران هم دوستش داشته باشند نه اینکه در بازی اول و دوم بیایند حیا کن و رها کن بگویند. آقا فرشاد بازیکنی بوده که همه ایران به خصوص پرسپولیسی‌ها دوستش دارند. غیر از فرشاد گزینه ایرانی ندارم، یا او یا خارجی!

مربی خارجی در جایی که یحیی دوام نیاورد می‌تواند کار کند؟

برای همین گفتم یحیی را نباید کنار می‌گذاشتند. تا کسی بیاید با‌ کشور ما آشنا شود و با تیم آشنایی پیدا کند نیم فصل تمام شده و قهرمانی هم از دست رفته است. البته برانکو از این نظر خوب بود.

می‌دانیم با یحیی ارتباط خوبی دارید اگر به او پیشنهاد بدهند ممکن است برگردد؟

امیدوارم که برگردد. یحیی خواسته‌هایی دارد و هیات مدیره باید ببیند خواسته‌‌های او چیست و اگر معقول است یحیی را برگردانند. مثلا می‌گوید مدیرعامل نباشد خب مدیر را عوض کنند! مهم هواداران و موفقیت باشگاه است. اگر نمی‌تواند با مدیر کار کند او را عوض کنند بهتر از این است که تیم نابود شود.

آخرین بار کی با یحیی حرف زدید؟

فکر می‌کنم دو ماه پیش بود سر تمرین رفتیم و او را دیدم. تلفنی در تماس نیستیم.

پرسپولیس به لحاظ بازیکن نیاز به تقویت دارد؟

صد در صد. یکی از مشکلات یحیی همین بود که با سلیقه خودشان رفتند و مهاجم خارجی آوردند. نه با یحیی حرف زدند نه از کسی مشورت گرفتند. یحیی یا هر کس دیگری بیاید قطعاً نیاز به تقویت در خط دفاع و حمله به چشم می‌آید.

در پایان صحبت دیگری دارید که با مخاطبان مطرح کنید؟

هواداران نگران وضعیت پرسپولیس هستند و اگر برانکو نمی‌آید هرجور شده یحیی را برگردانند. هیچ راه دیگری ندارد! با این وضعیت تیم به مشکل می‌خورد و نهایتا برای پنجم شدن پیش خواهد رفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها