کد خبر: 647121
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ۰۹:۱۰:۳۶
| |

تعدادی از بدترین نقل و انتقالات زمستانی تاریخ لیگ برتر

برخی نقل و انتقالات بدتر از سایرین هستند و در اینجا برخی از به یاد ماندنی‌ترین آنها در طول پنجره‌های ژانویه را مرور می‌کنیم.

تعدادی از بدترین نقل و انتقالات زمستانی تاریخ لیگ برتر
کد خبر: 647121
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ۰۹:۱۰:۳۶

نقل و انتقالات ژانویه می‌تواند نشانه‌ای از یک تیم ناامید در پایان کار باشد.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از فورفورتو، به ندرت تصمیمات خوبی در اواسط فصل گرفته می‌شود، زیرا فرم تیم در مسیر اشتباه قرار گرفته است و به ظاهر هیچ تیمی نمی‌تواند برای همیشه از نقل و انتقالات بد جلوگیری کند، حتی زیرک‌ترین ایجنت‌های بازار که اینجا و آنجا به یک معامله بد دچار شده‌اند. اما برخی نقل و انتقالات بدتر از سایرین هستند و در اینجا برخی به یاد ماندنی‌ترین آنها در طول پنجره‌های ژانویه وجود دارد.

 

الکسیس سانچز به منچستریونایتد (تعویض با هنریک مخیتاریان، 2018)

حماسه قراردادی سنگین و طاقت‌فرسا که طولانی‌تر از سری جنگ ستارگان شد بالاخره با توافق منچستریونایتد و آرسنال به پایان رسید. هدف انتقال الکسیس سانچز بود. توپچی‌ها بهترین گزینه موجود را انتخاب کردند، یعنی دریافت یک بازیکن در ازای آن. امروز می‌توان با قضاوت بر اساس وضعیت ضعیف مخیتاریان در شمال لندن گفت هنوز آن یک انتخاب وحشتناک بوده است. اما با این وجود آنها بدترین ضربه را از این انتقال دریافت نکردند. الکسیس سانچز در اولدترافورد دستمزد سنگینی دریافت می‌کرد و برای یونایتد کاملا وحشتناک بود. در 32 بازی لیگ، او سه بار گلزنی کرد قبل از اینکه به اینترمیلان برود. انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه او می‌خواست در هفته اول به آرسنال برگردد، اوضاع را بدتر کرد.

 

ژان ماکون (لیون به استون ویلا 6.2 میلیون پوند، 2011)

ماکون پس از انتقالش به انگلیس گفت: «من یک باشگاه بسیار خوب را در لیون ترک کردم، تیمی که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است، اما از این چالش جدید در استون ویلا بسیار هیجان‌زده هستم.» او احتمالا پس از چند هفته از تصمیم خود پشیمان شد: این هافبک وقتی متوجه شد که کارت قرمزی که در چهارمین بازی خود در لیگ برتر مقابل بلکپول گرفته، سه بازی محرومیت را به همراه داشت، حیرت‌زده شد و دوران حرفه‌ای او در یا پس از آن به پایان زودهنگام رسید. نمایش مقابل وولوز، اورتون، نیوکاسل و هرفورد. فقط 564000 پوند برای هر حضور. البته این جز هزینه‌های مربوط به دستمزد او می‌شود.

 

ژان آلن بومسونگ (رنجرز به نیوکاسل 8 میلیون پوند، 2005)

این یک خرید عجیب از هر نظر بود، زیرا نیوکاسل تنها چند ماه پس از اینکه بومسونگ به صورت رایگان دوباره در اختیار رنجرز قرار گرفت، 8 میلیون پوند هم بابت آن پرداخت کرد. این ملی‌پوش 27 تیم ملی فرانسه در واقع کار خود را در سنت جیمز پارک با فرم خوبی آغاز کرد، قبل از اینکه اشتباهات اساسی در دفاع وارد بازی او شود و بر نتایج نیوکاسل تاثیر منفی بگذارد. یوونتوس که تنها چند ماه پیش به سری B سقوط کرده بود، بومسونگ را در آگوست 2006 از دست سرخابی‌ها خارج کرد . هرچند که او با بانوی پیر هرگز در سری آ حضور پیدا نکرد.

 

بنی مک کارتی (بلکبرن به وستهم 2.25 میلیون پوند، 2010)

خرید زمستانی ناامید‌کننده برای چکش‌ها. مک کارتی در شرایط بسیار ضعیفی وارد شرق لندن شد و در 14 بازی در لیگ برتر برای بلکبرن در نیم فصل تنها یک گل به ثمر رساند. تیم جانفرانکو زولا در حالی که تلاش می‌کرد خود را از منطقه سقوط دور کند، به‌ شدت به قدرت آتش اضافی نیاز داشت، اما این مرد آفریقای جنوبی مردی نبود که آن را فراهم کند: پس از 14 بازی و صفر گل در همه رقابت‌ها، مک کارتی باشگاه را ترک کرد. با پرداخت 1.5 میلیون پوند در آوریل 2011.

 

کریس سامبا (آنژی ماخاچکالا به کوئینزپارک رنجرز 12.5 میلیون پوند، 2013)

هری ردنپ، سامبا را مردی عالی برای تقویت خط دفاعی تیمش در فصل 13-2012 می‌دانست و از او به عنوان یک هافبک میانی مناسب و «دقیقا چیزی که ما نیاز داریم» نام برد. پس از یک قرارداد 12.5 میلیون پوندی او این صحبت‌ها را مطرح کرد. بدیهی است که دستمزد هفتگی او چیزی جداگانه بود. تنها چند هفته قبل، ردنپ اعلام کرده بود که «وقتی ورزشگاهی با گنجایش 18000 نفر دارید، نباید دستمزدهای کلان بپردازید». با این حال، همه ‌چیز آن‌طور که برنامه‌ریزی شده بود، برای سرمربی، باشگاه یا بازیکن پیش نرفت: ردنپ چند روز بعد استعفا داد، کوئینزپارک کیو پی آر بعدا سقوط کرد و سامبا مجبور شد در تابستان با خزیدن به آنژی برگردد.

 

آفونسو آلوز (هیرنوین به میدلزبورو 12.5 میلیون پوند، 2008)

هواداران تاتنهام به خوبی از مشکلات مربوط به جذب مهاجمانی از Eredivisie آگاه هستند، زیرا وینسنت یانسن به لیست بسیار بدی اضافه شد که جوزی آلتیدور، سیم دی یونگ و ماتجا کزمان را در خود می‌دید. آنها به جای لوئیس سوارز، رود فن نیستلروی و رابین فن پرسی جذب شده بودند. آفونسو آلوز یکی دیگر از اعضای گروه سابق بود: به‌رغم اینکه در 11 بازی اول خود در لیگ برتر 6 بار گلزنی کرد، این بازیکن برزیلی به سرعت محو شد و پس از سقوط بورو در سال 2009 به السد فروخته شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها