کد خبر: 646690
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ۱۲:۲۵:۲۵
| |

دیر آمدی آقای تاج، خیلی دیر!

رییس فدراسیون فوتبال از زمان بازگشت به صندلی ریاست قدم موثری برای فوتبال زنان برنداشته است و برای همین حضورش در صف نخست مراسم تشییع پیکر ملیکا شکلی کنایه‌آمیز به خودش گرفت.

دیر آمدی آقای تاج، خیلی دیر!
کد خبر: 646690
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ۱۲:۲۵:۲۵

دیروز مراسم تشییع پیکر ملیکا محمدی ستاره تیم ملی فوتبال زنان برگزار شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، مراسم آبرومندی بود هرچند بی‌معرفتی چهره‌های فوتبال مردان به چشم آمد. هیچ کدام از مربیان و بازیکنان مرد شاغل حال حاضر در مراسم ملی‌پوش فوتبال ایران حضور نداشتند.

دیگر چیزی که به چشم آمد کلیدواژه پرتکرار همه چهره‌ها از جمله اعضای خانواده ملیکا و مهمانان‌ و میزبان‌های مراسم بود: اینکه به فوتبال زنان بی‌توجهی می‌شود! 

خیلی‌ها مرگ ملیکای 23 ساله در تیبای کرایه‌ای را ناشی از دو اتفاق دانسته بودند: بی‌کیفیتی خودروهای داخلی و بی‌توجهی به فوتبال زنان. اما مسبب این بی‌توجهی کیست؟ 

نادیده گرفتن ورزش زنان و مشکلات ورزشکاران در رده‌های مختلف مدیریتی کشور به چشم می‌خورد اما متهم اصلی مسائل فوتبالیست‌های زن، فدراسیون فوتبال است. فدراسیونی که امروز توسط مهدی تاج اداره می‌شود.  مهدی تاج در مراسم ملیکا محمدی حاضر شد. صف اول هم نشست. کنار هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون، مهدی محمدنبی نایب‌رییس فدراسیون و مدیر تیم ملی. سخنرانی رییس فدراسیون هم به اندازه و درست بود. همه اینها بود ولی این چیزی نیست که به درد فوتبال زنان بخورد. واقعیت این است که رییس فدراسیون فوتبال از زمان بازگشت به صندلی ریاست قدم موثری برای فوتبال زنان برنداشته است و برای همین حضورش در صف نخست مراسم تشییع پیکر ملیکا از دیدگاه برخی ناظران و اهالی فوتبال شکلی کنایه‌آمیز به خودش گرفت. خیلی‌ها نوشتند دیر آمدی آقای تاج! خیلی دیر!

فوتبال زنان نیاز به نگاه ویژه دارد. مدیران باید آن وقتی که دختران فوتبالیست نیاز به امکانات و پرواز و لباس مناسب و اردوی تدارکاتی و پاداش قابل قبول دارند حاضر باشند نه زمانی که تابوت‌شان روی چمن استادیوم آزادی قرار می‌گیرد. مدیران فوتبال باید بتوانند باری از دوش فوتبال زنان بردارند نه اینکه با بی‌توجهی خودشان بشوند قوز بالا قوز! 

اوضاع تیم ملی فوتبال زنان و رده‌های پایه را در‌نظر بگیرید. تیم ملی بدون بازی دوستانه راهی استرالیا شد تا در مقدماتی المپیک شرکت کند. تیم ملی فوتسال زنان مدت‌هاست بلاتکلیف است چون مسابقات قهرمانی آسیا که به واسطه کرونا لغو شده بود هنوز راه‌اندازی نشده و با اینکه تاج در آسیا و مخصوصا در بخش فوتسال سمت دارد و صاحب نفوذ است اقدامی در این زمینه نمی‌کند. شرایط لیگ زنان و دستمزدها، بحث پخش مسابقات، اسپانسرینگ و مسائلی از این دست جزو مشکلات فوتبال زنان است که متاسفانه مورد توجه مدیران فدراسیون قرار نمی‌گیرد.

یعنی در واقع اصلا به نظر نمی‌رسد که مدیران دغدغه‌ای در این زمینه داشته باشند. کاش تاج، همکارانش و همه کسانی که باید کاری برای این مردم در هر حوزه‌ای انجام دهند قبل از اینکه خیلی دیر شود دست بجنبانند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها