کد خبر: 646400
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

اختصاصی «اعتمادآنلاین»:

دو هلدینگ نامه کتبی برای خرید استقلال و پرسپولیس ارسال کرده‌اند/ پشت پرده بیانیه فرابورس در مورد مشتری نداشتن سرخابی‌ها!

فرابورس ادعا کرده سرخابی‌ها مشتری ندارند اما چنین چیزی صحت ندارد.

دو هلدینگ نامه کتبی برای خرید استقلال و پرسپولیس ارسال کرده‌اند/ پشت پرده بیانیه فرابورس در مورد مشتری نداشتن سرخابی‌ها!
کد خبر: 646400
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۱۱:۰۰:۰۰

در حالی که سازمان فرابورس اعلام کرده پرسپولیس و استقلال مشتری ندارند، خبرنگار اعتمادآنلاین کسب اطلاع کرده حداقل دو هلدینگ بزرگ از چند روز قبل درخواست کتبی خود را برای خرید سهام این دو باشگاه ارسال کرده‌اند. 

به گزارش اعتمادآنلاین، طبق اعلام وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی قرار بود روز دوازده دی 51 درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس عرضه شود. 

با این حال ساعاتی پیش فرابورس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عرضه به دلیل نبود مشتری متوقف شده است و به زمان دیگری موکول می‌شود.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتمادآنلاین به دست آورده بیانیه فرابورس دست کم از منظر اینکه برای سرخابی‌ها مشتری پیدا نشده است صحت ندارد و مشخص نیست چرا چنین بیانیه‌ای انتشار یافته است؟

یک منبع آگاه به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت حداقل دو هلدینگ بزرگ ایران که در روزهای گذشته نیز نامشان برای خرید سرخابی‌ها رسانه‌ای شده بود چند روز قبل نامه درخواست خود برای خرید این دو باشگاه را به نهادهای ذی‌ربط ارائه کرده‌اند. این منبع آگاه همچنین اعلام کرد که این دو هلدینگ بعد از ارسال نامه درخواست متوجه شدند که رقبای دیگری نیز برای خرید این دو باشگاه دارند! یعنی هلدینگ‌های دیگر نیز برای در اختیار گرفتن سهام سرخابی‌ها پیش‌قدم شده‌اند. 

حال در چنین شرایطی اعلامیه فرابورس مبنی بر اینکه سرخابی‌ها مشتری نداشتند عجیب به نظر می‌رسد. 

یک منبع آگاه دیگر در این زمینه در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین فرضیه جالبی را مطرح کرد. این فرد که در سطوح بالای مدیریت کلان کشور قرار دارد به اعتمادآنلاین گفت خرید دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت تکلیف به دو هلدینگ کشور واگذار شده است. یعنی دولت به دو مجموعه اقتصادی زیر مجموعه خود دستور داده برای خرید این دو باشگاه اقدام کنند. اما عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس به شکل مناقصه باعث شده هلدینگ‌های دیگر هم پیش‌قدم شوند اما دولت که علاقه ندارد این دو باشگاه در اختیار مجموعه‌هایی قرار بگیرد که کمتر روی آنها نظارت دارد کل پروسه واگذاری سهام را منتفی کرده و در نهایت قصد دارد اعلام کند مشتری خاصی برای دو باشگاه نیست و بنابراین به صورت مشاوره‌ای سهام دو باشگاه به دو مجموعه خاص واگذار می‌شود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها