کد خبر: 645928
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۱۱:۴۰:۰۳
| |

پیشکسوت آبی‌ها: شرایط استقلال بحرانی نیست/ خوب نیست در تلویزیون در مورد جعل باشگاه استقلال حرف زده شود

منصور رشیدی گلر اسبق استقلال و تیم ملی در مورد شرایط تیم جواد نکونام صحبت کرده است.

پیشکسوت آبی‌ها: شرایط استقلال بحرانی نیست/ خوب نیست در تلویزیون در مورد جعل باشگاه استقلال حرف زده شود
کد خبر: 645928
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۱۱:۴۰:۰۳

تیم فوتبال استقلال در برابر گل‌گهر متوقف شد تا جایگاهش در صدر جدول بیش از گذشته متزلزل شود.

به گزارش روزنامه اعتماد، آبی‌ها در 5 بازی گذشته خود فقط یک بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند؛ نتایجی که می‌تواند زنگ خطری برای نکونام و شاگردانش باشد. از طرفی این روزها مسائل حاشیه‌ای پیرامون مدیریت استقلال و موضوع جعل مهر و امضای صورت گرفته ‌یک خودزنی بزرگ‌ علیه این تیم شده است. موضوعی که در صورت عدم رسیدگی سریع‌تر به آن می‌تواند تمرکز بازیکنان و کادرفنی را هم به‌هم بزند. با منصور رشیدی یکی از پیشکسوتان بزرگ باشگاه استقلال درخصوص بازی با گل‌گهر و حواشی ایجاد شده پیرامون این باشگاه گپ و گفتی ترتیب دادیم‌ که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

 

استقلال مقابل گل‌گهر مساوی کرد؛ نظر شما درباره این بازی؟

بازی خوبی بود؛ یکی، دو سال است که قلعه‌نویی گل‌گهر را تحویل داده اما هنوز نشانه و پیشرفت‌های این تیم با قلعه‌نویی به چشم می‌آید و فکر می‌کنم دو سال دیگر هم این سبک و سیستم گل‌گهر ادامه پیدا کند. گل‌گهر به لحاظ فنی و تاکتیکی در سطح بالایی قرار دارد. نمی‌خواهم تعریف از آقای قلعه‌نویی کنم اما هنوز ذهنیت او در این تیم پابرجاست. گل‌گهر با اینکه نفرات شاخصی ندارد خیلی خوب از جلو پرس می‌کرد و میانه میدان را کاملا دراختیار داشت و در خط دفاع عالی بود.

استقلال چطور؟

استقلال هم بد بازی نکرد؛ در دفاع خوب بود و هافبک‌هایش هم خوب دویدند اما نواقصی در خط حمله یکی، دو سال است که پابرجا مانده و بازیکن شش‌دانگی ندارند که از موقعیت‌ها استفاده کند.

داوری چطور بود؟

کارشناسان داوری باید نظر بدهند. به جز ما چند کشور فقیرتر از ما VAR ندارند. ما یک لحظه صحنه‌ای را می‌بینیم و نمی‌شود قضاوت کرد. باید صحنه آهسته را دید و قضاوت کرد برای همین نمی‌شود راجع به داوری اظهارنظر کرد!

استقلال در 5 بازی گذشته‌اش 4 مساوی داشته است؛ آیا زنگ خطر برای این‌ تیم به صدا درآمده یا طبیعی است؟

نه به این صورت که نمی‌تواند باشد. آقای نکونام بعد از بازی هم گفت ۵ بازیکن می‌خواهد جذب کند که فکر می‌کنم بیشتر اینها در خط حمله باشد. دو سال پیش دیاباته و قایدی زوج عالی برای استقلال بودند پارسال هم محبی و قایدی واقعا عالی بودند اما نتوانستند نفراتی را جذب کنند که جایگزین خوبی برای اینها باشند. استقلال در حمله ضعف دارد البته رمضانی زحمت می‌کشد و بلانکو هم هنوز جا نیفتاده و زوج خوبی برای او نیست. چند سال پیش استقلال در خط هافبک علی کریمی و امید ابراهیمی را داشت که زوج عالی در حمله و دفاع بودند اما استقلال برای اینها هم ‌نتوانسته زوجی جذب کند.

مسائل حاشیه‌ای مدیریتی مثل جعل تا چه حد روی عملکرد تیم تاثیر دارد؟

مدیر اگر آگاه باشد باید این مسائل را جمع و جور کند. نکونام هم خودش چند سال است که مربیگری می‌کند و در لالیگا بازی کرده و مسائل حاشیه‌ای را می‌شناسد و طوری رفتار کند که این مسائل دور تیم‌ نباشد. حاشیه به تیم ضربه می‌زند.

یکی از کارکنان باشگاه استقلال در تلویزیون گفته که باشگاه شاهین بوشهر منحل شده و شکایت ‌آنها درست نیست.

نمی‌‌دانم دنبال چه هستند و حاشیه‌سازی می‌کنند. شاهین در سال ۴۵ یا سال ۴۶ منحل شد اما من خودم ‌در جوانان‌ شاهین بازی می‌کردم. شاهین بوشهر از زمان ‌قدیم‌ یک تیم پرقدرت بود و یک تیم ریشه‌دار در بوشهر به حساب می‌آید. یک‌ حقوقدان باید جوابگوی این مسائل باشد و این مسائل را نباید به تلویزیون و رسانه‌ها بکشانند. به نفع فوتبال ما نیست که در جراید درباره ‌ جعل صحبت شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها