کد خبر: 645707
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۴ ۰۸:۴۵:۱۳
| |

نباید حواله های خودرو را از ملی پوشان پس می‌گرفتند!

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید چرا شرایط آن‌طور که برای کی‌روش مهیا بود برای قلعه‌نویی نیست؟

نباید حواله های خودرو را از ملی پوشان پس می‌گرفتند!
کد خبر: 645707
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۴ ۰۸:۴۵:۱۳

وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله کمتر از سه هفته مانده به شروع بازی‌های جام ملت‌های آسیا چندان مساعد نیست.

به گزارش روزنامه اعتماد، قطع آب و برق محل تمرین تیم ملی، لغو پاداش صعود ملی‌پوشان به جام‌جهانی و عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های معتبر نمی‌تواند خبر خوبی برای قلعه‌نویی باشد. با این حال، ملی‌پوشان‌ فوتبال ما همیشه در فوتبال آسیا مدعی هستند و شرایط فنی خوبی ‌که به خصوص لژیونرهای فوتبال ما دارند سبب دلگرمی و امیدواری فوتبال‌دوستان است. ما در «اعتماد» تصمیم گرفتیم در فرصت باقیمانده هر روز پای صحبت یکی از قدیمی‌های تیم ملی بنشینیم تا در مورد شرایط یوزها صحبت کنیم. محمود کلهر یکی از کارشناسان فوتبال کشورمان که سابقه بازی در تیم‌های ‌پرسپولیس و استقلال را هم ‌دارد در گفت‌وگو‌ با خبرنگار «اعتماد» در مورد وضعیت تیم ملی گفت: تیم ‌ملی با ‌همین شرایط هم می‌تواند تا فینال رقابت‌ها برسد. در ادامه، صحبت‌های کلهر با «اعتماد» را می‌خوانید.

 

در آستانه شروع بازی‌های جام ‌ملت‌ها می‌خواهیم نظر شما را درخصوص وضعیت تیم ‌ملی کشورمان بدانیم.

به نظر من تیم ملی در حال حاضر بهترین‌ شرایط ممکن را دارد. بهترین نفرات دراختیار تیم ملی است و بهترین اردوها شکل گرفته و در کل همه چیز فراهم است تا در جام‌ ملت‌ها پس از مدت‌ها نتیجه خوبی بگیریم. انسجام لازم است و حواشی را باید جمع کرد تا با توجه به کادر فنی خوبی که داریم ‌بتوانیم در جمع چهار تیم برتر و حتی فینالیست بازی‌ها باشیم. ‌به نظر من‌ تیم ‌ملی این پتانسیل را دارد!

خبر دارید که آب و برق محل تمرین تیم ملی قطع شده؟

همه از مشکلاتی که در فوتبال ما وجود دارد مطلع هستیم، اما فکر می‌کنم مسوولان باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند به تیم‌ ملی کشورمان که این کار صورت بگیرد. اول صحبت‌هایم ‌گفتم‌ حواشی نباید خللی روی روند رو به رشد تیم ‌ملی ایجاد کند. این مشکلات که در اردوها به وجود می‌آید باید حتما پیگیر شویم. باید با بهترین امکانات و تدارکات وارد این تورنمنت شویم، چون سال‌هاست که نمی‌توانیم در جام‌ ملت‌ها قهرمان شویم ‌و ‌این یک معضل بزرگی است که نشان می‌دهد فوتبال ما فاصله گرفته ‌نسبت به سایر بزرگان. ‌امیدوارم حواشی ایجاد ‌نشود و اتفاقات خوب برای فوتبال‌ ما رخ‌ دهد. فدراسیون فوتبال و مسوولان ورزش همه کمک کنند تا با آمادگی بالا در این تورنمنت شرکت کنیم.

خبری از بازی‌های تدارکاتی نیست. عدم برگزاری بازی‌های دوستانه به ضرر تیم ملی است؟

به نظر من قبل از حضور در این تورنمنت در یک یا دو بازی تدارکاتی شرکت کنیم خوب است و به ما کمک می‌کند، مخصوصا با تیم‌های خوب تا نفرات اصلی محک بخورند و امیدوارم بازی تدارکاتی داشته باشیم. تورنمنت‌های قبلی هم خیلی کمک کرد. آمادگی بازیکنان و قرار گرفتن آنها در شرایط مسابقه اهمیت دارد. دو بازی که قبل از شروع بازی‌ها برگزار می‌کنیم باید با نفرات اصلی باشد.

لغو سفر سرمربی تیم به پرتغال و ایتالیا برای دیدار با آزمون و طارمی هم یکی دیگر از مسائل حاشیه‌ای پیرامون تیم ملی است.

درباره حواشی وقتی صحبت می‌کنیم این هم یکی دیگر از حواشی است. اینها روی مسائل فنی تاثیر می‌گذارد وقتی نتوانید بازیکنان اصلی خودتان را محک بزنید یا ببینید که در چه شرایطی هستند مسلما یک مشکل است. سال‌هاست این مشکل را داریم. از نظر اقتصادی تیم ملی لازم است تامین شود. باید بستر برای مربی تیم ملی فراهم باشد که بازیکنان تیم ملی را ببیند. زمان کی‌روش این اتفاق رخ می‌داد و مربیان خارجی به راحتی می‌رفتند و می‌آمدند الان چرا نباید برای مربی تیم ملی ما باشد؟ این هم یک معضل بزرگ برای تیم ملی ماست.

در اول صحبت‌های‌تان گفتید وضعیت تیم ملی خیلی خوب است، اما به نظر نمی‌رسد وضعیت آنقدرها هم خوب باشد! حواشی دیگر پیرامون تیم‌ ملی لغو واردات خودروی ملی‌پوشان است. در این باره چه نظری دارید؟

ما برای ورزشکاران حرفه‌ای خودمان باید چنین امکاناتی را درنظر بگیریم. نگاه نکنید در گذشته که ما بازی نمی‌کردیم چیزی نمی‌دادند،‌ اما عمر ورزش حرفه‌ای کوتاه است. مثلا بازیکنی مثل جعفر مختاری‌فر که بازیکن ملی بوده محتاج خرج زندگی‌اش است خب این بازیکنان هم اینها را می‌بینند و می‌خواهند تامین باشند. البته فقط فوتبال نه تمام رشته‌ها را می‌گویم و همه باید تامین باشند تا مشکلات اینچنینی نداشته باشند. دیدم یکسری از ورزشکارهای خودمان با هزینه‌های شخصی در یکسری تورنمنت‌ها شرکت می‌کنند اما هیچ جای دنیا چنین چیزهایی نمی‌بینیم. ورزشکاران باید تامین باشند. این تیم رفته به جام جهانی و شادی برای مردم آورده است باید برای تمام ورزشکاران ما امکانات و پاداش خوبی درنظر گرفته شود و نباید جلوی این کار گرفته شود چون خیلی‌ها مایوس می‌شوند. معضلات اجتماعی زیادی در جامعه وجود دارد و نباید جوانان و نوجوانان به ورزش را مایوس کرد تا به انحراف کشیده شوند. ورزش می‌تواند به نشاط و سرگرمی جامعه کمک ‌‌کند و تماشای فوتبال یکی از سرگرمی‌های مردم است. باید این پاداش‌ها را برای آنها درنظر گرفت!

شما مخالف لغو واردات ملی‌پوشان فوتبال هستید؟

به نظر من نباید این کار را می‌کردند! وقتی پاداشی دادند نباید از آنها می‌گرفتند. البته این یک مشکل اساسی در ورزش ماست و تمام ورزشکاران ما باید تامین باشند. مثلا یک دونده ماراتن ما که چندین کیلومتر می‌دود مگر می‌شود تامین نباشد؟ تمرین روزانه یا تغذیه هزینه دارد. فوتبالیست‌ها هم در تمام تیم‌های معتبر دنیا تامین هستند. باید ورزشکاران امکانات خوب داشته باشند. نمی‌شود چون سال‌های قبل فوتبالیست‌ها خوب پول نمی‌گرفتند اینها پول خوب نگیرند. امیدوارم در چارچوب درستی قرار بگیرد تا تمام ورزشکاران حرفه‌ای ما تامین باشند مخصوصا فوتبالیست‌ها که می‌بینیم چقدر در جامعه تاثیرگذار هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها