کد خبر: 643677
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۳۵:۲۸
| |

حواله‌های دبش فراموش نشوند!

در چند ماه گذشته در چندین مورد گزارش‌هایی اختصاصِ از ماجراِ اعطاِ حواله واردات خودروهای لاکچری به ملی پوشان منتشر کردیم.

حواله‌های دبش فراموش نشوند!
کد خبر: 643677
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۳۵:۲۸

این روزها بحث اختلاس و فساد مالی تیتر یک رسانه‌هاست.

به گرارش روزنامه اعتماد، از ماجرای چای دبش تا پولی که یکی از اعضای شورای شهر گفت در شهرداری گم شده. خبرهایی هم در مورد وام‌های غیرقانونی منتشر شد. ورود به چنین پرونده‌هایی بسیار خوب است و به همان اندازه انتظار می‌رود به مساله فوتبال هم ورود شود. 

در چند ماه گذشته در چندین مورد گزارش‌هایی اختصاصی از ماجرای اعطای حواله واردات خودروهای لاکچری به ملی‌پوشان بابت صعود/ حضور در جام جهانی منتشر کردیم. از این نوشتیم که مشخص نیست دقیقا اسامی چه کسانی در لیست رد شده. نوشتیم طبق اطلاعات به دست آمده نام چندین نفر خارج از ضابطه به فهرست ورود پیدا کرده. همین‌طور اشاره کردیم برخلاف تصور لیست نهایی در فدراسیون فوتبال تنظیم نشده و در جایی خارج از فدراسیون فوتبال «تایپ» شده است. در نهایت رسیدیم به اینجا که طبق قیمت‌های در بازار و ادعایی که محمدحسین کنعانی‌زادگان در مورد قیمت ماشین وارداتی‌اش در رسانه ملی کرد، گردش مالی این پرونده، یعنی پاداش حواله خودرو چند هزار میلیارد تومان می‌شود که به نظر می‌رسد در مورد 1500 میلیارد تومان آن تخلف صورت گرفته است. 

در تمامی این گزارش‌ها به جد خواستار شدیم که لیست نهایی کسانی که حواله واردات خودرو دریافت کرده‌اند، منتشر شود. نوشتیم اگر متولی‌اش فدراسیون است، فدراسیون لیست را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد. اگر وزارت ورزش است از طریق آنها این کار صورت بگیرد یا اگر نهاد ریاست‌جمهوری مسوول است خودشان ورود کنند. تاکید کردیم به هر حال نیاز است که ماجرا شفاف‌سازی بشود، اما دریغ از یک‌بار شفاف‌سازی! در تمام این مدت نهادهای مورد سوال یا سکوت یا به پاسخ‌های کلی و بدون سند بسنده کرده‌اند. 

عجیب است که چنین ارقامی حساسیت نهادهای نظارتی را برنمی‌انگیزد که بخواهند ورود کنند. آقای درویشیان که بازرس ویژه رییس‌جمهور و نماینده ویژه رییس‌جمهور در امر مبارزه با فساد است، می‌تواند به این پرونده ورود کند و اسامی حواله‌بگیران را منتشر کند. همین‌طور خود سازمان بازرسی یا نمایندگان مجلس.  

این روزها که بحث چای دبش حسابی داغ است نباید «حواله‌های دبش» را فراموش کرد. حواله‌هایی که گره خورده به ارقام بیش از هزار میلیاردی و همین مساله هم حساسیت افکار عمومی را در این زمینه به دنبال داشته است. ضمن اینکه علاوه بر پرونده حواله خودروهای لاکچری فوتبال درگیر انبوهی از پرونده‌های مالی عجیب و غریب است که همگی جای رسیدگی و بررسی دقیق دارد. الان که رویه برخورد با چنین پدیده‌هایی راه افتاده، این موارد فراموش نشود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها