کد خبر: 645455
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۱۰:۱۵:۳۲
| |

فدراسیون فوتبال نگران فوتبالیست‌هاست یا متخلفین؟

تلاش فدراسیون برای حل کردن مشکل لغو مجوز واردات خودرو توسط ملی پوشان بدون اشاره به لیست اسامی این ذهنیت را ایجاد می کند که فدراسیون بیشتر از اینکه نگران فوتبالیست‌ها باشد نگران آن افرادی است که بدون ضابطه حواله خودرو دریافت کرده بودند!

فدراسیون فوتبال نگران فوتبالیست‌هاست یا متخلفین؟
کد خبر: 645455
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۱۰:۱۵:۳۲

بعد از اینکه دیوان عدالت اداری رای به باطل شدن مصوبه هیات وزیران درباره اعطای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال داد و این مساله باعث ناراحتی بازیکنان شد، فدراسیون فوتبال نسبت به این اقدام واکنش نشان داد.

به گزارش روزنامه اعتماد، فدراسیون با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «با توجه به رای هیات محترم عمومی دیوان عدالت اداری درباره ابطال مصوبه هیات وزیران درباره مجوز واردات خودرو برای بازیکنان تیم ملی فوتبال بابت پاداش صعود به جام جهانی 2022، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین مرجع تخصصی رشته ورزشی فوتبال وظیفه خود می‌داند در راستای صیانت از حقوق مکتسبه بازیکنان تیم ملی که بر‌مبنای مصوبه هیات محترم دولت ایجاد شده و در زمان اعتبار مصوبه با پرداخت وجوه توسط خود بازیکنان به منظور خرید خودرو، حقوق گمرکی و سایر عوارض قانونی نسبت به واردات خودرو اقدام کرده‌اند، با احترام کامل به آرای قضات شریف دیوان عدالت اداری، تمامی راهکارهای قانونی را طی کرده و مساعی خویش را در حدود قوانین و مقررات به کار بندد تا به امید خداوند متعال، مراتب منتهی به حصول نتایج منصفانه شود.»

در مورد  این بیانیه باید به چند نکته اشاره کرد: 

اول اینکه بالاخره ما نفهمیدیم این پاداش حواله خودرو بابت صعود به جام جهانی بوده یا حضور؟ اگر بابت صعود بوده چرا اسامی تعدادی از کسانی که در صعود نقش داشتند حذف و برخی بازیکنانی که در جام جهانی حضور داشتند اضافه شده؟

دوم اینکه دیوان عدالت اداری براساس شکایت یک نهاد عمومی چنین رایی را صادر کرده است و در چنین شرایطی ادعای فدراسیون که می‌گوید راهکارهای قانونی را طی می‌کند تا رای را برگرداند عجیب به نظر می‌رسد. دیوان پیش از این در مورد اساسنامه فدراسیون هم رای داده بود که منجر به تصویب آن شد. مساله‌ای که نشان می‌دهد دیوان پرونده‌های مربوط به فوتبال را می‌شناسد و در آنها ورود هم می‌کند. 

نکته سوم در مورد مساله‌ای است که ما بارها در مورد آن صحبت کردیم: اینکه چه کسانی حواله خودرو دریافت کردند. در گزارش‌های قبلی اشاره کردیم که طبق اطلاعات رسیده اسامی افرادی خارج از ضابطه به لیست حواله‌بگیران اضافه شده و تخلفی بیش از هزار میلیاردی رخ داده و از نهادهای ذی‌ربط و اجرایی مصرانه خواستیم لیست نفرات منتشر شود تا شائبه‌ها برطرف شود که این اتفاق رخ نداد. حال در شرایطی که دیوان عدالت اداری مصوبه اعطای حواله خودرو را لغو کرده تلاش فدراسیون برای حل کردن موضوع بدون اشاره به لیست اسامی این ذهنیت را ایجاد می‌کند که فدراسیون بیشتر از اینکه نگران فوتبالیست‌ها باشد نگران آن افرادی است که بدون ضابطه حواله خودرو دریافت کرده بودند! 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها