کد خبر: 644137
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۵:۱۹
| |

فرمانده پادگان گفت به شرطی می‌گذارم برای استقلال بازی کنی که به نفع پرسپولیس سوتی بدهی!

مربی اسبق استقلال معتقد است فولادی‌ها برای به حاشیه کشاندن نیمکت آبی پوشان برنامه داشتند.

فرمانده پادگان گفت به شرطی می‌گذارم برای استقلال بازی کنی که به نفع پرسپولیس سوتی بدهی!
کد خبر: 644137
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۵:۱۹

در آستانه دربی پایتخت سراغ رضا حسن‌زاده رفتیم. مدافع ملی‌پوش سال‌های نه چندان دور استقلال که خودش بارها با پیراهن آبی مقابل پرسپولیس به میدان رفته است.

به گزارش خبرورزشی، اظهارات این پیشکسوت را در ادامه می خوانید:

 

*استقلال دومین تساوی متوالی خود را پشت سر گذاشت. بازی با فولاد را چطور دیدید؟

دیدار استقلال و فولاد متاسفانه بازی جذاب و دیدنی از آب در نیامد و دلیل آن نیست کاملاً مشخص است چرا که فولاد برای کسب یک امتیاز و گل نخوردن به میدان آمده بود و در اکثر مواقع در یک سوم دفاعی خود بازی را کنترل می‌کرد. استقلال نیز برای ارائه یک بازی جذاب به اندازه کافی تلاش نکرد و شاید دلیل این امر در پیش رو بودن بازی دربی بوده است. شاگردان نکونام برای آنکه با اخطار و اخراج از سوی داور بازی مواجه نشوند، جانب احتیاط را در پیش گرفته و دست به عصا بازی می‌کردند. بالاخره ی دربی حساسیت‌های خاص خود را دارد و شوخی نیست. شاید می‌توان گفت عملکرد استقلال در این بازی تحت الشعاع بازی دربی قرار گرفت.

*با این حال اما نیمکت فنی دو تیم خیلی هم جانب احتیاط را رعایت نکردند.

متاسفانه بله. به خدا وقتی بازی‌های خارجی را می‌بینم لذت می‌برم .وقتی دو نیمکت دو تیم فارغ از هرگونه نتیجه در پایان بازی به سمت یکدیگر رفته و دست داده و آرزوی موفقیت برای همدیگر می‌کنند واقعاً دیدنی هست و این اتفاق باید در فوتبال ما نیز جا بیفتد. متاسفانه در این گونه موارد هنوز به شکلی آماتور برخورد می‌کنیم و فکر می‌کنیم با داد و فریاد می‌توان داور و نیمکت حریف را تحت تاثیر قرار داد. آنچه مشخص است فوتبال پر از برخورد است و قرار نیست با هر اتفاقی نیمکت دو تیم با هم سرشاخ شوند. اینگونه اتفاقات مال فوتبال محلات است نه فوتبال لیگ برتر. البته منظورم به استقلال نیست و مشخص بود فولاد با برنامه‌ریزی قبلی به دنبال به حاشیه بردن نیمکت استقلال بوده است.

*شرایط استقلال را در آستانه دربی چطور ارزیابی می‌کنید؟

شما خودتان سال‌ها در این عرصه حضور دارید و می‌دانم بیش از پنجاه شصت دربی را از نزدیک شاهد بوده‌اید. قطعاً خوب می‌دانید که شرایط جدولی دو تیم هیچ ارتباطی به این بازی ندارد و مشخص نیست کدام تیم از پیش برنده هستند. آنچه که از درجه اهمیت بالایی در دیدار سرخابی‌های پایتخت قرار دارد، شرایط روحی بازیکنان دو تیم است و هر تیمی که از استرس کمتری برخوردار باشد عملکرد بهتری از خود به نمایش خواهد گذاشت و معتقدم جواد نکونام بیش از هر چیز باید شاگردانش را به لحاظ روحی و روانی آماده این بازی حساس فصل کند و چنانچه آبی پوشان در این امر موفق باشند، قطعاً شرایط برای پیروزی آنان در دربی فراهم خواهد شد.

*حتماً خبر دارید این دربی برای اولین بار با حضور بانوان برگزار خواهد شد.

به خدا خیلی از این اتفاق خوشحالم و قطعاً با حضور بانوان از هر نظر این دیدار جذاب‌تر خواهد شد. خوب می‌دانیم که با حضور بانوان شخصیت هواداران به بهترین شکل ممکن نشان داده خواهد شد. امیدوارم هواداران دو تیم با رعایت اخلاق در برگزاری جذاب‌تر این دیدار نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

*برسیم به دربی خرداد ۶۹. گویا تا چند ساعت قبل از آغاز آن بازی شما در پادگان حضور داشتید.

بله. آقای عادلخانی فرمانده پرسپولیسی صد آتیشه و البته مشتی در دوران سربازی من بود. با توجه به آنکه او یک پرسپولیسی متعصب بود در یکی دو روز مانده به دربی به من گفت جمعه نگهبان هستی و اگر نیایی سه ماه اضافه خدمت می‌خوری. من هم ماجرا را برای منصور خان پورحیدری تعریف کردم و خاطرم هست آقا محمدی عضو ارشد هیئت مدیره استقلال به من گفت به پادگان نرو و من نیز در جواب ایشان گفتم من اگر نروم تکلیف سه ماه اضافه خدمت من چه می‌شود؟ با اجازه شما من نمی‌آیم و شما سعی کنید کاری برای حضورم در بازی انجام دهید. جمعه ساعت ۶ صبح به پادگان رفتم. البته باید بگویم تمام وسایل مورد نیاز بازی را نیز همراه خود به پادگان بردم که اگر شرایط مهیا بود سریعا خود را به اردوی تیم برسانم. چشمتان روز بد نبیند. صبح شد و خبری از فرمانده عادلخانی نشد. حدود ساعت ۲ بعد از ظهر بود و از شدت ناراحتی سرم را زیر شیر آب سرد گرفته بودم که بچه‌ها آمدن گفتن رضا بیا که حاجی آمده. سریعاً خود را به او رسانده و به او گفتم آقای عادل خانی برای من مهمتر از دربی، انتخابی تیم ملی است. ایشان به من گفت به شرطی میگذارم بروی که دو تا سوتی در بازی بدهی. فقط در این صورت اجازه مرخصی به تو می‌دهم. من هم برای رهایی از پادگان با درخواست موافقت کردم. بنده خدا خودش مرا به ورزشگاه رسانده و جالب آنکه آن بازی را با گل‌های صمد مرفاوی و عباس سرخاب از پرسپولیس بردیم. فردای دربی ساعت ۶ صبح جلوی درب پادگان حاضر بودم تا برای پرسپولیسی‌ها کری بخوانم اما متاسفانه هیچکدام نیامدند. هنوزم که هنوز است گاهی اوقات این خاطره را با آقای عادلخانی مرور می‌کنیم.

*شرایط پرسپولیس را در آستانه دربی چطور می‌بینید؟

پرسپولیس اگر چه با شکست مقابل الدحیل و حذف از رقابت‌های باشگاه‌های آسیا روزهای سختی را پشت سر گذاشته است اما با پیروزی مقابل هوادار با شرایط خوبی پا به دربی می‌گذارد. به نظرم دو تیم با بازیکنان با کیفیتی که در اختیار دارند سر حال به نظر می‌رسند و در چنین شرایطی منتظر یک بازی جوانمردانه با کیفیت فنی بالا هستیم. قطعاً یک بازی پربرخورد را شاهد خواهیم بود که امیدوارم این برخوردها با بی‌احترامی همراه نباشد. با توجه به حضور ۱۲ ساله‌ام در استقلال و همچنین از آنجایی که سرمربی و کادر فنی استقلال از رفقای خوب من هستن،د بی‌شک دوست دارم برنده این دیدار استقلال باشد.

*شرایط خط دفاع استقلال را برای این بازی چطور می‌بینید؟

صدرنشینی استقلال در جدول رقابت‌های لیگ و همچنین تعداد گل‌های خورده آبی پوشان نشان می‌دهد عملکرد مدافعان استقلال تا به اینجای کار خوب بوده است اما حساب این بازی جدا از سایر دیدارهای لیگ است و امیدوارم خط دفاعی استقلال و به خصوص مدافعان میانی در این بازی با هماهنگی هرچه بیشتر در میدان ظاهر شوند.

*فکر نمی‌کنید بحث ارجاع پرونده استقلال به کمیته انضباطی و احتمال کسر امتیاز از این تیم تمرکز تیم را در آستانه دربی کاهش دهد؟

استقلال و بازیکنان آن به قدر کافی با تجربه هستند که این اتفاق مشکلی برای آنان در دربی ایجاد نکند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها