کد خبر: 641964
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ ۰۲:۵۰:۵۸
| |

تحلیل سرمربی پرسپولیس از حذف تیم ملی نوجوانان: در خواب بازی با برزیل ماندیم!

حسن خان محمدی پیشکسوت فوتبال ایران می گوید در فوتبال ایران به جزئیات توجه نمی شود و همین دلیل شکست های تیم های ملی است.

تحلیل سرمربی پرسپولیس از حذف تیم ملی نوجوانان: در خواب بازی با برزیل ماندیم!
کد خبر: 641964
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ ۰۲:۵۰:۵۸

 تیم ‌ملی فوتبال نوجوانان کشورمان با انجام بازی‌های به یادماندنی در جمع ۱۶ تیم برتر جام‌ جهانی قرار گرفت، اما با شکست در ضربات پنالتی در برابر مراکش از صعود به مرحله بعدی بازماند. 

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان حسین عبدی تا دقیقه ۹۴ با یک‌ گل از حریف پیش بودند، اما در این دقیقه گل‌ مساوی را دریافت ‌کردند و در ادامه و در ضربات پنالتی شکست‌ خوردند‌ و چمدان‌های‌شان را به مقصد کشورمان بستند. 

حسن خانمحمدی، بازیکن اسبق و سرمربی فعلی نوجوانان پرسپولیس درخصوص بازی با مراکش گفت: به هر حال بازی فوتبال همین است. ما از قبل جزییات فوتبال را خوب تعیین نکرده بودیم و در دو بخش مغلوب شدیم. ‌اول اینکه ‌جلو افتادیم ‌و ‌گل خوردیم ‌و نتوانستیم بازی را حفظ کنیم و دوم اینکه در ضربات پنالتی هم‌ نتوانستیم‌ موفق شویم.‌

خانمحمدی ادامه داد: وقتی نوع فوتبال ما این ‌است که برای نتیجه می‌رویم و نگاه نتیجه‌گرا داریم ‌همین می‌شود. ما در بازی سوم گروهی ‌هم مشخص بود از گروه صعود می‌کنیم و با یک ‌گل هم بالا می‌آمدیم. نگاه‌ ما این بود که برای بعد بازی نکردیم. ضمن اینکه برای بازی‌های‌مان پلن B هم نداشتیم. 

خانمحمدی با اشاره به بازی‌های قبلی تیم ملی نوجوانان عملکرد شاگردان عبدی در جام جهانی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در مجموع عملکردمان خوب بود، چون برزیل قهرمان دوره قبل را بردیم یا در بازی با انگلیس هم با اینکه ‌جلو بودیم ‌در نهایت ۲ بر یک باختیم و مقابل مراکش هم جلو بودیم. در مجموع خوب بودیم،‌ اما می‌توانیم ‌بهتر از این باشیم. به نظرم باید حسین عبدی را حفظ کرد، اما اشکالات را باید به او گفت و اگر نگوییم مثلا در دوره بعد که هدایت جوانان را برعهده بگیرد باز هم‌ موفق نمی‌شویم. این تیم باید حفظ شود و چند تای دیگر هم ‌اضافه شوند تا انگیزه بقیه هم ‌از بین نرود.

خانمحمدی درخصوص نمایش به یادماندنی نوجوانان در این جام‌ مقابل برزیل گفت: به اعتقاد من‌ جلوی برزیل هم‌ فقط سی دقیقه فوتبال خوبی بازی کردیم و توانستیم برنده شویم و در خواب همان برد هم ماندیم. یعنی در سه بازی بعد کاری نکردیم‌که از بازی با برزیل بهتر باشد.

خانمحمدی درباره عملکرد بد بازیکنان تیم ‌ملی در ضربات پنالتی گفت: اینها جزییات فوتبال است. تیم‌هایی که می‌بینید جام می‌برند برای کشورشان به جزییات فوتبال هم اهمیت می‌دهند و حتی به گلرشان هم پنالتی زدن یاد می‌دهند. اینها می‌شود جزییات فوتبال. یعنی یک چیزی فراتر از بقیه تیم‌ها. مربیان تاپ به جزییات اهمیت می‌دهند تا در چنین مواقعی بتوانند بازی دربیاورند. برای همین هم نمی‌شود گفت فوتبال شانسی است، خیلی‌ها می‌گویند پنالتی شانسی است، اما نه اصلا این‌طور نیست! اگر یادتان باشد چلسی در مقابل یک تیم یازده پنالتی به یکدیگر زدند و رسید به گلرها که گلر یک تیم پنالتی‌اش را گل کرد و تیم مقابل نتوانست.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: پس در جزییات فوتبال ما خیلی عقب هستیم. تیم‌های دیگر‌ حتی به گلرشان هم آموزش زدن پنالتی می‌دهند و تیمی برنده می‌شود که تمام بازیکنانش بتوانند به خوبی پنالتی بزنند. حالا ما در پنج تای اول به مشکل خوردیم چه برسد به بقیه. نمی‌دانیم در این دو سال چه تمریناتی بوده، اما در مجموع عملکرد تیم ملی خوب بوده است.

از سرمربی نوجوانان پرسپولیس پرسیدم چرا از بین بازیکنان‌ نوجوان پرسپولیس بازیکنی در جام‌ جهانی حضور نداشت که وی پاسخ داد: بازیکنان ما یک‌سال از این رده عقب‌تر هستند. این بازیکنان الان برای سال اول جوانان هستند. نوجوانان در این مسابقات که هستند برای سال قبلند و الان جوانان به حساب می‌آیند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها