کد خبر: 638321
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

بررسی عملکرد تیم ملی زنان در آستانه تقابل حساس با چین تایپه؛

تیم ملی زنان مقابل استرالیا کی‌روشی بازی کرد/ می‌توانیم به چین تایپه گل ‌بزنیم

تیم ملی فوتبال زنان ایران امروز از ساعت 13:40 به وقت تهران به مصاف چین تایپه می رود.

تیم ملی زنان مقابل استرالیا کی‌روشی بازی کرد/ می‌توانیم به چین تایپه گل ‌بزنیم
کد خبر: 638321
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ۰۷:۴۰:۰۰

تیم‌ ملی فوتبال بانوان کشورمان در نخستین ‌بازی خود در رقابت‌های مقدماتی انتخابی المپیک در برابر استرالیا، میزبان مسابقات با نتیجه دو بر صفر شکست خورد.

به گزارش روزنامه اعتماد، ملی‌پوشان کشورمان تلاش زیادی کردند تا در مقابل یکی از بهترین تیم‌های ملی جهان نتیجه آبرومندانه‌ای کسب کنند که البته موفق هم شدند تا حدود زیادی حملات میزبان را خنثی کنند اما باید پذیرفت زورمان به حریف نمی‌رسید. عملکرد‌ خوب دختران تیم ‌ملی با تمجید کارشناسان همراه بود و حالا خیلی‌ها امیدوار هستند تیم ملی بتواند در دو بازی آینده‌اش نتایج خوبی کسب کند. 

شادی مهینی سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌ها درخصوص بازی تیم‌ ملی در مقابل استرالیا گفت: حتما می‌دانید که استرالیا تیم چهارم‌ جهان است. نتایج خوب آنها در ماه قبل که به میزبانی آنها هم‌ صورت گرفت نشان از این است که یک تیم کامل هستند. ما قبلا در رده جوانان و نوجوانان با آنها بازی کرده بودیم و‌ با نتایج ‌نزدیک شکست‌ خوردیم. استرالیا یک عقبه بسیار خوبی هم دارد و مربیان ما هم یک تصمیم خیلی خوبی گرفتند که با شکل دفاعی قوی مقابل حریف قرار گرفتند تا از دریافت گل با تعداد زیاد جلوگیری کنند. خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند با دریافت تعداد گل‌های زیاد از استرالیا ببازیم اما ما توانستیم با انجام یک بازی خوب دفاعی از پس حریف بربیاییم. بچه‌های ما به حریف چندان فضا ندادند و حریف را ناچار به استفاده از توپ‌های بلند کرد‌ند که 90درصد ضربات سر را هم بچه‌های ما زدند. استرالیا از ابتدا به ۴ بازیکن اصلی خودش بازی نداد تا ابتدا ما را آنالیز کند و بعد با استفاده از خستگی بچه‌های ما گل‌های بیشتری به ثمر برساند که با تدابیر خوب سرمربی ما و بازی خوب بچه‌ها حملات حریف را خنثی کردند. ما یک باخت آبرومندانه داشتیم درست مثل نتیجه آقایان در جام‌جهانی که به آرژانتین و اسپانیا باختند اما مردم ما خوشحال بودند. این بازی هم یکی از بازی‌های ماندگار فوتبال بانوان ما بود.

مهینی درخصوص بازی بعدی تیم ملی در مقابل چین‌تایپه افزود: ما دو بار در رده بزرگسالان مقابل چین‌تایپه بازی کردیم که یک بار پنج بر صفر و یک‌بار هم شش بر صفر باختیم. ما نتوانسته بودیم‌ انسجام ‌تیمی‌ خوبی مقابل آنها داشته باشیم ‌اما مطمئنم کادر فنی آنالیز خوبی از این حریف دارند ضمن اینکه انگیزه بچه‌های ما خیلی بالا رفته و این کار را برای رقیب سخت می‌کند. اگر من به جای سرمربی بزرگسالان بودم به ترکیب اصلی دست نمی‌زدم و هجومی‌تر کار می‌کردم. کارشناس فوتبال ایران ادادمه داد: البته ایشان با تفکرات بهتری که دارد راهکار بهتری برای مقابله با این تیم و همچنین رسیدن به گل دارند و امید  داریم حریف  را  ببریم.  سرمربی تیم نوجوانان کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا بازی با همان ترکیب مقابل استرالیا ممکن است قوای جسمی بازیکنان را در مقابل چین‌تایپه کم کند یا خیر، به خبرنگار «اعتماد» گفت: شرایط بد آب و هوایی تاثیر می‌گذارد اما باتوجه به پزشکان خوبی که در تیم ملی داریم و تمرینات ریکاوری که در این دو روز انجام می‌دهند امیدوارم بتوانند بچه‌ها را به شرایط خوب برسانند و با تمام قوا مقابل حریف به میدان بروند.

شادی مهینی با اشاره به کار دفاعی خوب تیم ملی و نتیجه خوب مقابل استرالیا گفت: تیم کی‌روش مقابل آرژانتین و اسپانیا همین بازی را انجام داد و علم روز فوتبال می‌گوید دفاع خوب انجام بدهید نه آنکه اتوبوسی دفاع کنید. دیگر بازی مالکانه کمرنگ شده و تیم‌ها نتیجه‌گرا شده‌اند. بچه‌ها اگر مثل بازی با استرالیا خوب دفاع کنند، می‌توانند به حریف گل هم بزنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها