کد خبر: 638014
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۵ ۰۶:۱۰:۲۴
| |

تحلیل مرتضی کرمانی مقدم از برد مهم پرسپولیس برابر استقلال؛

بیرانوند بازی را درآورد/ دعوای سروش و کنعانی؟ این مساله را گنده نکنید!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می گوید سرخ ها می توانند از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

بیرانوند بازی را درآورد/ دعوای سروش و کنعانی؟ این مساله را گنده نکنید!
کد خبر: 638014
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۵ ۰۶:۱۰:۲۴

در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا (منطقه غرب) پرسپولیس موفق شد با نتیجه دو بر صفر از سد استقلال تاجیکستان بگذرد‌.

به گزارش روزنامه اعتماد، هر دو گل پرسپولیس را در این مسابقه سعید صادقی به ثمر رساند اما علیرضا بیرانوند در دقایق ابتدایی بازی با مهار پنالتی بازیکن حریف نقش بسزایی در این پیروزی مهم داشت. شاگردان گل‌محمدی با این برد 6 امتیازی شدند و پس از النصر در رده دوم گروه باقی ماندند‌ و حالا شانس زیادی برای صعود از این گروه دارند. گروهی که بعضی‌ها به آن لقب گروه «مرگ» دادند! مرتضی کرمانی‌مقدم یکی از پیشکسوتان پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم با شایستگی توانست از سد حریف تاجیک بگذرد و این توانایی را دارد که نه تنها یکی از دو تیم صعود‌کننده باشد بلکه در مراحل پایانی مسابقات هم حضور داشته باشد. در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار «اعتماد» با مهاجم گلزن دهه‌های شصت و هفتاد فوتبال ایران را می‌خوانید.

 

پرسپولیس در ابتدای بازی گل نخورد و در ادامه دو گل زد و برد. تحلیل شما از بازی با استقلال تاجیکستان چیست؟

خب اولش که به نفع پرسپولیس شروع نشد و یک پنالتی دادیم چون در دقایق ابتدایی بچه‌ها هنوز جا نیفتاده بودند و سردرگم کار می‌کردند. خدا را شکر بیرانوند توانست پنالتی بازیکن حریف را مهار کند، اگر آن پنالتی گل می‌شد احتمال داشت شرایط بازی طور دیگری رقم بخورد. پنالتی که گل نشد بچه‌ها به بازی برگشتند و می‌شود گفت بیرانوند بازی را درآورد. هرچه از بازی گذشت بچه‌ها سوار بر بازی شدند و به جز 10 دقیقه اول حریف تاجیکستانی در دقایق دیگر بازی حرفی برای گفتن نداشتند و بچه‌های ما در هر نقطه عالی کار کردند و دو گل هم زدند و برنده شدند.

اگر پنالتی گل می‌شد حریف می‌توانست حداقل یک مساوی بگیرد؟

نمی‌دانم! اما در زمین خودمان بازی می‌کردیم و حتی گل هم می‌خوردیم، می‌توانستیم به بازی برگردیم چون پرسپولیس توانایی بازگشت به بازی را داشت اما خب کار بچه‌ها سخت می‌شد. اگر حریف می‌کشید عقب و زیرتوپ می‌زد و رو به فوتبال چرک می‌آورد مطمئنا اذیت‌مان می‌کرد چه بسا حتی می‌توانستند یک گل را حفظ کنند، چون وقتی تیمی گل بزند و دفاع کند کار برای تیم مقابل سخت می‌شود. خدا را شکر که بیرانوند پنالتی را گرفت و به بازی برگشتیم.

عملکرد خط حمله پرسپولیس چطور بود؟

زاهدی بعد از سه تا گلی که زد از لحاظ روحی در شرایط بالایی قرار دارد و روزهای خوبی را برای او پیش‌بینی می‌کنم. فکر می‌کنم او در پرسپولیس جا افتاده و می‌تواند تاثیرگذار باشد. در خط حمله عمری هم خوب بود و سعید صادقی هم دو گل زد که نشان داد روز خوبش بود. در کل بچه‌ها خیلی خوب بودند و خوشحالم که ترابی هم برگشت و به تیم اضافه شد و در مقابل تیم تاجیکستانی هم خیلی خوب کار کرد. روز خوبی بود برای پرسپولیس به جز 10 دقیقه اول.

نبیل باهویی چطور بود؟ به نظر شما روی او پنالتی شده بود؟

نظر شخصی من آن صحنه صددرصد پنالتی بود. حالا نمی‌دانم چرا داور نگرفت! فکر می‌کنم ‌اگر نتیجه بدون گل بود پنالتی را می‌گرفت چون دو - صفر جلو بودیم گذشت کرد اما داور حرفه‌ای نباید از چیزی بگذرد و پنالتی بود و باید می‌گرفت. باهویی هم یک حرکت خوب کرد اما مگر می‌شود در چند دقیقه بازی بگوییم او خوب بوده یا نه. می‌گویند قبلا خوب بوده اما در این دو ساله هیچ خبری از او نبوده! او مثل هندوانه در بسته است و امیدوارم برای پرسپولیس خوب باشد.

هواداران هم برای پرسپولیس سنگ تمام گذاشتند. این‌طور نیست؟

شک نکنید 50درصد برد پرسپولیس سهم تماشاگران بود. تا زمانی که تماشاگر باشد بچه‌ها تنها نیستند و شبیه یک خانواده کنارشان هستند و انرژی مضاعفی که به بازیکنان می‌دهند باعث می‌شوند آنها هم با تمام وجود بازی کنند. خیلی تاثیرگذار است.

درگیری کنعانی‌زادگان و رفیعی کمی باعث ناراحتی هواداران شد.

به قول آقا یحیی در هر خانواده‌ای دعوا می‌شود و نباید تیم را به حاشیه برد. این اتفاقی بود که در همه تیم‌ها ممکن است بیفتد و نباید بزرگش کنیم. الان تیم در آرامش است و شاید مشکلاتی هم باشد اما بچه‌ها با جان و دل بازی می‌کنند. به هرحال دو تا دوست هستند و یک حرفی زدند باید از کنارش گذشت و نباید زیاد گنده‌اش کنیم. یحیی خودش می‌تواند این موضوع را مدیریت کند.

فشردگی بازی‌ها به ضرر پرسپولیس نیست؟

اصلا برنامه‌ریزی ما درست نیست و این را همه می‌دانند. یک زمان می‌بینیم یک ماه بازی نیست بعد می‌بینیم در پنج روز دو تا بازی می‌کنند. برنامه‌ریزی نداریم و ما همین‌جوری هم می‌رویم جلو! عادت کردیم! ولش کن! بگذار پرسپولیس تمرکزش را حفظ کند. این برنامه‌ریزی‌ها بدترین در دنیا است و تیم‌های باشگاهی و تیم ملی ضربه می‌خورد.

مرتضی کرمانی مقدم

به نظر شما پرسپولیس صعود می‌کند؟

خب این برد برای پرسپولیس خیلی خوب بود. پرسپولیس یک تیم بزرگ است در آسیا. یکی، دو سال تا فینال هم رفته و همه تیم‌ها حساب ویژه‌ای روی این تیم باز می‌کنند. دور از دسترس نیست که پرسپولیس به مراحل بعد برسد. فکر می‌کنم پرسپولیس از این گروه صعود می‌کند.

مراحل بالاتر چطور؟

الان از این مرحله صعود می‌کند. حالا وقتی صعود کردند در مرحله بعد از من سوال کنید به شما می‌گویم به مراحل بالاتر می‌رود یا نه!

صحبتی مانده؟

تبریک به پرسپولیس و‌ هوادارانش. خسته نباشید می‌گویم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها