کد خبر: 636320
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

اختصاصی «اعتمادآنلاین»:

برنامه شهرداری تهران برای ورزش همگانی در بوستان‌ها چیست؟/ ماجرای موزیک مجاز و تفکیک جنسیتی

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری با اعلام اینکه تفکیک جنسیتی در ورزش صبحگاهی بوستان‌ها باید لحاظ شود و باید آهنگ‌های مجازی که صداوسیما اعلام کرده مورد استفاده قرار بگیرد گفت از نیروی انتظامی خواستیم از ورود گروه‌هایی که خودجوش می‌خواهند در بوستان‌ها ورزش کنند جلوگیری کند.

برنامه شهرداری تهران برای ورزش همگانی در بوستان‌ها چیست؟/ ماجرای موزیک مجاز و تفکیک جنسیتی
کد خبر: 636320
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۱۲:۰۰:۰۰

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه‌های این سازمان در هفته تربیت‌بدنی توضیح داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، دکتر حسین اوجاقی که خود از قهرمانان قدیمی ورزش کشور به حساب می‌آید در بخشی از سخنانش با بیان اینکه ایستگاه‌های ورزش همگاهی در پارک‌ها راه‌اندازی شده گفت:  ما یک سری ایستگاه ورزش صبحگاهی یا شهروندی داریم. یک تعداد خیلی زیادی در پارک‌ها و بوستان‌ها مشغول فعالیت هستند. به صورت کلی اینها مربیان‌شان زیر نظر ورزش مناطق با دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف سازمان ورزش فعالیت می‌کنند.

اوجاقی افزود: این ایستگاه‌ها ملزم به رعایت یک سری قوانین و مقرراتی که سازمان ورزش به مناطق ابلاغ می‌کنند هستند. یعنی چه؟ یعنی حتما باید گواهینامه فنی داشته باشند. از فدراسیون‌های مربوطه کارت مربی‌گری داشته باشند. دو اینکه موسیقی‌های که در آن مراکز استفاده می‌شود موزیک‌های مورد تایید سازمان باشد. 10 تا 15 تا ترک موسیقی ورزشی توسط سازمان ورزش از صداوسیما احصا شده، موسیقی‌های مجازی که برای ورزش استفاده می‌شود در اختیار مربیان قرار داده شده و آنها فقط از این موزیک‌ها استفاده می‌کنند. سوم بحث پوشش است. پوشش کسانی که در ایستگاه‌های ما ورزش می‌کنند باید پوشش استاندارد مطابق با موازین شرعی و عرف ما باشد. در واقع محرم‌سازی در ایستگاه‌های ما اجرا شده است. ایستگاه ورزشی آقایان ما با ایستگاه ورزشی خانم‌ها متفاوت است. تداخل بین آقایان و بانوان وجود ندارد. مربیان هم به همینطور. یعنی مربیان زنان برای بانوان استفاده می‌شود و مربیان مرد برای آقایان.

اوجاقی تصریح کرد: اینها به کرات به مناطق گوشزد شده و آنها ملزم به اجرا هستند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در ادامه گفت: بعضی‌ها وقت‌ها چالش‌هایی به وجود می‌آید. گروه‌هایی هستند که مورد تایید ما نیستند. در تهران و در پارک‌ها و بوستان‌های اصلی شهر تهران مثل پارک شهر، بوستان لاله، بوستان ملت و... یک سری گروه‌های خودجوش حضور دارند که مجوزی از جایی ندارند. اینها به صورت خودجوش ارتباطاتی برقرار کرده‌اند و ورزش صبحگاهی انجام می‌دهند که مورد تایید ما نیستند. در این زمینه نیز به مناطق و به نیروی انتظامی و به مدیریت سازمان‌ پارک‌ها اعلام شده که فقط مربیانی که کارت دارند مورد تایید ما هستند. اینها جایگاهشان مشخص است، استند دارند و غیر از آن هرچه باشد مربوط به ما نیست و مسوولیتی هم به عهده ما نیست و خواهشمند است از ورود اینها ممانعت به عمل آید.  

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها