کد خبر: 630698
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۱۲:۰۰:۴۵
| |

داستان تکراری VAR و ناتوانی فدراسیون؛

تاج تازه فهمیده کشور تحریم است؟

پیش‌ کشیدن بحث تحریم‌ها در VAR نشان از ناتوانی فدراسیون دارد چرا که از سال‌ها قبل همه می‌دانستند مشکلاتی نظیر تحریم در بحث ورود VAR وجود دارد

تاج تازه فهمیده کشور تحریم است؟
کد خبر: 630698
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۱۲:۰۰:۴۵

در آستانه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بحث ورود VAR به ایران دوباره داغ شده است. گفته شده کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است برای بازی‌هایی که تیم‌های ایرانی میزبان هستند دستگاه کمک‌داور ویدیویی را به صورت پرتابل به ایران بیاورد و بعد هم با خود ببرد.

به گزارش روزننامه اعتماد، دلیل چنین تصمیمی ناتوانی فدراسیون فوتبال در وارد کردن تجهیزات کمک‌داور ویدیویی است. البته این ناتوانی را فدراسیون فوتبال قبول ندارد. 

روز گذشته علی تارقلی‌زاده رییس روابط بین‌المللی فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت VAR برای مسابقات آسیایی گفت: «در چند روز آینده تکلیف این موضوع مشخص می‌شود، شش بازی در ایران داریم که ورود دستگاه‌های VAR به ایران کار راحتی نیست زیرا تحریم هستیم و افراد متخصص فیفا را نیاز دارد. به عنوان کسی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشته می‌توانم بگویم در خصوص ورود سیستم ویدیوچک به ایران دولت و فدراسیون فوتبال مقصر نیستند بلکه تحریم هستیم و این موضوع مشکل‌ساز شده است.» رییس روابط بین‌المللی فدراسیون فوتبال ادامه داد: «از شرکت‌هایی که در تجهیزات VAR آنها وسایل امریکایی ۱۰ درصد به بالا باشد به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم استفاده کنیم، فدراسیون فوتبال در این خصوص تمام تلاش خود را انجام داده و هرکس چیزی غیر از این موضوع بگوید فقط می‌خواهد هجمه وارد کند. از طرفی دیگر شرکت‌ها برای ورود به ایران ترس دارند زیرا تهدید می‌شوند.» شکل اظهارنظر تارقلی‌زاده و بستن راه هرگونه انتقادی با ذکر جمله «هر کس غیر از این چیزی بگوید»

بسیار عجیب است و البته بسیار شبیه به ادبیات رییس فدراسیون فوتبال. با این حال باید خطاب به فدراسیون و مقاماتش گفت که اتفاقا ما می‌خواهیم چیزی غیر از این بگوییم!

گویا فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج فراموش کرده هنگامی که قرار بود رییس فدراسیون شود چه وعده‌هایی داد. او گفته بود من می‌آیم برای آوردن VAR، ورود زنان به استادیوم، وصول کردن مطالبات ایران در فیفا و گرفتن نتایج خوب در جام جهانی که هیچ کدامش محقق نشد و نشده است.

 اتفاقا پیش‌ کشیدن بحث تحریم‌ها نشان از ناتوانی فدراسیون دارد چرا که از سال‌ها قبل همه می‌دانستند مشکلاتی نظیر تحریم در بحث ورود VAR وجود دارد و رییس فعلی فدراسیون هم با علم به وجود تحریم‌ها آن وعده‌ها را داد. تکرار مکررات در مساله تحریم به درد هیچ کسی نمی‌خورد و اصطلاحا هیچ خریداری ندارد. هنر مدیریت همین جا خودش را نشان می‌دهد. وگرنه هر شخص دیگری هم رییس فدراسیون بود، می‌توانست بگوید تحریم هستیم و آوردن VAR ممکن نیست !

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها