کد خبر: 618225
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۴۲:۱۸
| |

دورهمی فدراسیون در کیش و چند سوال:

آقای تاج! اگر چیزی به فوتبال اضافه نمی‌کنید لااقل از دستاوردهای دیگران درست بهره ببرید!

مهدی تاج در شرایطی از امکانات جزیره کیش تعریف می کند که دقیقا تمام این زیرساخت‌ها درست در حد فاصل نبودنش در فوتبال ساخته شده است.

آقای تاج! اگر چیزی به فوتبال اضافه نمی‌کنید لااقل از دستاوردهای دیگران درست بهره ببرید!
کد خبر: 618225
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۴۲:۱۸

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در جمع روسای هیات‌های استانی در کیش در مورد امکانات این جزیره و همچنین فوتبال عربستان و قطر صحبت کرده است. 

به گزارش روزنامه اعتماد، مهدی تاج اظهار داشت: «تمامی شرایط و استانداردهای لازم برای میزبانی از رویدادهای فوتبالی ملی و بین‌المللی، اعم از فرودگاه فوق مدرن، کیفیت بالای هتلینگ و ورزشگاه‌های حرفه‌ای هیبریدی در کیش وجود دارد که یک ظرفیت بی‌نظیر در سطح کشور محسوب می‌شود.» وی ادامه داد: «ظرفیت میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی در شهرهای مختلف کشور به گونه‌ای است که شاید در شهری ورزشگاه استانداردی وجود داشته باشد ولی هتلینگ یا فرودگاه مناسبی ندارد؛ اما در مورد کیش باید اذعان کرد که این جزیره زیبا تمامی استانداردهای لازم را یکجا دارد.»

این اظهارات رییس فدراسیون فوتبال دستمایه نوشتن این متن شده است. یادداشتی برای رسیدن به پاسخ چند سوال: اینکه لزوم برگزاری جلسه با روسای هیات‌ها در کیش چه بوده؟ هزینه این سفر چگونه تامین شده؟ مهدی تاج جز تعریف از امکانات جزیره کیش که خودش در ساخت هیچ کدام از آنها نقشی نداشته چه کاری برای این جزیره انجام داده و در نهایت اینکه اگر این جزیره می‌تواند میزبان رویدادهای بزرگ بین‌المللی باشد پس تیم ملی در بیشکک قرقیزستان چه می‌کند؟

تا لحظه نگارش این متن هیچ خبری در مورد افتتاح یا کلنگ‌زنی مجموعه‌ای خاص با حضور مهدی تاج در جزیره کیش منتشر نشده و به نظر منتشر هم نخواهد شد. بنابراین منطقی است بپرسیم چرا رییس فدراسیون با صرف هزینه احتمالا زیاد روسای هیات‌های استانی را به کیش کشانده و آیا در این دعوت اهداف انتخاباتی هم مدنظر هست یا نه؟ در این زمینه یکی از روسای هیات‌ها در گفت‌وگویی خصوصی با خبرنگار روزنامه اعتماد اعلام کرد: «هنگام دعوت از سوی فدراسیون به کیش گفتم اگر قرار است هزینه این نشست به گردن فدراسیون یا به عبارت دیگر بیت‌المال باشد در آن شرکت نخواهم کرد، اما مقامات فدراسیون به من گفتند این سفر اسپانسر دارد.» با این حال این فرد از اینکه کدام نهاد یا شرکت اسپانسرینگ این سفر را برعهده داشته اطلاعی پیدا نکرده بود. ضمن اینکه در تصاویر و اخبار مربوط به این نشست هم خبری از اسپانسر به چشم نمی‌خورد. تنها راه باقیمانده این است که بپذیریم یک جایی فی‌سبیل‌الله و بدون اینکه بخواهد دیده شود، اسپانسرینگ دورهمی فدراسیون در کیش را برعهده گرفته است. 

 سال گذشته و بعد از تحریف چندباره نام خلیج‌فارس توسط فیفا و ای‌اف‌سی و انفعال فدراسیون فوتبال، تاج و همکارانش گفتند یک جلسه هیات رییسه را به خارک منتقل می‌کنند. کاش آقای رییس فدراسیون حداقل همین جلسه بی‌دلیل را به خارک برده بود تا دست‌کم یکی از وعده‌های ایشان درست از آب دربیاید!

مهدی تاج در شرایطی از امکانات جزیره کیش تعریف می‌کند که دقیقا تمام زیرساخت‌های مدنظر او درست در حد فاصل نبودنش در فدراسیون فوتبال ساخته شده است. چندی پیش در مصاحبه‌ای اختصاصی که با سردار سعید محمد انجام دادم ایشان که یک‌سال دبیر مناطق آزاد کشور بود، توضیح داد که برای آماده‌سازی کیش و قشم جهت همکاری با قطر در جام جهانی و همچنین تبدیل آن منطقه به یک پایگاه فوتبالی چه اقداماتی صورت گرفته بود. ایشان توضیح داد در همراهی با رییس وقت فدراسیون شهاب‌الدین عزیزی‌خادم اقدام به ساخت زمین هیبریدی کردند و فدراسیون چند اردوی تیم ملی از جمله تیم ملی بزرگسالان و زنان را به جزیره کیش برد. ایشان همچنین از ساخته شدن فرودگاه و افزایش ظرفیت هتلینگ آن منطقه گفت. این در حالی است که مهدی تاج در دوره قبلی ریاستش بر فدراسیون فوتبال و زمانی که مشخص بود قطر میزبان جام جهانی است، کوچک‌ترین قدمی برای احتمال همکاری میان ایران و قطر برنداشته بود. به‌طوری که سعید محمد در مصاحبه با روزنامه اعتماد اعلام کرد زمانی که به عنوان دبیر مناطق آزاد مشغول شدم هیچ اقدامی برای همکاری میان ایران و قطر در زمینه برگزاری جام جهانی انجام نشده بود. حالا می‌شود این را گذاشت کنار مصاحبه‌های چند سال پیش رییس فدراسیون که مدعی بود، می‌شود کاری کرد چند بازی جام جهانی در ایران برگزار شود یا برخی تیم‌ها در ایران اردو بزنند! 

این‌طور به نظر می‌رسد که رییس فعلی فدراسیون بیشتر علاقه به حرف زدن دارد و در مقام عمل چندان علاقه‌ای به پیشبرد اهداف ندارد، چراکه همین حالا می‌توان بر اساس اظهارات فعلی تاج از او پرسید چرا در این مدت که ریاست فدراسیون را برعهده گرفته از ظرفیت کیش استفاده‌ای نبرده است؟ چرا اردوی تیم ملی با آن وضعیت در بیشکک برگزار شده و رقبای ایران، افغانستان و قرقیزستان هستند؟ آیا نمی‌شد یک تیم خوب یا حتی متوسط را به کیش آورد و در همان زمین باکیفیتی که نفرات قبلی ساخته‌اند و حالا میراثش به رییس فعلی رسیده و هتلینگ و فرودگاه مدرن دارد یک بازی دوستانه برگزار کرد؟ آیا نمی‌شد از قراردادی که عزیزی‌خادم با قطری‌ها در مورد استفاده 4 ساله رایگان از کمپ اسپایر بسته بود، استفاده کند و یک بازی دوستانه در آنجا به انجام برساند؟ 

روز گذشته روزنامه گل در گزارشی اختصاصی مدعی شد حضور تیم ملی ایران در کافا (مسابقات آسیای مرکزی) با این سطح نازل به خاطر حفظ جایگاه مهدی تاج در کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است. مساله‌ای که اگر صحت داشته باشد، نشان می‌دهد رییس فدراسیون منافع شخصی خود را به منافع تیم ملی ترجیح می‌دهد. فدراسیون تا زمان نگارش این متن به گزارش روزنامه گل واکنشی نشان نداده است. 

خلاصه اینکه کاش آقای تاج به فکر اضافه کردن چیزی به فوتبال باشد یا حتی بتواند از دستاوردهای دیگران درست استفاده کند. فعلا ایشان پول صعود به جام جهانی را خرج بدهی‌ای کرده که خودش بالا آورده (بدهی ویلموتس)، تیم صعود کرده به جام جهانی با آن قدرت را با شکست‌های تحقیرآمیز به ایران برگرداند و حالا هم فقط در مورد امکانات کیش توضیح واضحات می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها