کد خبر: 630216
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۱۹:۰۲:۳۷
| |

نامه جنجالی پرسپولیس با نقدینگی 808 میلیاردی

باشگاه پرسپولیس در مورد اظهارات رئیس هیئت‌مدیره‌اش توضیحاتی را به بازار پایه فرابورس ارائه کرده است.

نامه جنجالی پرسپولیس با نقدینگی 808 میلیاردی
کد خبر: 630216
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۱۹:۰۲:۳۷

چندی پیش حسین شهریاری، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، در برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش حضور یافت و در بخشی از صحبت‌هایش پیرامون میزان پرداختی بدهی از سوی این باشگاه اظهاراتی را انجام داد که موردتوجه بازار پایه فرابورس قرار گرفت، چرا که احتمالا تفاوتی معنادار با عدد مورد اطلاع آنها داشت.

به گزارش ورزش سه، شهریاری در مصاحبه خود گفته بود: پرسپولیس با بدهی انباشته بیش از هزار میلیارد مواجه بود و در یک سال اخیر ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی گذشته را پرداخت کردیم و ۲۵۰ میلیارد هم بدهی ارزی پرداخت شد.

بر اساس نامه منتشره که در تاریخ 7 شهریور با امضای رضا درویش، به زهرا زارع، مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس، ارسال شده، باشگاه پرسپولیس در دو فصل اخیر اساسا 808 میلیارد تومان منابع نقدی داشته و طبیعتا از این رقم غیرممکن است که 750 میلیارد تومان بدهی پرداخت شود.

 

 

پرسپولیس سند مالی-1

نکته دیگر این نامه میزان درآمدهای باشگاه پرسپولیس که برای دو فصل 247 میلیارد تومان عنوان شده که رقم بسیار نازلی محسوب می‌شود. به عبارتی پرسپولیس در دو فصلی که به عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی لیگ برتر رسید، به صورت میانگین 123 میلیارد تومان درآمد سالیانه داشته که بی‌توجه به نرخ تورم، از درآمد این باشگاه در سالیان گذشته هم کمتر است.

بخش بزرگ‌تر منابع نقدی پرسپولیس، افزایش سرمایه بورسی بوده که 350 میلیارد تومان وارد این باشگاه کرده که بیشتر آن برای پرداخت بدهی و امور جاری هزینه و قسمتی نیز سرمایه‌گذاری شده است.

همچنین سرخپوشان 34 میلیارد توومان بابت سرمایه‌گذاری خود سود بانکی دریافت کردند که این عدد نیز کمتر از ده درصد دستمزد دو سال اخیر بازیکنان و مربیان این تیم محسوب می‌شود. بخش بعدی درآمدهای این باشگاه مربوط به وام دریافتی از بانک شهر است که عدد 177 میلیارد تومان را نشان می‌دهد که جمع این چهار عدد به 808 میلیارد نقدینگی این باشگاه ختم می‌شود.

بر اساس اعلام این باشگاه نقدینگی دو فصل اخیر به این شکل هزینه شده است: 410 میلیارد تومان پرداخت قرارداد بازیکنان و کادرفنی، 49 میلیارد تومان حقوق کارکنان و هزینه‌های عمومی و اداری، 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بانکی و 100 میلیارد تومان پرداخت بدهی سنواتی.

پرسپولیس سند مالی-2

به این ترتیب باشگاه پرسپولیس در دو فصل اخیر 410 میلیارد تومان برای قرارداد بازیکنان و مربیان پرداخت کرده که البته 50 میلیارد دیگر نیز به آنها بدهکار است و می‌توان اینطور نتیجه گرفت که این باشگاه کمتر از پانصد میلیارد تومان در دو فصل گذشته خود هزینه کرده است.

همچنین عدد 50 میلیارد برای هزینه جاری باشگاهی نیز نشان می‌دهد اداره تیم و باشگاه حدود ده درصد از قرارداد بازیکنان را شامل می‌شود که این نخستین بار است باشگاه پرسپولیس چنین عددی را اعلام می‌کند.

اما به هر حال نکته اصلی درآمد پایین این باشگاه است و نشان می‌دهد فروش جایگاه تبلیغاتی روی پیراهن و همچنین تبلیغات محیطی ورزشگاه آزادی، عایدی چندانی برای این باشگاه ندارد یا به عبارت بهتر تنها نیمی از هزینه‌های جاری باشگاه را کفاف می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها