کد خبر: 629944
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۱۳:۰۵:۱۶
| |

بازگشت صربیناتور به یواس اوپن؛

بار دیگر نیویورک، شهری که جوکوویچ عاشق آن است!

جوکوویچ پس از غیبت در مسابقات سال گذشته به دلیل امتناع از واکسینه شدن علیه کووید-19، سرانجام به مسابقات آزاد ایالات متحده بازگشت

بار دیگر نیویورک، شهری که جوکوویچ عاشق آن است!
کد خبر: 629944
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۱۳:۰۵:۱۶

دو سال است که نواک جوکوویچ رویای حضور در نیویورک را در سر می‌پروراند. او در اینجا موفقیت‌های زیادی داشته و سه بار برنده مسابقات آزاد امریکا شده است. این جایی است که او یکی از معروف‌ترین حرکات خود را انجام داد، زمانی که راجر فدرر در نیمه نهایی را در سال 2011 شکست داد.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از نیویورک تایمز، با این حال، ذهن او در یکی از بدترین لحظاتش گیر کرده است، درست قبل از پایان شکست ناامیدکننده‌اش در فینال انفرادی اوپن امریکا در سال 2021 مقابل دانیل مدودف.

در آن سال جوکوویچ تقریبا با تنها چیزی که در دوران حرفه‌ای خود انجام نداده بود یک برد فاصله داشت. تبدیل شدن به اولین مرد پس از راد لیور در سال 1969 که توانست هر چهار گرانداسلم را در یک سال به دست آورد. 

جوکوویچ پس از غیبت در مسابقات سال گذشته به دلیل امتناع از واکسینه شدن علیه کووید-19، سرانجام به مسابقات آزاد ایالات متحده بازگشت. او که اکنون تعداد عناوین گرانداسلمش 23 است و بیشتر از هر مرد دیگری، عشقی که یکشنبه دو سال پیش احساس می‌کرد، را به خاطر می‌آورد. عشقی که در هر دو طرف افزایش یافته است.

جوکوویچ همیشه یک گلادیاتور در زمین بوده است. اما اکنون، در 36 سالگی، او آرام‌تر و درون‌نگرتر شده است. او در عین حال که موضع‌گیری‌های تند سیاسی کم ندارد و آن را پنهان نمی‌کند، از دیر آمدن عذرخواهی می‌کند، خود را مسخره می‌کند و با لبخند ریلکس می‌شود، می‌خواهد مردم او را دوست داشته باشند و از اعتراف به آن هراسی ندارد. از زمان مسابقات آزاد فرانسه در ژوئن، زمانی که جوکوویچ از فدرر و رافائل نادال، رقبای دیرینه‌اش، در رقابت برای کسب بیشترین عناوین گرانداسلم انفرادی، سبقت گرفت، عموم مردم بیشتر این آرامش را مشاهده کردند.

او می‌گوید: یک علامت نشان می‌دهد که من در زمین خیلی راحت هستم. تفریح خوب. انرژی مثبت. او گفت: «با پیشرفت مسابقات، رقابت سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. بنابراین من همیشه از قبل فکر می‌کنم. البته روی چالش بعدی تمرکز می‌کنم، اما هدف بلندمدت و برنامه بلندمدت که قهرمانی در این تورنمنت است را نیز در پس ذهن خود دارم.» از آخرین باری که جوکوویچ در اینجا به پیروزی نزدیک شده بود، خیلی چیزها تغییر کرده است. او به اسطوره بزرگ این ورزش تبدیل شده و جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازیکن دوران مدرن تثبیت کرده است. فدرر بازنشسته شده و نادال در حال ریکاوری پس از عمل جراحی و در آستانه بازنشستگی است. کارلوس آلکاراز، بازیکن 20 ساله اسپانیایی که مدت‌هاست به عنوان اتفاق بزرگ بعدی این ورزش معرفی می‌شد، زودتر از موعد مقرر ظاهر شد تا تمام انتظارات بزرگ را برآورده کند. او قهرمان مسابقات آزاد امریکا و شماره 1 جهان است.

دور کردن او و تمام افراد دیگر نسل بعدی احتمالا آخرین فصل زندگی حرفه‌ای جوکوویچ است. رقابت گرانداسلم امسال او با آلکاراز، یک دوئل بین نسلی نادر و تکرار نشدنی است. آنها جسور هستند و او این را دوست دارد.

او می‌تواند به یاد بیاورد که زمانی که یکی از همان جوان‌ها بود، در اواخر نوجوانی و اوایل 20 سالگی، در نیویورک ظاهر شد و مانند بسیاری از بازیکنان قبل از خود، از اندازه و انرژی شهر غرق شد. برای یک بچه از یک شهر کوهستانی در بالکان، حتی برای کسی که برای تنیس به سراسر اروپا سفر کرده بود، این خیلی زیاد بود.

حالا او یک هفته قبل از مسابقات آزاد ایالات متحده را در هتلی در منهتن می‌گذراند و در انرژی شهر غوطه‌ور می‌شود، قبل از اینکه با همسر و فرزندان خردسالش به املاک دوستش در آلپاین، نیوجرسی، نقل مکان کند. در آنجا، او به «حالت قفل کردن» تغییر می‌کند. صلح و آرامش در میان درختان و طبیعت، به ویژه در روزهای بین مسابقات را به دست می‌آورد. زمانی که او اغلب به جای پیاده‌روی به کوئینز، با شریک‌های خود در آنجا تمرین می‌کند.

مزیت دیگری برای آن منطقه وجود دارد. جوکوویچ داستان‌های زیادی را در رختکن از بازیکنانی شنیده است که قربانی کشش شب نیویورک شده‌اند. او گفت: «من در اوایل خوش شانس بودم که افرادی را در اطرافم داشتم که مرا دور نگه داشتند. اما من آزادی کاوش و گشتن در اطراف را داشتم. بیایید بگوییم که من با شب‌های نیویورک نیز آشنا شدم.» نواک پس از آن باخت در ویمبلدون امسال، راکت‌های خود را به مدت دو هفته کنار گذاشت و راهی کرواسی و مونته‌نگرو شد تا به همراه خانواده خود در کوه‌ها و آب‌هایی که به خوبی می‌شناسد، تعطیلات را بگذراند. او به دلیل خستگی از مسابقات تورنتو انصراف داد.

با این حال، برنامه فشرده مسابقات تنیس پشیمانی و آینده‌نگری را کنار می‌گذارد، زیرا به سرعت زمان شروع آماده‌سازی برای تلاش بعدی فرا می‌رسد. مسابقاتی که اغلب در هوای گرم و مرطوب اواخر تابستان سینسیناتی و نیویورک رخ می‌دهند. او در گرم‌ترین زمان روزهای تابستان اروپا تمرین کرد. پس از ورود به سینسیناتی برای مسابقات آزاد وسترن و ساترن، دو تمرین دیگر انجام داد.

آزمون طاقت فرسایی مانند آن واقعا بخشی از برنامه آماده‌سازی یواس اوپن برای نواک نبود، اما هدف صربیناتور برنده شدن در مسابقات بوده است.

او که نخستین مسابقه‌اش در تنیس آزاد امریکا را با پیروزی پشت سر گذاشته، این روزها لحظه‌ای که آخرین بار در نیویورک اتفاق افتاد را به یاد می‌آورد. امسال او امیدوار است. امیدوار برای ثبت یک رویای دیگر.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها