کد خبر: 626806
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۳:۲۵:۲۴
| |

انتقاد کارشناس حقوقی فوتبال از قوانین نقل ‌و انتقالاتی در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

از عجایب است که قانون اجرا نشده را اصلاح می کنند!/ نصیرزاده و خطیر بگویند اشتباه کردیم!

عبدالصمد ابراهیمی کارشناس حقوقی فوتبال درخصوص تغییر قوانین که بیشتر به سود دو باشگاه استقلال و تراکتور شد گفت: چارچوب قوانین از اول آن اشتباه بود اما نمی خواستند بپذیرند اشتباه است

از عجایب است که قانون اجرا نشده را اصلاح می کنند!/ نصیرزاده و خطیر بگویند اشتباه کردیم!
کد خبر: 626806
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۳:۲۵:۲۴

درحالی که کارگروه نظارت بر قراردادها صورتجلسه‌ای را تنظیم و امضا کرده بود و در آن تاکید شده بود قوانین تغییر نمی‌کند در روزهای گذشته و سه هفته پس از آن جلسه، فدراسیون فوتبال تغییراتی در قوانین قبلی به وجود آورده است. تغییراتی که عده‌ای اعتقاد دارند شائبه‌دار بوده و بیشتر از تمام باشگاه‌ها به سود تراکتور و استقلال تمام شده است. دو باشگاهی که مدیران آن در فدراسیون هم صاحب نظر هستند! 

به گزارش روزنامه اعتماد، اما نکته دیگر بحث تصویب قوانین در هیات رییسه فدراسیون است که این قوانین به تایید اعضا نرسیده. اینکه هیات رییسه به این دستورالعمل جدید ورود می‌کند یا خیر، مشخص نیست.

برای بررسی تغییرات جدید قوانین با عبدالصمد ابراهیمی یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال تماس گرفتیم. ابراهیمی درخصوص تغییر قوانین که بیشتر به سود دو باشگاه استقلال و تراکتور شد به خبرنگار «اعتماد» گفت: چارچوب قوانین از اول آن اشتباه بود اما نمی‌خواستند بپذیرند اشتباه است اما وقتی آقایان خطیر و نصیرزاده که هر دو هم از دوستان خوب من هستند، آمدند این طرف گود فهمیدند اشتباه است. نمی‌دانم چرا آقای نصیرزاده می‌گوید به نفع تراکتور این کار را نکردم اتفاقا اگر من جای نصیرزاده باشم می‌گویم آمدم این‌ور (سمت مدیریت در باشگاه) و دیدم اشتباه است و باشگاهی که خودم مدیر آن هستم در حال آسیب دیدن است و با این قانون هم فقط باشگاه من که آسیب نمی‌بیند.

وی افزود: ابایی نباید داشته باشند و بگویند اشتباه بود و چه‌بسا مثلا در آینده هم ده بند دیگر نیاز به اصلاح یا اصلا لغو داشته باشد. حالا آقای نصیرزاده یا آقای خطیر یا هر کسی دیگر ابایی نداشته باشند. قوانین برای اصلاح هستند. اصلا نوشتن قانون برای آزمون و خطاست ولی وقتی در پریود زمانی کوتاهی و در فاصله یک تا دو ماه دستخوش تغییرات می‌شود یعنی این قوانین پر از ایراد بوده. یعنی ما بازیکن ایرانی لژیونر را بازیکن خارجی دانستیم و بعد متوجه شدیم خیلی به مشکل می‌خوریم. حالا محمد نادری یک مثال بود و خیلی‌های دیگر هم ممکن بود آسیب ببینند. من این قوانین را استقلالی و تراکتوری یا پرسپولیسی نمی‌دانم یعنی این‌طور نمی‌بینم که خطیر به نفع استقلال کار کرد یا نصیرزاده به سود تراکتور، نه! فقط می‌گویم بستر و شاکله تا چقدر ایراد داشته که‌ در این فاصله ‌و ‌هنوز لیگ شروع نشده دستخوش تغییرات شده است وگرنه قوانین که وحی منزل نیست که تغییر نکند. 

ابراهیمی با اشاره به تغییر قانون در دیگر نهادها افزود: یادم می‌آید در سال ۹۲ اصلاحیه قانون آیین دادرسی کیفری را تصویب کردند اما یکسری شرایط را نداشتند و دو سالی زمان دادند که بتوانند قانون را اجرا کنند تا زیرساخت‌ها هم آماده باشد اما در سال ۹۴ و قبل از اجرای آن یک دوره دیگر اصلاح کردند و یکسری بندها و تبصره‌ها را اصلاح کردند. مرحوم بهمن کشاورز از وکلای باسابقه در یک یادداشتی نوشت: با توجه به بالا رفتن سنم دیگر چیز جدیدی نمی‌بینم که بخواهد من را متعجب کند، اما گویا هنوز چیزهایی وجود دارد که آدم را متعجب می‌کند! اینکه هنوز قانون اجرا نشده آن را اصلاح می‌کنند از عجایب خلقت است! حالا قانون گذاشتند اما هنوز لیگ شروع نشده اصلاحش می‌کنند خب مشخص است آن نگاه اولیه در شکل‌گیری قانون اشتباه بوده است، اما اصلاح شود خوب است و نباید راه غلط را تا انتها پیش رفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها