کد خبر: 622132
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۱۳:۴۵:۲۳
| |

گزارش اختصاصی «اعتماد» از وضعیت مدعیان؛

برنده‌ها و بازنده‌های بازار نقل و‌ انتقالات لیگ برتر تا به امروز

چهار تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر در تلاش هستند تا بهترین ها را برای فصل بعد جذب کنند.

برنده‌ها و بازنده‌های بازار نقل و‌ انتقالات لیگ برتر تا به امروز
کد خبر: 622132
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۱۳:۴۵:۲۳

فقط ۲۳ روز مانده به شروع بازی‌های فصل جدید لیگ برتر. روز یکشنبه با قرعه‌کشی انجام‌شده تیم‌ها رقیبان خود را شناختند.

به گزارش روزنامه اعتماد، در این فاصله چهار تیم مدعی کسب جام با جذب بازیکنان مد نظر کادرفنی در حال تقویت تیم خود هستند. در ادامه و در گزارشی کوتاه به عملکرد چهار تیم، پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور در آشفته‌بازار نقل‌وانتقالات پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس

مدافع عنوان قهرمانی تا امروز تغییرات زیادی نداشته است. کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی از این تیم جدا شدند و گوهری و سیلمانی به عنوان بازیکنان قرضی فصل را در تیم‌های دیگری سپری می‌کنند و آینده پریرا و آل کثیر و هنانوف هنوز مشخص نشده اما یکی از چالش‌های جدید یحیی قانون جدید است که با حذف لیست زیر ۲۵ ساله‌ها حالا عبدی و عمری و هنانوف سهمیه بزرگسال این تیم محسوب می‌شوند! قرمزهای پایتخت تا این لحظه موفق شدند کنعانی‌زادگان و شهاب زاهدی و مسعود ریگی را جذب کنند. در ادامه جذب عزت‌اللهی، تمدید با میلاد سرلک و احتمالا جذب یک مهاجم خارجی در دستور کار درویش قرار دارد.

شهاب زاهدی

سپاهان

سپاهانی‌ها همچون فصل‌های گذشته با توپ پر وارد بازار نقل‌وانتقالات شدند. این تیم موفق شد رضایتنامه پیام نیازمند را بگیرد تا به‌طور قطعی گلر زردپوشان شود. احسان پهلوان و رضا اسدی و رضا شکاری و کاوه رضایی هم از دیگر ستاره‌های لیگ هستند که تا این لحظه به اصفهان رفتند. سبحان پسندیده و مسعود ریگی هم از زاینده‌رود به تهران سفر کردند تا پیراهن تیم‌های هوادار و پرسپولیس را بر تن کنند. به احتمال فراوان مورایس بازهم بازیکن جدید جذب خواهد کرد. یکی از بازیکنان مورد علاقه این مربی پرتغالی، سعید عزت‌اللهی است تا کمربند خط میانی تیمش را مستحکم‌تر کند. طلایی پوشان همچنین شب گذشته عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس را نیز به خدمت گرفتند تا یکی از بمب های نقل و انتقالاتی را ترکانده باشند.

آل کثیر سپاهان

استقلال

آبی‌پوشان تهرانی تا این لحظه به بازیکنان چپ پا بیشتر علاقه نشان دادند! امضای قرارداد با آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی شروع‌ آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات بود و در ادامه آنها برای بزرگ‌ترین جابه‌جایی چند سال اخیر فوتبال ایران و جذب بیرانوند به اردوگاه رقیب حمله کردند که با دست خالی برگشتند. اما این پایان کار استقلال نیست و آنها به دنبال جذب امیرحسین حسین‌زاده و محمدحسین اسلامی و آریا برزگر و محمد نادری هم هستند. یکی از دغدغه‌های نکونام پر کردن جای محبی و قایدی دو وینگر سرعتی تیمش است ضمن اینکه وضعیت سیلوا و خط دروازه این تیم هم هنوز مشخص نیست. اما با حضور خطیر و با رسیدن پول به نظر نمی‌رسد کار سختی برای جذب بازیکنان جانشین داشته باشند. سیدحسین‌حسینی‌، دروازه‌بان و کاپیتان آبی‌پوشان هم چند روز قبل با انتشار یک ‌استوری در صفحه شخصی‌اش با استقلال خداحافظی کرد!

مهرداد محمدی استقلال

تراکتور

تیم قرمزپوش تبریزی را می‌شود شعبه دوم پرسپولیس نامید! این تیم تا این لحظه این نفرات را تراکتوری کرده: شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، علی شجاعی، سعید آقایی، سیامک نعمتی. بازیکنانی که پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساندند. همچنین پوریا آریاکیا و عارف آقاسی و مهدی حسینی و ادیب زارعی از دیگر بازیکنانی هستند که فصل آینده برای تیم تبریزی به میدان خواهند رفت. از آن سمت عباس‌زاده و عباسی و مهدی کیانی و ثاقبی و اخباری و کاوه رضایی و رزاق‌پور هم تا این لحظه تبریز را به مقصد دیگر تیم‌های کشور ترک کردند. تغییرات زیادی که خبر از انقلاب پاکو خمز در بین اعضای تیمش می‌دهد و باید دید تغییرات زیاد به این تیم کمک می‌کند یا خیر‌.

سیامک نعمتی تراکتور

به این ترتیب با کمی بالا و پایین می‌شود گفت که برنده نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ برتر تا به امروز و در فاصله 23 روز تا شروع مسابقات دو تیم سپاهان و تراکتور بوده‌اند. اینکه کدام یک از این دو تیم موفق‌تر بوده‌اند قابل بحث نیست چرا که باید دید ستاره‌های جذب‌شده چه عملکردی از خودشان نشان می‌دهند اما می‌توان با قطعیت گفت که تا به امروز مدیران سپاهان و تراکتور بیشتر گزینه‌های مد نظر مربیان تیم‌هاشان را جذب کرده‌اند. بین استقلال و پرسپولیس هم پرسپولیس شرایط بسیار بهتری دارد و استقلال با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. هرچند هر دو تیم فاصله زیادی با دو مدعی دیگر دارند. استقلال تلاش کرد با جذب بیرانوند اردوگاه رقیب را به آتش بکشد اما با ماندن دروازه‌بان اول تیم ملی در جمع سرخپوشان ورق برگشت و خود استقلال به ورطه بحران کشیده شد تا جایی که سرپرست مدیرعاملی باشگاه هم کناره‌گیری کرد تا علی خطیر به عنوان مدیر جدید باشگاه روی صندلی ریاست بنشیند. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها