کد خبر: 626775
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۱:۴۰:۰۱
| |

اظهار نظر عجیب یک کارشناس سرشناس در مورد شروع لیگ:

آیا قرار است داوران باز هم پنالتی های مشکوک بگیرند؟/ باید مربّای نکونام را چشید!

جلال چراغپور می گوید باید دید در داوری چیزی اضافه شده یا باز هم چشمان داورها ماسکه شده است و پنالتی های مشکوک می گیرند؟

آیا قرار است داوران باز هم پنالتی های مشکوک بگیرند؟/ باید مربّای نکونام را چشید!
کد خبر: 626775
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۱:۴۰:۰۱

فصل جدید لیگ برتر از امروز برگزار می‌شود و ۱۶ تیم ‌حاضر در این رقابت‌ها برای شادی دل هواداران تیم‌های خود تلاش می‌کنند.

به گزارش روزنامه اعتماد، جلال چراغپور یکی از کارشناسان فوتبال در خصوص فصل جدید لیگ برتر به خبرنگار «اعتماد» گفت: هنوز که لیگ شروع نشده که بخواهیم قضاوت کنیم. یک مقوله داریم که اگر بخواهیم به آن بپردازیم باید ۳۰۰ یا ۴۰۰ آیتم را بررسی کنیم. مثل بودجه تیم‌ها و امکانات و... اینها زیرمجموعه فراوانی دارد. باید‌ جایی باشد که اطلاعات درباره اسناد مالی و هزینه‌ها و مابقی آیتم‌ها را بررسی کرد بعد بشود گفت که تحولی در لیگ ما شروع شده یا نه. به این دلیل باید بررسی شود بازیکنان جذب شده کجا بازی کردند یا تیم‌ها چه بازیکنانی گرفتند. اینها را باید تخصصی در جایی بررسی کرد و بعد بشود اظهارنظر کرد. 

از چراغپور پرسیدیم احساسش در مورد شروع فصل جدید چیست که ایشان پاسخ داد: اینجا یک مقوله مکانیکی یعنی واقعی است مثلا امکانات یک مقوله واقعی است. امکانات اول می‌شود زمین، چمن، نوع چمن، نوع زمین. خب باید اطلاعات داشته باشیم چند بار تعویض شده، چه زمانی تعویض شده و... یا امکانات داوری؛ باید نگاه کرد در داوری چیزی اضافه شده یا باز هم چشمان داورها ماسکه شده است و پنالتی‌های مشکوک و این جور چیزها را داریم. آیا امکاناتی آوردند یا نه؟ اینها احساسی نیست اینها واقعیت است.

چراغپور در خصوص وضعیت استقلال با مربی جدید گفت: باید دستپخت سرآشپز جدید برای غذای اول را دید. یعنی یک هفته از بازی را ببینیم. مربا و مربی از هم می‌آیند! مربی یعنی‌ چی درست می‌کند و آنچه درست شده می‌شود مربا! باید دید دستپختش چیست. شخصیت فنی نکونام را هم می‌دانند اما باید تا بازی‌های چهارم و پنجم صبر کرد که فوتبالش حرف ‌بزند تا بشود درباره آن اظهارنظر کرد‌. 

کارشناس قدیمی فوتبال درخصوص وضعیت پرسپولیس اضافه کرد: پرسپولیس در جریان بازی‌های لیگ گذشته در یک ‌نوبت در خصوص تسلط مدیریتی میدانش دچار اشکال شد. یحیی مصاحبه کرد و با آن صحبت‌ها تسلط بر تیم‌ کم شد. آنجا باید یک زنگ خطری باشد که آقا! در بهترین تیم‌ها تسلط مربیان در به کارگیری بازیکنان و ترکیب بازیکنان در درون زمین مهم است. درست که بازیکنان را یکی یکی می‌چینیم اما یک ‌تولید سه نفره یا دو نفره به ما جواب می‌دهد. سرخابی‌ها با تیم‌های دیگر فرق دارند. هواداران این دو تیم دوگانه‌ عمل می‌کنند، اگر‌ تیم ‌خوب کار کند، طرفدار خوب کار می‌کند؛ اما اگر بد‌ کار کند، رفتار طرفدار نسبت به تیم ‌خودش خصمانه می‌شود. حالا ‌یا شعار می‌دهند یا نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم می‌گویند! باید صبر کرد تا بازی‌ها شروع شود در هفته سوم، چهارم مشخص می‌شود.

جلال چراغپور

چراغپور در پایان‌ درباره حضور مربیان خارجی ‌در لیگ برتر گفت: یک نقطه ضعفی در مربیان خارجی از نظر من هست. بالاخره‌ این فوتبال ما هر جوری باشد، می‌توانیم ‌یک سبک را معرفی کنیم. مثل بسکتبال‌ یا کشتی یا هر کدام از رشته‌ها یک تعریفی دارد. مثلا در کشتی می‌گویند کشتی غیرقابل پیش ‌بینی ایرانی. حالا وقتی مربی خارجی می‌آوریم یک تصوری از فوتبال ما دارد. می‌آید اما برای کدام سبک فوتبال هستند؟ چی را می‌خواهد در فوتبال ما جا بیندازد؟ بچه‌های فوتبال ما کسر شأن‌شان می‌دانند که ‌تک‌ضرب بازی کنند! برزیل هم‌ با تک‌ضرب میانه‌ای ندارد. حالا یک ‌مربی می‌آید ‌و می‌گوید بدهید و بگیرید، خب‌ اینجا ما با دو سبک‌ مخالف هم‌ مواجه می‌شویم. به نظر من مربیانی که از خارج می‌آورند فقط از محاسن نام‌شان‌که خارجی است، استفاده می‌شود. حالا مربی ‌خارجی چه حسنی دارد؟ بزرگ‌ترین ‌حسن مربی خارجی این است که مطبوعات را نمی‌خواند و نمی‌داند مطبوعات ایرانی ‌چی دارند درباره چه چیزی از آنها می‌نویسند! بی‌حاشیه است، مصاحبه نمی‌کند، ناراحت نمی‌شود و نهایتش مترجم به او بگوید یکی تعریفش را کرده است. مربی ایرانی یک دفعه مصاحبه می‌کند و می‌گوید همه را می‌زنم و هیچ کی را تحویل نمی‌گیرم و‌ همه‌ چیز را به هم می‌ریزد، ‌اما خارجی‌ها این طور نیستند و ‌این ‌تنها حسن ‌آنهاست وگرنه به کشوری که بازیکنان و جوانان و استعدادهایش‌ و سبک آنها را نمی‌شناسید و دریک کشور دیگر با سبک‌ دیگر زندگی می‌کردید چه ‌کمکی می‌توانید‌کنید؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها