کد خبر: 626045
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۱۲:۱۲:۵۸
| |

حرکت عجیب فدراسیون فوتبال در نقل‌وانتقالات/ نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

فدراسیون فوتبال قرار است نشست اصلاح آیین نامه نقل و انتقالات فصل جدید را برگزار کند.

حرکت عجیب فدراسیون فوتبال در نقل‌وانتقالات/ نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!
کد خبر: 626045
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۱۲:۱۲:۵۸

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حالی از نشست اصلاح آیین نامه نقل و انتقالات خبر داد که تیم‌ها بر اساس آیین نامه جدید یارگیری و آماده بازی‌ها شده‌اند و اگر هم آیین نامه دچار اصلاحات شود، دیگر فرصتی برای تطبیق تیم‌ها با شرایط جدید وجود ندارد. به این خاطر که در روزهای پایانی هفته جاری شاهد آغاز فصل جدید بازی‌ها خواهیم بود و این رفتار مصداق بارز این ضرب المثل است: نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

به گزارش خبرورزشی، یکی از تغییرات آیین نامه‌ای کاهش سهمیه بزرگسال تیم‌ها به بهانه جوانگرایی به ۱۹ بازیکن بود. هم چنین بر اساس مصوبه جدید قانون ۲۵ ساله‌ها حذف شد! بر اساس این قانون بازیکنان زیر ۲۳ سال تیم‌ها که وارد سن ۲۴ سالگی می‌شدند، می‌توانستند تا دو سال برای تیم خود با قرار گرفتن در لیست ۲۵ ساله‌ها بازی کنند. اما با حذف این قانون این بازیکنان از لیست تیم‌های خود به بهانه ورود به لیست بزرگسال کنار گذاشته شدند. از دیگر مصوبات جدید این بود که لژیونرها به عنوان بازیکن قرضی نمی‌توانند، به تیم‌های لیگ برتری برگردند. قانونی که موجب جدایی محمد محبی و مهدی قایدی شد و از سویی بر اساس این قانون استقلال نتوانست امیرحسین حسین‌زاده را به خدمت بگیرد. به این خاطر که باشگاه شارلروا برای صدور رضایتنامه قطعی امیرحسین ۸۰۰ هزار یورو می‌خواست.

نکته عجیب در وضع قوانین این است که فدراسیون فوتبال قانون را وضع و آن را به تیم‌ها ابلاغ می‌کند، در حالی که پیش از ابلاغ می‌بایست در این باره با باشگاه‌ها به خصوص مدیران عامل و سرمربیان مشورت کند. وقتی پیش از اجرای قانونی نشست برای اصلاح آن می‌گذارند به این معنی است که این قانون صدای همه را درآورده است. هیچ وقت جوانگرایی با قانون جواب نمی‌دهد. بارها گفته ایم فصل گذشته اگر در تیم پیکان سامان فلاح بازی کرد، اگر محمد امید حزباوی در ترکیب تیم فولاد به میدان آمد یا یاسین سلمانی برای سپاهان به میدان رفت به خاطر قانون نبود. به خاطر کیفیت این بازیکنان و تفکر مربیان بود. یا این فصل اگر نساجی و در راس آن مهدی رحمتی خیلی از بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار گذاشته به خاطر قانون نبود و بهتر است اجازه دهیم جوانگرایی در فوتبال راه طبیعی خود را طی کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها