کد خبر: 624417
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۱۷:۳۰:۵۴
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آزادی در رده نوزدهم برترین استادیوم‌های دنیا قرار گرفت؛ بالاتر از ورزشگاه بایرن و یووه/ جایی که علی دایی افسانه‌ای بازی کرده است!

نشریه معتبر فورفورتو لیست صد استادیوم برتر دنیا را منتشر کرد که در این فهرست نام استادیوم آزادی نیز به چشم می‌خورد.

آزادی در رده نوزدهم برترین استادیوم‌های دنیا قرار گرفت؛ بالاتر از ورزشگاه بایرن و یووه/ جایی که علی دایی افسانه‌ای بازی کرده است!
کد خبر: 624417
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۱۷:۳۰:۵۴

نشریه انگلیسی فورفورتو در گزارش جدید خود فهرستی از صد استادیوم برتر دنیا را منتشر کرده است. 

به گزارش اعتمادآنلاین، در این فهرست استادیوم‌هایی از سراسر دنیا به چشم می‌خورد و جالب اینکه نام ورزشگاه آزادی نیز در این فهرست و در رده‌های بالای آن حضور دارد. 

استادیوم آزادی در لیست منتشر شده بالاتر از ورزشگاه‌های معروفی نظیر ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ و یوونتوس در رده نوزدهم قرار گرفته است؛ در کنار آنفیلد که در رده هجدهم جا دارد. 

فورفورتو در توصیف ورزشگاه آزادی نوشته: AZADI در فارسی به معنای «آزادی» که پس از انقلاب ایران تغییر نام داد، اگرچه به بزرگی گذشته نیست، با وجود داشتن پیست دو و میدانی و نداشتن سقف، همچنان صدایی باورنکردنی ایجاد می‌کند.

این ورزشگاه اولین بار در سال 1974 برای بازی های آسیایی افتتاح شد و اکنون ورزشگاه خانگی سه تیم است. بازیکنانی مانند جیلوید ساموئل ستاره سابق ویلا و بولتون که در سال های اخیر برای استقلال به میدان رفت در آنجا بازی کرده اند. فیفا بازی مقابل استرالیا در اواخر دهه 1990 را با رکورد نزدیک به 130000 تماشاگر رکورددار بیشترین تماشاگر تاریخ برای یک بازی مقدماتی جام جهانی اعلام کرده است.

وقتی صحبت از فوتبال بین المللی می‌شود، هواداران ایرانی به اندازه کافی خوش شانس بود‌ه‌اند که علی دایی افسانه ای را با بیش از 100 گل بین المللی در این ورزشگاه دیده‌اند. متأسفانه، بازسازی ورزشگاه در سال 2003 به چنین روزهایی با جمعیت عظیم پایان داد. اما با همین ظرفیت فعلی نیز آزادی هنوز یکی از ترسناک ترین عرصه ها برای بازی است.

در این فهرست استادیوم‌های سانتیاگو برنابئو، نیوکمپ، سن سیرو، اولدترافورد و... در بین ده استادیوم برتر دنیا قرار دارند. 

ناگفته نماند در انتخاب استادیوم‌های برتر بسیاری از موارد نظیر زیبایی، قدمت، جو عالی هواداریف امکانات و ... لحاظ شده است. 

فورفورتو می‌گوید این صد استادیوم فهرست کاملی از مکان‌هایی است که می‌توانید روی سیاره زمین بروید تا به مدت 90 دقیقه خود را گم کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها