کد خبر: 624259
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

گزارش اختصاصی «اعتمادآنلاین» از گزینه‌های وزارت ورزش:

از سخنگوی دولت تا استاندار سابق؛ چه کسی جانشین حمید سجادی در وزارت ورزش خواهد شد؟

در حالی که خبر استعفای حمید سجادی منتشر شده است، اعتمادآنلاین به لیست جانشین‌های احتمالی او دست یافته است.

از سخنگوی دولت تا استاندار سابق؛ چه کسی جانشین حمید سجادی در وزارت ورزش خواهد شد؟
کد خبر: 624259
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۰۰:۰۰

امروز، دوشنبه، خبر استعفای حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، منتشر شد و بر خلاف سایر دفعات با تکذیب بلافاصله‌ای روابط عمومی وزارتخانه همراه نشد. به نظر می‌رسد این بار رفتن دونده سابق از وزارت جدی باشد. اعتمادآنلاین بر اساس اطلاعاتی که یک منبع آگاه در اختیارش قرار داده به اسامی جانشینان احتمالی حمید سجادی دست یافته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، حمید سجادی شهریور 1400 با کسب 165 رأی موافق و 108 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع توانست از مجلس برای حضور در وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد بگیرد. با این حال دوران حضور او در وزارتخانه همواره با انتقادات فراوانی، چه از طرف جامعه ورزشی و چه از طرف نخبگان مدیریتی، مواجه بود.

بعد از حادثه سقوط او با بالگرد اوضاع جسمی حمید سجادی به هم ریخت و مدتی طولانی در بیمارستان بستری بود. در همان مقطع بحث تغییر او توسط رئیس‌جمهور مطرح شد. آن زمان یک منبع آگاه به اعتمادآنلاین اطلاع داد محمد عباسی، وزیر ورزش دولت احمدی‌نژاد بین سال‌های 1390 تا 1392 و همچنین علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی فعلی دولت، نامزدهای جانشینی حمید سجادی هستند.

با این حال کناره‌گیری سجادی از وزارت ورزش در آن مقطع به دلایلی متوقف شد تا او همچنان به کارش ادامه دهد. او در نهایت بعد از گرفتن سومین کارت زرد از مجلس در آستانه استیضاح قرار گرفت. در یک ماه گذشته بسیاری از نمایندگان مجلس رسماً از رئیس‌جمهور درخواست کردند یا سجادی را تغییر دهد یا او را استیضاح خواهند کرد. همچنین برخی از نماینده‌ها به سجادی توصیه کردند خودش کنار برود که گویا امروز دوشنبه این اتفاق رقم خورد.

در همین راستا یک منبع آگاه به خبرنگار اعتمادآنلاین اطلاع داد گزینه‌های جانشینی سجادی روی میز رئیس‌جمهور قرار گرفته‌اند. طبق این اطلاعات، همچنان محمد عباسی و علی بهادری‌جهرمی در لیست نامزدهای نشستن روی صندلی وزارت ورزش قرار دارند. علاوه بر این دو، محسن منصوری استاندار سابق تهران که هم‌اکنون معاون اجرایی رئیس‌جمهور است به همراه محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت، نیز در این لیست قرار دارند. محمدمهدی برادران در دهه 90 ریاست هیات فوتبال استان خراسان رضوی و مدیریت باشگاه ابومسلم را بر عهده داشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها