کد خبر: 624019
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۲:۴۳:۱۷
| |

ستاره تیم ملی اسکیت در گفت‌وگو با اعتماد:

قول می‌دهم ‌مدال بگیرم ‌اگر مسئولان کمی حمایتم‌ کنند

میلاد صالحی یکی از شانس‌های کسب مدال برای ایران در بازی‌های آسیایی پیش رو می گوید اگر تنها کمی مورد توجه قرار بگیرد حتما روی سکو خواهد رفت.

قول می‌دهم ‌مدال بگیرم ‌اگر مسئولان کمی حمایتم‌ کنند
کد خبر: 624019
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۲:۴۳:۱۷

به ورزش اسکیت در کشورمان کمتر توجه می‌شود. کمبود امکانات از جمله نداشتن پیست اختصاصی و قیمت زیاد کفش در این رشته و از طرفی کم‌توجهی اصحاب رسانه و افکار عمومی به اسکیت باعث شده کمتر اسپانسری برای قهرمانان این رشته جذاب هزینه کند.

به گزارش روزنامه اعتماد، ثمره سلسله برخورد آماتورگونه با اسکیت همین شده که می‌بینیم علاقه‌مندان به این ورزش که وضعیت مالی مناسبی دارند معمولا برای تفریح ساعاتی را اسکیت بازی می‌کنند! در این بین میلاد صالحی از‌ معدود اسکیت بازانی است که در بسیاری مواقع از جیب خودش هزینه می‌کند و به مسابقات مختلف برون‌مرزی اعزام می‌شود تا پرچم کشورمان را در این رشته بالا نگه دارد. میلاد صالحی یکی از بهترین‌‌های اسکیت‌بازهای ایران به حساب می‌آید و سال‌های زیادی است که عضو تیم‌ملی کشورمان است و در بازی‌های آسیایی هم یکی از شانس‌های کسب مدال به حساب می‌آید. گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار اعتماد با این ملی‌پوش را به بهانه موفقیت‌های اخیرش و همچنین تلاش او برای کسب بهترین نتیجه در بازی‌های آسیایی در زیر بخوانید.

 

*از آخرین وضعیت خودت بگو. گویا به تازگی هم موفقیت‌های جدید به دست آوردید؟‌

بله خدا را شکر می‌کنم. از سال ۲۰۲۲ در مسابقات بین‌المللی در اُپن کاپ ایتالیا به مدال طلا رسیدم که برای اولین بار یک ایرانی در رده بزرگسالان به این عنوان رسیده است و در سه ماه گذشته هم که در مسابقات آزاد در کشور هلند و با حضور ۸۴ ورزشکار از ۳۲ کشور برگزار شد برای اولین بار در بخش جاده به عنوان یک ایرانی توانستم مقام دوم را کسب کنم و در رنکینگ سرعت هم برای اولین بار از ایران سوم شدم. یک ماه قبل در مسابقات اُپن کاپ ایتالیا توانستم مقام سوم را در بخش جاده به دست بیاورم. یعنی از پارسال تا الان در سه تا مسابقه بین‌المللی شرکت کردم و مقام آوردم.

*قبلا گفته بودی که هزینه مسابقات را از جیب می‌دهی. سخت نیست؟

چرا. سخت که هست اما عشق و علاقه به کارم باعث شده که این کار را انجام دهم. سه دوره آخر هم که به مسابقات اعزام شدم همین شرایط بوده! از مسوولان صدا و سیما و رسانه‌ها درخواست می‌کنم به این رشته بیشتر توجه کنند چون این رشته جذابیت‌های فراوانی دارد. در این صورت اسپانسرها می‌توانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

*رقیبانت از کدام کشورها بودند؟

در مسابقاتی که در هلند و ایتالیا شرکت کردم و موفق به مدال شدم بیشتر رقیبانم که در بازی‌های آسیایی حضور دارند هم در این مسابقات شرکت کرده بودند؛ کشورهایی مثل هند، نیوزیلند، چین و چین تایپه که خدا را شکر موفق شدم آنها را شکست دهم. ضمن اینکه شرکت‌کنندگانی از کشورهای دیگر جهان مثل فرانسه و آلمان و کلمبیا و بلژیک و هلند هم در مسابقات حضور داشتند و سطح مسابقات بسیار بالا بود.

*تا چند وقت دیگر باید در بازی‌های آسیایی به مصاف رقیبان بروی. می‌توانی در بازی‌های آسیایی هم مدال بگیری؟

برای اولین بار است که در بازی‌های آسیایی شرکت خواهم کرد و اگر حمایت بیشتر و حمایت ویژه‌تری به این رشته شود قطعا اسکیت سرعت روی سکو می‌رود و من قول مدال را همینجا به همه می‌دهم. ما می‌توانیم این موفقیت را به نام ایران به ثبت برسانیم.

*صحبت پایانی؟

می‌خواهم از وزارت ورزش جوانان و کمیته ملی المپیک بخواهم که دید ویژه‌تری به این رشته ورزشی داشته باشند. با توجه به اینکه تمام تجهیزات‌مان وارداتی است و گرانقیمت، انتظار داریم حمایت بیشتری شویم تا با کسب موفقیت‌های بیشتر بتوانیم ‌دل مردم را شاد کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها