کد خبر: 623818
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۱:۱۰:۲۲
| |

ملی پوش تیم ملی جوانان و بزرگسالان والیبال بعد از قهرمانی در جهان:

وقتی از ایتالیا عقب بودیم فکر کردن به معافی از خدمت به ما انگیزه داد!/ پرسپولیسی دو آتیشه هستم!

پوریا حسین خانزاده ستاره والیبال ایران که این روزها هم در تیم ملی جوانان و هم در تیم ملی بزرگسالان می درخشد، بعد از قهرمانی در مسابقات جهانی زیر 21 سال گفت و گویی جالب با روزنامه اعتماد داشته است.

وقتی از ایتالیا عقب بودیم فکر کردن به معافی از خدمت به ما انگیزه داد!/ پرسپولیسی دو آتیشه هستم!
کد خبر: 623818
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۱:۱۰:۲۲

بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال جهان که در شهر منامه کشور بحرین برگزار شده بود با قهرمانی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش روزنامه اعتماد، سروقامتان ایرانی در کنار تیم‌های میزبان و هند و تایلند از نمایندگان آسیا بودند که در فینال با نتیجه سه بر دو از سد تیم ملی قدرتمند ایتالیا گذشتند و برای دومین‌بار به این افتخار ارزشمند رسیدند. تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های کشورمان تاکنون موفق شدند چهارده دوره به این بازی‌ها صعود کنند و باکسب دو‌ طلا و یک برنز در کنار کره‌جنوبی پرافتخارترین تیم‌های قاره کهن در این مسابقات هم به حساب می‌آیند.

اما کسب طلای این مسابقات با یک مربی ایرانی کام مردم علاقه‌مندان به والیبال در کشورمان را شیرین‌تر هم کرد. باید به غلامرضا مومنی مقدم دست مریزاد گفت که تیمی ساخته که در آسیا و جهان، دو سالی می‌شود که نباخته است.

پس از کسب قهرمانی با پوریا حسین‌خانزاده گفت‌وگو کردیم. یکی از مردانی که هم در تیم‌ملی جوانان حضور دارد و هم در تیم ‌ملی بزرگسالان و یک استعداد در ‌والیبال کشورمان به حساب می‌آید. جوان بلندبالای مازنی تاکید داشت به پاداش قهرمانی، مسوولان ورزش کمک کنند تا اعضای تیم ملی جوانان بتوانند معافیت از سربازی بگیرند، ضمن اینکه پوریا یک پرسپولیسی دو آتیشه است و علاقه خاصی هم به برانکو دارد! در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار «اعتماد» با حسین خانزاده را بخوانید.

 

‌اول از همه تبریک بابت قهرمانی! مسابقات به لحاظ کیفی چطور بود؟

ممنونم. خوب بود و فکر می‌کنم نسبت به سال‌های قبل تیم ملی خیلی خوب و قوی‌تر بود. از نو‌جوانان که تا این رده پیشرفت کردیم.

‌این همان تیم ‌نوجوانان است؟

سه تا تغییر داشتیم ‌و ۶ تا از نفرات اصلی هم از ‌تیم‌ نوجوان بود. تقریبا می‌شود گفت این تیم ‌همان‌تیم ملی نوجوانان است.

‌قبلا هم با همین تیم ملی جوانان قهرمانان آسیا شده بودید؟

بله. بدون شکست و هم آسیایی و هم جهانی بدون باخت اول شدیم.

‌از این تیم ملی چند نفر عضو بزرگسالان هم ‌هستید؟

بزرگسالان در حال حاضر فقط خودم ‌هستم.

‌میزبانی‌ بحرین چطور بود؟

فکر می‌کنم‌ در نوجوانان و جوانان هر ساله میزبان هستند. آنها همیشه میزبانی می‌گیرند و به لحاظ امکانات ‌در شرایط خوبی قرار دارند. هتل و سالن‌های خوبی برای میزبانی دارند. فقط هوا خیلی گرم است اما در سالن‌ها کولر و‌ تهویه‌های خوبی وجود دارند که دما را در سطح خوبی قرار می‌دهند.

‌عرشیا هم‌تیمی‌ات به عنوان‌ بهترین پاسور انتخاب شد. او می‌تواند جایگزین معروف شود؟

پاس‌های خیلی خوبی می‌دهد و خیلی آینده‌دار است. آنها خانوادگی والیبالی هستند، عمو و پدرش هم والیبال بازی می‌کردند و عمویش هم پاسور خوبی بود. بستگی به خودش دارد که بتواند جای معروف را بگیرد یا نه، باید دید عملکردش چطور خواهد بود. معروف بازیکن خیلی بزرگی بود و عرشیا هم باید همین‌طور خوب کار کند.

‌وارد حواشی که نمی‌شوید؟

نه. ان‌شاءالله که درگیر نمی‌شوند. خودم هم ‌به عنوان بازیکنی ‌که در بزرگسالان بازی می‌کند به بقیه بچه‌ها گفتم این تازه قهرمانی جهان بود و راه برای ما ادامه دارد. جام‌های زیادی پیش روی ما وجود دارد و نباید ‌بگوییم‌ به اینجا رسیدیم ‌یا سربازی معاف شدیم‌ دیگر بس است و نباید درجا بزنیم.

‌از سربازی معاف شدید؟

قولش را که دادند. قبل از بازی فینال وقتی گفتند با قهرمانی در بازی‌ها امکان معافی وجود دارد با انگیزه مضاعفی به مصاف حریف رفتیم. چند خبرگزاری هم نوشتند اما هنوز به ما که چیزی نگفتند. اما اگر واقعا این کار را انجام بدهند خیلی به ما کمک می‌شود. دو سال کار را سخت می‌کند چون بچه‌ها باید ملی و باشگاهی بازی کنند و سربازی هم می‌رویم در یک تیم‌ که نه قرارداد مالی داریم و نه پیشرفتی و دو سال از میادین دور می‌شویم. مثلا امین اسماعیل‌نژاد به خاطر سربازی لژیونر شدن را از دست داد. ما هم قهرمان جهان شدیم. با سختی‌ای که کشیدیم فکر می‌کنم‌ معاف کنند. اگر رهبری ما را معاف کنند لطف بزرگی در حق ما کردند.‌

‌پاداش‌های دیگر چی؟

از طرف فدراسیون بله اما جاهای دیگر هنوز نه. شاید بعدا دادند!

‌فدراسیون چه پاداشی داد؟

مالی بود.

‌مثلا بالای یک میلیارد؟

نه تا این‌ حد. اگر یک میلیارد تومان می‌دادند که خیلی خوب بود!

‌مثل بعضی فوتبالیست‌ها حواله خودرو ندادند؟

ما که ندیدیم اگر شما دیدید ما هم‌ دیدیم!

‌هشت بازی بدون شکست پاداش دارد.

از پارسال بازی‌های آسیایی حساب کنید چه تدارکاتی دیگر مسابقات که گاهی هم ‌من حضور نداشتم هیچ باختی نداشتیم. جوانان آسیایی تا الان باختی نداشتیم.

‌دوست داشتی به شما هم حواله خودرو می‌دادند یا معاف می‌شدی؟

معاف شوم. بزرگ‌ترین دغدغه و مساله ما این است. اگر در اوج باشیم، می‌توانیم در تیم‌های اروپایی بازی کنیم و ده برابر این حواله می‌توانیم قرارداد ببندیم. اما اگر دو سال سربازی برویم نه قرارداد مالی داریم و نه حتی پاداش.

‌عضو تیم‌ ملی‌ بزرگسالان هم ‌هستی. ‌چرا تیم ملی در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال نتایج خوبی نگرفت؟

تیم ‌ما خیلی جوان ‌شده و چهار، پنج نفر از ما دهه هشتادی هستند. این بازی‌ها برای ما کسب تجربه شد و حالا در بازی‌های آسیایی می‌توانیم از این تجارب نهایت استفاده را ببریم. با تغییر نسل‌ها وضعیت‌ هم ‌عوض می‌شود. کمی زمان می‌خواهیم. در کشورهای دیگر هم همین‌طور است. مثلا ‌خودم ‌در بازی اول نتوانستم خوب کار کنم‌ چون کمی استرس داشتم. اما وضعیتم هر بازی بهتر می‌شد و عملکردم‌ خوب شد. در آن بازی‌ها بعد از بازی اول دیگر شرایط خوب شد. باید زمان داد.

‌کار کردن با مومنی مقدم چطور بود؟

خوب بود! او در باشگاهی هم کار می‌کند. امسال فقط در چهار بازی جهانی بودم. اما سال پیش در آسیایی کار کردیم با هم. خیلی خوب بود.

‌بازی فینال مقابل ایتالیا چه بود؟

در دوره قبل هم که کشورمان قهرمان شد در فینال به مصاف ایتالیا رفتند. ایتالیا یک مربی بزرگ مثل ولاسکو پشتش دارد و ما در دو سِت کمی اشتباه کردیم‌ و دو سِت روحیه‌مان را از دست داده بودیم. اما فکر کردن به معافیت سربازی انگیزه‌مان را بیشتر کرد!

‌جو استادیوم چطور بود؟

در بحرین خیلی از هواداران ایرانی حضور داشتند و از ما حمایت می‌کردند. چند سال است که میزبان بازی‌ها بحرین می‌شود و ایرانی‌ها آشنا هستند که بیایند و از تیم ‌ملی ما حمایت کنند. دم آنها گرم.

‌قبل یا بعد از بازی با ولاسکو برخوردی نداشتید؟

در حد سلام و ‌علیک. ‌اما با مربیان ‌ما حرف می‌زد.

‌دوست داری با یک مربی مثل او کار کنی؟

بله. خیلی هم لیگ ایتالیا را دوست دارم و فکر می‌کنم ‌امسال هم یک پیشنهادی از آنجا داشتم اما دوست‌ داشتم یک سالی هم‌ در ایران باشم. در آینده روزی به لیگ ایتالیا می‌روم چون بالاترین سطح والیبال در آنجا برگزار می‌شود.

‌حرف از فوتبال شد. فوتبال را هم دنبال می‌کنی؟ طرفدار چه تیمی هستی؟

بله. پرسپولیسی دو آتیشه هستم.

‌بازی‌هایش را دنبال می‌کنی؟

دیگر همه جام‌ها را گرفته. بازی‌ها و ‌نتایج پرسپولیس را وقت کنم ‌دنبال می‌کنم و آمار این تیم را دارم!

‌مربی و بازیکن مورد علاقه‌ات در این تیم؟

مربی که برانکو و بازیکن هم زیاد هستند و مازندرانی‌های زیادی در این تیم هستند و عالیشاه و پورعلی‌گنجی را دوست دارم. البته باید بگویم یحیی هم‌ مربی خوبی است و قهرمانی زیادی به دست آورد اما دوره طلایی با برانکو بود.

‌پس شنیده بودی که بیرانوند می‌خواهد به استقلال برود؟

بله. شنیده بودم اما الان که مانده. باور نمی‌کردم برود چون ‌چند سال در پرسپولیس بازی کرده بود.

‌صحبت پایانی؟

تشکر می‌کنم از شما. یک‌بار دیگر‌ از مسوولان درخواست دارم ‌اگر ‌ممکن است شرایطی را فراهم کنند تا ما را از سربازی معاف کنند تا بتوانیم‌ ‌با تلاش بیشتر نام کشورمان را باز هم در دنیا طنین‌انداز کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ایرانی اصیل ارسالی در
    یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲

    درد وبالتون تو سر فوتبال یستها بخوره ؛ ۶تا گل میخورن ماشین جایزه میگیرن بازهم طلبکارن ...

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها