کد خبر: 622307
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۱۳:۲۰:۲۱
| |

جفا در حق دختران هندبال و والیبال

تیم های ملی والیبال و هندبال زنان ایران از فهرست رشته های اعزامی به بازی های آسیایی حذف شدند!

جفا در حق دختران هندبال و والیبال
کد خبر: 622307
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۱۳:۲۰:۲۱

روز گذشته مشخص شد با تصمیم ستاد عالی بازی‌های آسیایی، تیم‌های ملی والیبال و هندبال زنان، به مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام نخواهند شد!

به گزارش روزنامه اعتماد، در ماه‌های گذشته چندین بار اعلام شده بود که وضعیت تیم ملی والیبال زنان توسط کمیته کارشناسی بررسی و نتیجه به ستاد اعلام می‌شود. درنهایت هم همان کمیته کارشناسی اعلام کرد تیم ملی زنان والیبال به مسابقات بازی‌های آسیایی نرود.

وضعیت اما در مورد تیم ملی هندبال متفاوت بود. باتوجه به نتایج خوب دختران هندبالیست ایران ستاد عالی بازی‌های آسیایی با اعزام تیم ملی هندبال زنان ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو، موافقت کرده بود اما به یک‌باره این ستاد تصمیم خود را عوض کرد. 

تیم ملی والیبال زنان ایران در شرایطی از اعزام به بازی‌های آسیایی بازمانده که در چند سال گذشته شرایط رو به رشدی را طی کرده بود و انتظار می‌رفت با اعزام این تیم به مسابقات سطح بالایی نظیر بازی‌های آسیایی این روند ادامه پیدا کند. تیم ملی زنان والیبال ایران همین اواخر در مسابقات چلنجر کاپ آسیا توانست به مقام پنجمی دست پیدا کند که نتیجه‌ای قابل قبول برای تیم ملی به حساب می‌آمد. والیبالیست‌های دختر ایران سال گذشته و در مرداد ماه توانست در مسابقات کشورهای اسلامی روی سکوی نایب قهرمانی بایستد.  نتایج تیم ملی هندبال زنان هم در چند سال گذشته درخشان بوده است. چند روز پیش دختران هندبالیست ایران توانستند با ایستادن روی سکوی پنجم آسیا جواز حضور در جام جهانی را برای بار دوم به دست بیاورند. دختران تیم ملی هندبال زنان کشورمان سال گذشته برای نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شدند و با وجود چند باخت مقابل غول‌های این رشته صحنه‌هایی زیبا و غرورآفرین خلق کردند. 

متولیان ورزش باید توضیح بدهند که بر چه اساسی دو تیمی که چنین روند رو به رشدی را در سال‌های گذشته طی کرده‌اند را از اعزام به بازی‌های آسیایی بازداشته‌اند؟ اگر ملاک کسب مدال است که دختران هندبال ایران در همین مسابقات آسیایی اخیر تنها یک گام تا رفتن روی سکو فاصله داشتند و چه بسا در همین مسابقات بازی‌های آسیایی می‌توانستند آن یک قدم باقی مانده را بردارند و مدالی باارزش کسب کنند. همین‌طور تیم ملی والیبال که با حضور در مسابقاتی با سطح بازی‌های آسیایی این شانس را داشتند که یک جهش بزرگ از لحاظ فنی و حرفه‌ای را تجربه کنند. 

روز گذشته دبیرکل کمیته در مورد مصوبات ستاد عالی بازی‌های آسیایی گفت: جزییات رشته‌ها هنوز تکمیل نشده است و امروز و فردا صورت جلسه ستاد عالی بازی‌ها دراختیارم قرار خواهد گرفت، تقریبا ۳۰ رشته ورزشی را نهایی کرده‌‌ایم که در جلسه ستاد عالی بازی‌ها در مورد برخی رشته‌ها، نفرات نقطه‌نظراتی مطرح شد ولی تصمیم کلی بر این است که رشته‌های مدال‌آور با اکثریت نفرات اعزام می‌شوند رشته‌هایی مانند کشتی، تکواندو، کوراش، ووشو و وزنه‌برداری در واقع تلاش‌مان بر این است که شرایطی را فراهم کنیم تا اگر مدالی در بخش مردان داریم آن را از دست ندهیم و در بخش بانوان هم براساس همان سیاست حمایتی‌مان، جایگاه چهارم تا ششم را هم درنظر داریم.

بنا بر همین اظهارات رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و همین‌طور وزارت ورزش و جوانان باید توضیح بدهند که آیا تیم‌های والیبال و هندبال زنان ایران نمی‌توانستند جایگاه چهارم تا ششم را به دست آورند؟ قطعا می‌توانستند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها