هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر:

پرسپولیس به فکر حفظ صدر، استقلال به دنبال آرامش

 آغاز دور برگشت مسابقات لیگ برتر یک هفته به تعویق افتاد تا تیم‌ها فرصت بیشتری برای بازسازی و آماده‌سازی خود داشته باشند اما در این یک هفته بیشتر مربیان تیم‌ها جابه جا شدند.

پرسپولیس به فکر حفظ صدر، استقلال به دنبال آرامش
کد خبر: 467843
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۰۸:۰۹:۰۹

اعتمادآنلاین| آغاز دور برگشت مسابقات لیگ برتر یک هفته به تعویق افتاد تا تیم‌ها فرصت بیشتری برای بازسازی و آماده‌سازی خود داشته باشند اما در این یک هفته بیشتر مربیان تیم‌ها جابه جا شدند. رسول خطیبی از آلومینیوم اراک به تراکتور تبریز رفت، مجتبی حسینی از نفت مسجدسلیمان به ذوب آهن. برخی تیم‌ها هم سرمربی خود را تغییر دادند و به سراغ مربیان بدون تیم رفتند. مهدی پاشازاده جانشین سعید اخباری شد. قبل از نیم فصل اول هم البته مجید جلالی جانشین فاضلی در نساجی شد اما هیچ تغییر مثبتی در نتایج تیم رخ نداد.

اکنون مسابقات دور برگشت یک روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و در واقع فردا( دوشنبه) شاید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ روسای جدیدی داشته باشند.

نفت مسجدسلیمان - تراکتور تبریز؛ رونمایی از سرمربیان جدید

هر دو تیم با سرمربیان جدید خود دور برگشت را آغاز می‌کنند. نفت مسجدسلیمان سرمربی‌اش را از دست داد و مجتبی حسینی به اصفهان رفت اما تراکتور رسول خطیبی را از آلومینیوم اراک قاپید. بازی رفت دو تیم هم بدون گل به پایان رسید و اکنون شرایط هر دو نسبت به هفته اول لیگ برتر کاملا تغییر کرده است. نفتی‌ها با داریوش یزدی تیمی ناشناخته محسوب می‌شود. تراکتور هم با خطیبی شاید تیمی تهاجمی و با برنامه شود. تراکتور می‌خواهد با یک برد خارج از خانه شروعی مجدد داشته باشد اما بردن تیم دهم جدول آنهم در شهر خودش کار راحتی نیست بخصوص اینکه نفت در 4 هفته اخیر خود بردی نداشته است .تراکتور با رسول خطیبی می‌خواهد از رده هفتم جدول به رده‌های بالاتر برسد.

مس رفسنجان - استقلال؛ بازگشت آبی پوشان به آرامش در کویر؟

مس رفسنجان در 6 بازی آخرش در دور رفت بازنده نشد تا بتواند با نتایجی درخشان خود را به رده هشتم جدول لیگ برساند. رتبه‌ای که برای تیم تازه لیگ برتری شده مس رفسنجان در بازی رفت در ورزشگاه آزادی 2 بر صفر بازنده شد و حالا محمد ربیعی سرمربی مس به دنبال جبران است. استقلال که در نیم فصل اول هفته‌ها در صدر جدول بود با شکست مقابل سپاهان در هفته آخر به رده سوم جدول سقوط کرد البته آبی‌پوشان با پرسپولیس صدرنشین فقط 4 امتیاز فاصله دارند اما شکست مقابل سپاهان تبعات و حواشی زیادی برای تیم فکری ایجاد کرد. از شایعه های عجیب در مورد برکناری سرمربی استقلال گرفته تا قهر و جدایی برخی بازیکنان. به هر حال استقلال اگر می‌خواهد دوباره با هوادارانش آشتی کند باید دور برگشت را هم مثل دور رفت لیگ با برد آغاز کند و از حواشی مخرب پیشگیری کند.

البته استقلال مشکلات زیادی برایش رخ داد. از ناراحتی و قهر مهدی قائدی در مورد مبلغ قراردادش گرفته تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و... با این حال استقلال یکی از تیم‌های محبوب آسیا باید خودش را پیدا کند و به ساحل آرامش برسد که بهترین درمان برایش کسب پیروزی در لیگ برتر است. استقلال در صورت برد می‌تواند تا رده دوم جدول صعود کند ولی مس رفسنجان هم در رویای بردن استقلال و رسیدن به رده چهارم جدول است.

ماشین سازی تبریز - شهرخودرو مشهد؛ تقابل مربیان استقلالی

ماشین سازی اولین برد خود را در آخرین مسابقه نیم فصل اول به دست آورد ولی بعد از این برد سعید اخباری سرمربی جوان و پر انگیزه تیم برکنار شد! اکنون ماشین‌سازان که در قعر جدول لیگ جا خوش کرده با مهدی پاشازاده نیم فصل دوم را شروع خواهد کرد در حالیکه پیمان بابایی یکی از بازیکنان کارامدش را به تراکتور داده است. شهرخودرو مشهد هم حال و روز خوشی در زمینه مسایل مالی و مدیریتی ندارد و بازیکنانی مثل اکبر صادقی و روح الله سیف الهی از این تیم جدا شده‌اند. سیدمهدی رحمتی در اولین فصل سرمربیگری‌اش شرایط سختی را تجربه می‌کند.شهر خودرو با دو شکست مقابل مس رفسنجان و فولاد نیم فصل اول را تمام کرد و حالا باید این نوار ناکامی‌ را قطع کند.

تقابل سیدمهدی رحمتی و مهدی پاشازاده دو مربی استقلالی دو تیم هم در نوع خود جالب است بازی رفت دو تیم در شهر مشهد با نتیجه 3 بر صفر به سود شهرخودرو به پایان رسید اما بعید است یاران رحمتی بتوانند این برد را تکرار کنند.

نساجی مازندران - آلومینیوم اراک؛ جلالی به دنبال اولین برد

نساجی مازندران در 10 هفته پایانی دور رفت مسابقات بدترین نتایج را گرفت و 9 باخت در 10 بازی به دست آورد. حتی مجید جلالی هم نتوانست روند نزولی نساجی را متوقف کند تا این تیم ریشه‌دار و قدیمی اکنون با 9 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ برتر جا خوش کند. این تیم البته در دور برگشت به مصاف تیم بدون سرمربی آلومینیوم می‌رود که شاید بهترین فرصت برای قطع نوار باخت‌هایش باشد. نساجی در دور رفت 3 بر صفر آلومینوم را شکست داده بود و شاید دوباره بتواند مقابل این تیم اراکی به پیروزی برسد. چون بعد از جدایی رسول خطیبی از الومینیوم هنوز سرمربی برای این تیم انتخاب نشده است.

پیکان - صنعت نفت آبادان؛ تقابل جذاب پورموسوی و تارتار

پیکان در 5 بازی آخر نیم فصل اول بردی به دست نیاورد تا در روی پله یازدهم جا خوش کند. صنعت نفت آبادان اما فراتر از تصور نتیجه گرفت و مدتی هم صدرنشینی را تجربه کرده قرار گرفتن روی پله پنجم هم نتیجه‌ای مطلوب برای طلایی پوشان ابادان محسوب می شود از سویی دیگر از تیم صنعت نفت خبرهای خوشی در مورد مسایل مالی به گوش نمی‌رسد اما سیروس پورموسوی گفت که حتی بدون پول هم این تیم را رها نمی‌کند و رفیق نیمه‌راه نیست هرچند پیشنهاد هم دارد. تقابل همیشگی تارتار با پورموسوی هم جالب است.در بازی رفت تیم نفت آبادان 2 بر یک به پیروزی رسید.

سپاهان - گل گهرسیرجان؛ قلعه نویی سپاهان را به صدر می فرستد؟

این بازی برای اصفهانی‌ها و تیم سپاهان یک بازی ویژه است جایی که آنها مقابل سرمربی فصل گذشته خود قرار می‌گیرند و طبیعی است که هواداران سپاهان دوست داشته باشند با محرم نوید کیا تیم قلعه‌نویی را مثل پرسپولیس شکست بدهند اما پرافتخارترین سرمربی لیگ راحت تسلیم نمی‌شود. البته گل گهرسیرجان بعد از شکست سنگین 5 بر صفر مقابل پرسپولیس در بازی معوقه خود دچار حواشی شد و حالا قلعه‌نویی باید تمام هنر مربیگری خود را به کار بگیرد تا تیم را به آرامش و موفقیت برساند. محرم نویدکیا با صحبت‌هایش نشان داد که یک مربی با دانش و جوان برای آینده فوتبال اصفهان و حتی ایران است که بعد از باخت به دنبال بهانه نیست و بعد از برد هم مغرور نمی‌شود. سپاهان در صورت شکست دادن تیم قلعه‌نویی شانس صدرنشینی را دارد که در اینصورت بهترین نتیجه را زردپوشان اصفهانی خواهند گرفت اما اگر قلعه‌نویی بتواند از سپاهان امتیاز بگیرد در آنصورت خیال پرسپولیس را در صدر جدول راحت می‌کند بازی رفت دو تیم را سپاهان با نتیجه 3 بر یک باخت و حالا به دنبال جبران ناکامی است.

پرسپولیس - سایپا؛ استارت برای پنجمین قهرمانی متوالی؟

پرسپولیس با وجود نتایج پرنوسانی که در ابتدای نیم فصل گرفت در انتها توانست قهرمان نیم فصل شود. اگرچه این عنوان تشریفاتی به نظر می رسد اما سرخپوشان تهرانی در 4 دوره قبلی هم که قهرمان لیگ شدند در سه دوره قهرمان نیم فصل شده بودند. پرسپولیس 30 امتیازی هنوز هم با 8 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را دارد و کار سایپا برای گلزنی به این تیم بسیار دشوار است زیرا سایپا و ماشین سازی با 10 گل زده ضعیف ترین خطوط حمله لیگ را دارند. از سویی دیگر پیروز قربانی مربی سایپا در هفته های گذشته اعلام کرده بود پرسپولیس فنی ترین تیم لیگ است مساله ای که خیلی به مذاق هواداران استقلال خوش نیامد و آنها از بازیکن اسبق تیم شان گلایه کردند.

پرسپولیس اگر می خواهد برای پنجمین مرتبه قهرمان لیگ شود باید دور برگشت را هم با برد شروع کند. سایپا با 17 امتیاز در رده سیزدهم جدول است و اگر برنده شود سه پله در جدول لیگ صعود خواهد کرد اما در صورت باخت در جدول لیگ جایش دست نخورده باقی می ماند. نارنجی پوشان تهرانی در سه دیدار آخرشان دو باخت و یک مساوی کسب کردند که نتیجه ای مطلوب نیست اما پرسپولیس با سه برد متوالی صدرنشین نیم فصل اول لیگ شد.بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

فولاد خوزستان - ذوب آهن؛ زیر سایه کرونا

فولاد خوزستان 23 امتیازی در رده چهارم جدول لیگ است و خودش را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم آماده می کند شاگردان نکونام در 4 بازی آخر دور رفت دو برد و دو مساوی کسب کردند. فولاد برای حفظ این رتبه باید ذوب آهن را شکست بدهد. ذوب آهنی که در نیم فصل اول با رحمان رضایی فقط یک برد مقابل نساجی به دست آورد و اکنون با یازده امتیاز در رده چهاردهم جدول و منطقه خطر قرار دارد. مجتبی حسینی به این تیم آمده تا ذوب آهن را در لیگ برتر حفظ کند. قرار گرفتن در انتهای جدول شایسته باشگاه پر امکانات و با قدمتی چون ذوب آهن نیست. بازی رفت دو تیم در حالی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید که به عقیده کارشناسان فولاد با یک پنالتی بادآورده و اشتباه داور در دقایق پایانی از باخت فرار کرد.بازی برگشت دو تیم زیر سایه سنگین تر کرونا برگزار می شود و ذوبی ها به بهانه کرونا بیانیه ای صادر کردند و خواهان تعویق مسابقه هم هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها