کد خبر: 621162
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۱:۵۰:۲۸
| |

دفاع اولین یاغی فوتبال از رفتن بیرانوند به استقلال/ تاج پول بیشتری داد و خسروانی مشکل سربازی ام را حل کرد!

اولین یاغی فوتبال ایران که از شاهین به تاج رفت می گوید از تصمیمی که در آن زمان گرفته بود پشیمان نیست.

دفاع اولین یاغی فوتبال از رفتن بیرانوند به استقلال/ تاج پول بیشتری داد و خسروانی مشکل سربازی ام را حل کرد!
کد خبر: 621162
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۱:۵۰:۲۸

وضعیت علیرضا بیرانوند و تیم بعدی او هنوز مشخص نیست. پس از فسخ قرارداد این دروازه‌بان با پرسپولیس، از طرف باشگاه استقلال تایید شد مذاکرات با او در حال انجام ‌است و به احتمال فراوان باید شاهد یکی‌ از جنجالی‌ترین جابه‌جایی‌های تاریخ لیگ برتر باشیم. اتفاقی که با واکنش هواداران پرسپولیس همراه شد و عده‌ای از تیفوسی‌های این تیم با حضور در خیابان‌های اطراف ساختمان باشگاه اعتراض خود را به گوش درویش رساندند.

به گزارش روزنامه اعتماد، مدیرعامل پرسپولیس وقتی واکنش‌های منفی را دید به گفته خودش دچار‌ مشکل جسمی شد و در یک‌ مصاحبه تلفنی در یک‌ برنامه تلویزیونی تلویحا تهدید کرد که حضور بیرانوند در استقلال عواقب بدی به لحاظ قانونی برای این دروازه‌بان و باشگاه رقیب دارد. اگرچه وکیل بیرانوند روی خط همان برنامه آمد و ضمن تکذیب صحبت‌های درویش مدعی شد بیرانوند آزاد است تیم ‌بعدی‌ خودش را انتخاب کند!

در این کشمکش‌ها خیلی‌ها از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و‌ این وسط‌ هواداران هستند که منتظر هستند، ببینند سرنوشت خط دروازه‌شان چه ‌خواهد شد. هوادارانی که با کمترین امکانات و بدون چشم‌داشتی در این اوضاع اقتصادی از جیب هزینه می‌کنند تا در سرما و گرما‌ تیم‌ محبوب خود را تشویق کنند. اما این نقل‌و‌انتقال هنوز نهایی‌نشده جنجالی، سوژه‌ای شد تا با ناصر ابراهیمی مربی اسبق تیم ‌ملی و باشگاه پرسپولیس صحبت کنیم.‌ ابراهیمی‌که در دوران فوتبالش پیراهن شاهین را با تاج عوض کرد معتقد است ‌اولین یاغی فوتبال ما است و از تصمیمی هم که در آن زمان گرفته ‌پشیمان نیست! گپ و گفت با این پیشکسوت فوتبال را در ادامه‌ می‌خوانید.

شما را اولین یاغی فوتبال ما می‌‌شناسند؟

بله! من اولین کسی هستم که از شاهین رفتم به تاج.

برای پول بیشتر؟

در آن زمان زیاد از پول خبری نبود اما تازه باشگاه تاج ماهی سیصد یا چهارصد تومان به بعضی از بازیکنان مثل ‌من و علی جباری پرداخت می‌کرد. پدرم که به رحمت خدا رفت، شدم نان‌آور خانواده برای همین به باشگاه تاج رفتم و آنها با ماهی چهارصد تومان با من قرارداد بستند. من بودم و جباری و یکی دیگر که چهارصد تومان می‌گرفتیم. بقیه کمتر می‌گرفتند.

واکنش هواداران چطور بود؟

کمی سخت بود اما بالاخره تحمل کردم! الان هم ‌همین است دیگر. مگر تغییر باشگاه چه اشکالی دارد؟ مگر در سراسر دنیا انجام نمی‌شود؟‌

ناصر ابراهیمی

بله در دنیا هم انجام شده و البته معمولا با واکنش منفی هواداران همراه است.

بله. همینطور است.

پشیمان نشدید؟

نه. تیمسار خسروانی خیلی به من رسیدگی ‌کرد و برای من معافی گرفت و با آن معافی توانستم استخدام شرکت برق تهران شوم. اینها مزایای تیم تاج سابق بود.

باشگاه شاهین چقدر به شما پیشنهاد داده بود؟

آنها ماهیانه صدتا صد و پنجاه تومان پیشنهاد داده بودند که نمی‌شد خرج خانواده را تامین کرد.

می‌دانید بحث روز چیست؟

حالا هرچی! بیرانوند را می‌گویی دیگر! یک زمانی هم هاشمی‌نسب بود و حالا بیرانوند!

اسم هاشمی‌نسب را آوردید. در آن زمان مربی او بودید که به استقلا ل رفت؟

بله. دوستش دارم چون بچه بامعرفت و قدرشناسی است. خودم نصیحتش کردم که اگر به خاطر زندگیت می‌خواهی بروی، برو.

یعنی به بازیکن‌ تیم‌خودتان گفتید به تیم ‌رقیب برود؟

به او گفتم باشگاه پرسپولیس به تو ۷۰ یا ۸۰ بیشتر نمی‌دهد اما استقلال به تو ۱۲۰ یا ۱۳۰ میلیون می‌دهد. خودت فکر کن و تصمیم بگیر!

اما می‌گفتند با بعضی از نفرات کادر فتی مثل وحید قلیچ به مشکل خورده بود.

هاشمی‌نسب اخلاق خیلی خوبی داشت و خیلی بامعرف بود و اهل بگو و بخند. از پرسپولیس هم به تیم ملی رسید اما می‌خواست برود.

قبول دارید به محبوبیتش آسیب وحشتناکی وارد شد؟

با این کارها کاری ندارم! الان اینطور است. مگر یک فوتبالیست چند سال بازی می‌کند؟ پنج سال تا ده سال. اداره برق نیست که سی سال خدمت کنی! فوتبال تا ۳۵ سالگی تمام می‌شود در نهایت و خیلی عالی باشی تا ۴۰ سالگی. عمر فوتبال کم است باید به فکر آینده خودشان باشند.

حالا اگر بخواهید به بیرانوند توصیه‌ای داشته باشید چه می‌گویید؟

توصیه‌ای به هیچ‌کس نمی‌کنم! خودش می‌داند من که نمی‌توانم بگویم باریک‌الله بیرانوند برو آنجا! خودش باید فکر کند و ببیند استقلال چقدر می‌دهد و پرسپولیس چقدر خواهد داد. برود تیمی که بیشتر می‌دهد!

اما تکلیف دل‌های شکسته هواداران پرسپولیس چه می‌شود؟

هوادار می‌تواند زندگی ناصر ابراهیمی را تامین کند؟ هوادار ناصر ابراهیمی برای تیم شما خیلی زحمت کشید و در پنج، شش سال مربیگری همراه با پروین قهرمانی آورد حالا بیایید زندگی من را بچرخانید! ما که پولی نگرفتیم. سالی که آمدم پرسپولیس قراردادم ۸ میلیون تومان بود که پول یک پیکان می‌شد.

در زندگی به لحاظ مالی تامین هستید؟

بازنشسته ‌اداره برق هستم و چیز دیگری نمی‌خواهم بنویسی چون شخصیتم خیلی مهم‌تر از این حرف‌ها است.

اگر بیرانوند به استقلال برود، می‌تواند در این تیم موفق شود؟

این را خودش می‌داند. پولش را بگیرد موفقیت با خودش هست!

به لحاظ فشاری که هواداران می‌آوردند.

خودش می‌داند.

نبودن بیرانوند پرسپولیس را با دردسر مواجه می‌کند؟

اگر قرار باشد با نداشتن یک دروازه‌بان یک تیم ‌موفق نشود، نمی‌دانم چه بگویم. ذخیره‌ها خیلی مهم‌تر از فیکس‌ها هستند. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید بازیکنان ذخیره‌اش از اصلی‌ها قوی‌تر باشند. بازیکن هم باید فکر آینده‌اش باشد و در هر صورت حرف اول را پول می‌زند! در تمام تیم‌ها مگر بازیکن جابه‌جا نمی‌شود؟

صحبت از حضور پسر شاگرد قدیمی شما، عابدزاده به عنوان جانشین احتمالی بیرانوند است.

باشگاه می‌داند. باید باشگاه تصمیم بگیرد اما اولین نفر من بودم که عابدزاده را به تیم ملی دعوت کردم.

قبول دارید در جابه‌جایی ستاره‌های سرخابی عابدزاده یک استثنا بود؟ آسیب چندانی به محبوبیتش وارد نشد بلکه شاید بیشتر هم شد!

احمدرضا از استقلال آمد به پرسپولیس. استقلال دروازه‌بان داشت و او آمد به پرسپولیس. اما در لیگ برتر ما دیگر خبری از تعصبات دهه‌های سی و چهل و پنجاه که نیست. الان فوتبال حرفه‌ای شده. شما ببینید طارمی در ۱۶ سالگی شاگرد من بود مگر چند سال در پرسپولیس بود؟ بعد رفت قطر و بعد پرتغال و الان هم آقای گل آن کشور است. چرا نباید از پرسپولیس می‌رفت؟ چه فرقی دارد یک بازیکن به پرتغال یا قطر برود اما در باشگاه‌های داخلی نباید جابه‌جا شود؟

در تمام این سال‌ها باوفاترین بازیکنان تیم‌های شما چه کسانی بودند. (اگر شاگرد شما هم‌ نباشند مشکلی نیست)

پروین، خوردبین، پنجعلی، محرمی که شاگرد من‌ هم بود. خیلی از پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال نسبت به تیم‌های خودشان وفادار بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها