کد خبر: 620882
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۱۸:۰۰:۴۵
| |

افشاگری جنجالی مربی بیرو در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» :

می‌خواستیم فوتبال‌دستی بازی کنیم و بیرانوند بین آبی و قرمز رنگ آبی‌ را انتخاب کرد/ او مرا آنفالو کرد چون به رادوشوویچ بازی دادم

کسی که بیش از هشت سال با بیرانوند به عنوان مربی کار کرده است جزئیات جالبی از علایق رنگی این دروازه‌بان را در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» فاش کرد.

می‌خواستیم فوتبال‌دستی بازی کنیم و بیرانوند بین آبی و قرمز رنگ آبی‌ را انتخاب کرد/ او مرا آنفالو کرد چون به رادوشوویچ بازی دادم
کد خبر: 620882
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۱۸:۰۰:۴۵

در پی تصمیم جنجالی علیرضا بیرانوند و فسخ قرارداد این دروازه‌بان با پرسپولیس، سراغ محسن سیدی رفتیم‌.

به گزارش اعتمادآنلاین، سیدی هشت سال در نفت تهران و یک نیم‌فصل در پرسپولیس مربی بیرانوند بود و شناخت کاملی از او دارد. مربی دروازه‌بانان تیم ملی پایه‌های کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین خیلی شفاف و بدون مماشات پاسخگوی سوالات شد که در ادامه این گپ و گفت را می‌خوانید‌.

 

*خبری از بیرانوند دارید؟

من هم شنیدم که می‌خواهد برود استقلال‌. تمام شده؟

*گویا همین‌طور است! شما چی فکر می‌کنید؟

نمی‌دانم چه بگویم. او غیرقابل پیش‌بینی است و یکباره همه را سورپرایز می‌کند. باید جنبه سورپرایزهای او را داشته باشید! مثلاً یکی از سورپرایزهای او این بود که مربی اسبقش که من بودم را چندین سال است آنفالو کرده است.

*چرا آنفالو کرد؟

چون رادو را بازی دادم و پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شد. این آقا ناراحت شده‌ که چرا بازی نکرده!

*چطور متوجه ناراحتی او شدید؟

او تمکین نمی‌کرد؛ مثلاً سر یک بازی کالدرون از من خواست کنار رادو گرم کنم و من هم قبول کردم و بیرانوند نیامد به زمین تا گرم کند. ما هم برای ایجاد یک فلسفه از خیر یکسری از مسائل گذشتیم. علی غیرقابل پیش‌بینی است.

*زمانی که در نفت با شما تمرین می‌کرد متوجه شدید او استقلالی است یا پرسپولیسی؟

به یک برنامه تلویزیونی رفته بودیم و مجری گفت فوتبال‌دستی بازی کنیم، به علی گفت قرمز را می‌گیری یا آبی؟ علی آبی را برداشت! مجری می‌خواست سر دربیاورد او پرسپولیسی است یا استقلالی. البته نمی شود سر درآورد چون آن زمان استقلال هم به او پیشنهاد داد اما رفت پرسپولیس! فوتبال حرفه‌ای است و امکان دارد یک روز یک جا باشد و روز دیگر جای دیگر. خیلی از بازیکنان در این دو تیم جا‌به‌جا شده‌اند.

*فکر می‌کنید او دل هواداران پرسپولیس را می‌شکند و برای پول استقلالی می‌شود؟

از دیشب داشتم فکر می‌کردم تا الان قلب قرمز روی پیجش می‌گذاشت حالا باید قلب آبی بگذارد؟ تفکرات او چیست؟ دنبال ایجاد فلسفه است یا منافع مالی؟ خیلی‌ها ممارست کشیدند اما برای فلسفه خودشان احترام قائل هستند؛ اما شاید او دنبال پول برای سرمایه‌گذاری است و تصمیماتی دارد و در دنیای حرفه‌ای نمی‌شود این موضوع را رد کرد.

*با توجه به اینکه مربی سابق بیرانوند بودید چه راهنمایی‌ای برای او دارید؟

ما یک جایی باید ضرر کنیم. وقتی یک اصولی ارائه داده‌ایم باید به آن پایبند باشیم. اگر من به جای علی بیرانوند بودم با پرسپولیس ۱۰ساله می‌بستم. جایی که باعث رشد او شد. آیا بازیکنان قدردان هستند؟ آیا علی نسبت به این موضوع قدردان هست؟ به نظر من علی اگر قدرشناسی بلد باشد، بداند پرسپولیس و بازیکنان و  هوادارانش نقش زیادی در قهرمانی‌هایش داشتند و او می‌توانست با یکسری کارها مثل قرارداد طولانی‌مدت جبران کند، اما اگر این کار را نکند هم نمی‌شود به او خرده گرفت.

*وقتی با شما در نفت همکاری می‌کرد برای پیوستن به پرسپولیس با شما مشورت کرد؟

منصوریان آن زمان خیلی تلاش کرد تا بیرو استقلالی شود چون در تیم امید و نفت هم مربی‌اش بود. آن زمان تمام بازیکنان نفت کیفیت بالایی داشتند و همگی جذب تیم‌های لیگ برتری شدند اما پرسپولیس کمال و امیری و بیرانوند را گرفت و چند بازیکن هم  مثل رضاوند و غفوری عضو استقلال شدند. آن زمان بهترین تصمیم را گرفتند اما باید زمان بگذرد تا مشخص شود چه تصمیمی درست بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها