کد خبر: 620017
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۲:۴۹:۲۶
| |

پیشکسوت آبی‌ها در گفت‌وگو با «اعتماد»:

ضعف استقلال در خط دروازه است/ اینکه باقی مدعیان می‌تواند بیشتر هزینه کنند به ضرر استقلال است

پیشکسوت آبی‌ها می‌گوید تعیین سقف بودجه در حالی که برخی تیم‌های مدعی می‌نوانند رقم بیشتری هزینه کنند به ضرر استقلال است.

ضعف استقلال در خط دروازه است/ اینکه باقی مدعیان می‌تواند بیشتر هزینه کنند به ضرر استقلال است
کد خبر: 620017
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۲:۴۹:۲۶

مدتی است که از انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال می‌گذرد و مدیران این تیم با نظر سرمربی مشغول مذاکره با بازیکنان مدنظر او هستند‌.

به گزارش روزنامه اعتماد، استقلالی‌ها که در فصل پیش هم در لیگ و هم در حذفی قافیه را به رقیب سنتی خود باختند اصلا دوست ندارند در فصل بعد هم ناکامی را تجربه کنند و برای همین در حال ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت ترکیب‌شان هستند. اکثر کارشناسان اعتقاد دارند یکی از مشکلات اساسی آبی‌ها در فصل گذشته به خط دروازه این تیم مربوط می‌شد جایی که سیدحسین حسینی، دروازه‌بان اول این تیم مدت‌هاست شرایط خوبی را به لحاظ فنی پشت سر نمی‌گذارد. محمدعلی یحیوی، دروازه‌بان و مربی اسبق استقلالی‌ها هم روی این مساله تاکید می‌کند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» حضور یک رقیب جدی در کنار حسینی را راه چاره می‌داند. بدون شک اگر حسینی رقیب سرسختی داشته باشد با تلاش و تمرکز بیشتر می‌تواند به روزهای خوب گذشته بازگردد، اما نظر بعضی از فوتبالی‌ها هم این است که تیم با دو گلر آماده و یک سطح دچار حاشیه خواهد شد! البته که در نهایت این نکونام است که تصمیم می‌گیرد قفس توری تیمش را برای فصل آینده با چه دروازه‌بانی بیمه کند. در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی«اعتماد» با یحیوی را بخوانید‌ .

محمدعلی یحیوی

   ‌جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب شد. او می‌تواند موفق شود؟ 

آقا جواد یکی از مربیان کاربلد و به درد بخور برای استقلال است که این انتخاب را به فال نیک می‌گیرم. برای او آرزوی موفقیت  دارم.

  ‌فصل آینده می‌تواند برای استقلال فصل موفقیت‌آمیزی باشد؟ 

مطمئنا مربی جدید تیم کارش را بلد است و با آرامشی که به تیم وارد می‌کند، می‌تواند آن جایگاهی که لیاقت استقلال است را به دست  بیاورد.

  ‌برای رسیدن به موفقیت چه شرایطی باید فراهم  شود؟ 

هدف امسال برای قهرمانی است .ان‌شاءالله با درایت بچه‌ها این اتفاق خواهد افتاد. مدیریت هم هر آنچه مربی نیاز دارد در اختیارش بگذارد تا بتوانند به آنچه می‌خواهند، دست پیدا   کنند.

  ‌استقلال  به  خانه‌تکانی  نیاز  دارد؟ 

خیر، خیلی کم. بچه‌ها در فصل پیش خیلی تلاش کردند تا استقلال رتبه خوبی به دست بیاورد، اما مسائل بیشتر به طرف حواشی رفت. استقلال تیم خوب و منسجمی بود که فقط به دلایل حاشیه‌ای  نتوانست  نتیجه  بگیرد.

  ‌فقط  حاشیه   مانع   کسب   نتیجه  برای   استقلال   شد؟ 

خیلی از مسائل دخیل بود. مربی  و  مدیریت و اتفاقاتی که رخ داد، باعث شد  بازیکنان هم به  نوعی ناخواسته  وارد این حواشی شوند.

  ‌هنوز هم حواشی بین مربی و مدیریت وجود دارد.

به نظرم این اشتباه است. وقتی مربی رفته دیگر رفته و نباید دوباره تیم را به حاشیه برد. آقای ساپینتو آمد و پولش را گرفت و رفت . همه دیدند شرایط در مدیریت قبلی چطور بود و نباید به گذشته برگشت. باید به آینده فکر کرد. هر چه بود تمام شد و رفت. باید برای نکونام امکانات فراهم کرد تا بدون حاشیه کارش را انجام ‌بدهد. هدف برای استقلال فقط موفقیت است که با آرامش می‌تواند آن  را به دست  بیاورد.

  ‌اگر به شما پیشنهاد مربیگری در استقلال بدهند مثلا  به عنوان  مربی  دروازه‌بانان  می‌پذیرید؟ 

همیشه آماده هستم و هر زمان که تیم بخواهد مثل یک سرباز در اختیار  استقلال   هستم.

  ‌بعضی‌ها می‌گویند دستیاران نکونام زیاد اهل جنجال هستند و ممکن است مثل ساپینتو آرامش را از این تیم بگیرند. نظر شما  در این باره چیست؟ 

شرایط استقلال با تیم‌های دیگر فرق می‌کند . فکر نمی‌کنم این‌طور باشد. آقا جواد با درایتی که دارد از پس حاشیه‌ها برمی‌آید و تیم هم باید ‌تمرکزش فقط درون زمین باشد. بیرون از زمین هم مربیان در جاهای مختلف کار کردند و می‌دانند با آرامش باید جلو بروند. با جنگ و دعوا نمی‌شود کار کرد با آرامش همه‌ چیز به دست می‌آید و فکر می‌کنم این مهم در  وجود آقا جواد  هست.

  ‌درباره سقف قرارداد برای باشگاه‌ها چه نظری دارید؟ 

جواب این موضوع با مدیریت است. استقلال و پرسپولیس و سپاهان و نساجی سرمایه ملی ما در آسیا محسوب می‌شوند باید  به این  تیم‌ها  کمک کرد.

  ‌استقلال   از   آسیا  حذف  شده   و سقف  قرارداد 

برای تیم‌های آسیایی 400   میلیارد    است... ضربه‌ای است برای استقلال. این مشکلاتی است که مدیران قبلی برای استقلال به وجود آوردند، اما خب باید درایت خرج داد و جوانگرایی کرد تا با بحث مالی کمتر به تیم  کمک  کنند‌.

  ‌گفتید  مسائل حاشیه‌ای  به استقلال ضربه زد؛   فقط مشکل   این   تیم   همین   بود؟

در تمام خطوط باید رقیب گذاشت و رقابت وجود آورد. رقابت   نداشتن به تیم  ضربه  می‌زند.

  ‌در کدام خط نداشتن رقیب به تیم ضربه زد؟

خط  دروازه.

  ‌خیلی هم    به حسینی انتقاد  شد. 

حسینی فراز و نشیب زیاد داشته و گاهی برای استقلال امتیازات خوب و حساسی گرفته و یک مقطعی هم امتیازات از دست رفته ضعف او بود. اگر در استقلال بماند باید به لحاظ روحی آماده شود. او تیم ملی را از دست داد و می‌توانست در کافا باشد، اما به خاطر ضعفش  این تورنمنت را   از دست‌ داد.

  ‌مشکل بزرگ حسینی ‌نداشتن رقیب است؟ 

بله، وقتی رقیب بزرگ داشته باشد، متوجه می‌شود هر زمان ‌که خوب باشد، بازی می‌کند و اگر خوب نباشد روی نیمکت می‌نشیند. در دروازه آن رقابتی که باید باشد، نیست و اگر آن رقابت باشد مشکل حل  می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها