کد خبر: 617692
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۱۹:۰۵:۴۷
| |

بازگشت استقلال به آسیا با نامه AFC؟

مدیر دپارتمان مجوز حرفه‌ای نسبت به نامه اخیر AFC و مجوز حرفه‌ای برای استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

بازگشت استقلال به آسیا با نامه AFC؟
کد خبر: 617692
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۱۹:۰۵:۴۷

مصطفی زارعی درمورد شائبه‌ای که پس از مصاحبه امروزش با سایت فدراسیون فوتبال نسبت به احتمال بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا با توجه به نامه اخیر AFC مطرح شده است، اظهار کرد: یکی از سایت‌ها خبری منتشر کرده که این شائبه را به همراه داشته اما پس از تماسی که من با مدیرانش داشتم، این خبر را حذف کردند. نامه اخیر AFC اصلا ربطی به استقلال ندارد. در این نامه از فدراسیون فوتبال خواسته شده تیم‌هایی که به عنوان سهمیه ایران در لیگ قهرمانان سال آینده هستند در صورتی که مجوز حرفه‌ای دارند معرفی شوند یا شایستگی ورزشی داشته باشند.

به گزارش فارس، وی افزود: AFC درخواست کرده فدراسیون این تیم‌ها را معرفی کند و این باشگاه‌ها نیز مسائلی مثل شرایط نور ورزشگاه، فاصله ورزشگاه تا هتل و خروجی شهر، اطلاعات لجستیکی و... را در قالب فرم‌هایی که کنفدراسیون در اختیارشان قرار داده اعلام کنند. خوشبختانه ظهر امروز هر ۴ باشگاه اطلاعات خود را ارسال کرده و فدراسیون نیز آن‌ها را معرفی کرد. فرصت ارائه فرم‌ها نیز تا فردا است اما امروز همه کارها انجام شده است.  

مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای درمورد اینکه این شائبه پیش آمده با توجه به اینکه قرار است AFC در تیر باشگاه‌های دارای مجوز را اعلام کند، این احتمال وجود دارد تا فرصت استقلال برای پرداخت مطالبات استراماچونی هم از ۱۱ فروردین جلوتر آمده باشد، گفت: ۱۰ خرداد پرسپولیس، فولاد، سپاهان، گل‌گهر، تراکتور و نساجی را به عنوان ۶ باشگاهی که مجوز گرفته‌اند به AFC معرفی کردیم. براساس آن قانونی که فدراسیون فوتبال گذاشته بود چهار تیم پرسپولیس، سپاهان، نساجی و تراکتور در فصل آینده لیگ قهرمانان شرکت خواهند کرد به این شرط که AFC مجوز حرفه‌ای آن‌ها را تایید کند.

زارعی افزود: در سال‌های قبل فرآیند به این صورت بود که وقتی فدراسیون مجوز را با آرای کمیته بدوی و استیناف صادر می‌کرد، این آرا به کنفدراسیون می‌رفت و خود AFC با برررسی مجدد پس از ۲ یا ۳ هفته لیست تیم‌هایی که می‌توانند در لیگ قهرمانان شرکت کنند، اعلام می‌کرد. امسال منتظر بودیم آرایی که در تاریخ ۱۰ خرداد اعلام کردیم، توسط AFC اعلام نظر شود. روز گذشته از کنفدراسیون استعلام گرفتیم که گفتند به دلیل نداشتن فرصت، نام باشگاه‌هایی که امسال می‌توانند در لیگ قهرمانان حاضر شوند در تیر اعلام خواهیم کرد. به همین دلیل براساس همان آرایی که ۱۰ خرداد اعلام شده تیم‌ها را معرفی کنید و اگر قرار باشد پس از این AFC بخواهد مجوزی را باطل کرده یا هر تغییر دیگری اتفاق بیفتد، پس از آن خودش اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: استقلال به هیج عنوان شامل این موضوع نمی‌شود زیرا مجوز نگرفته است. تنها گزینه محتمل این است که AFC مجوز یک یا دو باشگاهی که معرفی کرده‌ایم باطل کند و از ما بخواهد تیم دیگری را به عنوان جایگزین معرفی کنیم. طبق آئین نامه مجوز حرفه‌ای استقلال نیز پس از صدور رای کمیته بدوی می‌تواند در استیناف تجدیدنظر خواهی کند. رای استیناف در هیچ جا قابل تجدیدنظر خواهی نیست مگر در دادگاه CAS. به همین دلیل استقلال نمی‌تواند به AFC شکایت کند و اگر شکایتی دارد باید مستقیم به CAS برود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها