کد خبر: 616783
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۱۳:۲۰:۲۳
| |

نیازمندی های ارتش سرخ در نقل‌وانتقالات

لیست خرید پرسپولیس شامل چه بازیکنانی است؟

پرسپولیس برای حضور پرقدرت در فصل آینده احتیاج به چند بازیکن جدید دارد.

لیست خرید پرسپولیس شامل چه بازیکنانی است؟
کد خبر: 616783
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۱۳:۲۰:۲۳

فصل بیست و دوم از مسابقات فوتبال در لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و ۱۶ تیم این مسابقات کم‌کم آماده برگزاری فصل بیست و سوم خواهند شد. هر کدام از تیم‌های حاضر در بازی‌ها برای بازی‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی و اهداف خودشان را دنبال می‌کنند. چند باشگاه مدعی برای قهرمانی تیم می‌بندند و‌ بعضی تیم‌ها همین که در اواسط جدول باشند برای‌شان موفقیت محسوب می‌شود و تعدادی دیگر از تیم‌ها هم برای بقا تلاش می‌کنند.

به گزارش روزنامه اعتماد، اما پرسپولیس به عنوان پرافتخارترین تیم این مسابقات همیشه برای قهرمانی وارد رقابت می‌شود و در فصل بعد هم یکی از گزینه‌های اصلی کسب جام به حساب می‌آید. در گزارش امروز «اعتماد» به بررسی نقاطی که قرمزها برای فصل بعد نیاز به ترمیم آن دارند، می‌پردازیم. گفتنی است در این گزارش از ذکر نام گزینه‌های احتمالی پرهیز کردیم تا برای بازیکنان و مدیر برنامه‌های‌شان بازارگرمی نشود!

دروازه امن است اما فاصله گلرها زیاد! 

پرسپولیس در خط دروازه علیرضا بیرانوند و احمد گوهری را دارد. با حضور بیرانوند خیال قرمزها از دروازه‌بان اول تیم‌شان راحت است، اما در صورت محرومیت یا مصدومیت بیرانوند، گوهری نمی‌تواند جایگزین مطمئنی برای او باشد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند برای پرهیز از حاشیه ‌بهتر است فاصله دو گلر نزدیک به هم نباشد، اما گوهری و بیرانوند از لحاظ فنی اختلاف زیادی با هم دارند که جدا از مسائل انگیزشی در مقاطع حساس ممکن است پرسپولیسی‌ها را با دردسر مواجه کند.‌

جذب دفاع چپ از نان شب واجب‌تر است! 

در خط دفاع پرسپولیس برای فصل بعد چند علامت سوال وجود دارد. اول اینکه اگر قانون منع باشگاه برای قرارداد دلاری با بازیکنان‌ خارجی اجرایی شود، تکلیف گولسیانی چه خواهد شد؟ مدافع گرجی قرمزها زیر بار قرارداد ریالی نمی‌رود و همین موضوع می‌تواند قلب خط دفاع این تیم را با چالش جدی مواجه کند. البته پورعلی‌گنجی و نعمتی و فرجی هم دیگر گزینه‌های یحیی در مرکز خط دفاعی در این تیم‌ ماندنی هستند، اما جز پورعلی‌گنجی سایر گزینه‌ها در سطح گولسیانی نیستند و باید صبر کرد و دید در صورت جدایی گئورگی چه بازیکنی پرسپولیسی می‌شود. در سمت راست خط دفاعی با وجود دانیال اسماعیلی‌فر پرسپولیس مشکلی ندارد اما سمت چپ‌ یکی از دغدغه‌های جدی‌ یحیی است. جایی‌ که وحید امیری و‌ علی نعمتی ‌نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و باید چاره‌ای برای پاشنه‌ آشیل پرسپولیس در فصل قبل اندیشیده شود.

هافبک‌ها و وینگرهای سرحال  نقطه قوت پرسپولیس 

پرسپولیس با داشتن‌ ترابی و صادقی و سرلک و رفیعی و عمری و‌ اسدبیگی و امیری، غمی در مرکز و‌ کناره‌های زمین ‌ندارد! با حفظ همین بازیکنان به نظر نمی‌رسد کادرفنی پرسپولیس بخواهد نیمکت این تیم را شلوغ‌تر از گذشته‌ کند. بازیکنانی‌ که هر تیمی آرزوی جذب یکی از آنها را دارد و می‌توانند سرنوشت بازی را عوض کنند. یکی از علت‌های موفقیت‌ پرسپولیس در فصل پیش همین‌ مهره‌های با ارزش و کارگشا بودند و با وجود آنها خیال هر مربی راحت است.

جذب مهاجم در صدر فهرست  خرید پرسپولیس 

پرسپولیس در خط حمله با‌ خداحافظی دیاباته‌ همیشه ‌مصدوم‌، عبدی و آل‌کثیر و پریرا را دارد، اما آمار گلزنی گولسیانی مدافع پرسپولیس از هر سه گزینه خط حمله این تیم بهتر بوده است! مهاجم‌ گران‌قیمت اما بی‌کیفیت برزیلی که رفتنی است و عبدی همچنان ‌دور از انتظار بازی می‌کند و جایی ‌در ترکیب اصلی‌ ندارد و فقط آل‌کثیر می‌ماند که بعد از رهایی از مصدومیت عملکرد خوبی‌ داشت و گل‌های ‌مهمی هم‌ به ثمر رساند. اما آل‌کثیر هم‌ سن‌ زیادی‌ دارد و هم ‌نمی‌تواند به تنهایی بار خط‌ حمله را به دوش بکشد؛ پس می‌ماند ‌جذب یک ‌و شاید هم ‌دو مهاجم ‌کارآمد تا در آسیا هم ‌عصای ‌دست یحیی باشند. پرسپولیس سال‌هاست که در جذب مهاجم درجه یک خارجی شانس نداشته و مهره‌هایی که به این تیم ‌می‌آیند کارایی لازم را ندارند‌ و‌ اگر هم‌ به‌طور اتفاقی یک مهاجم‌ در حد لوکادیا‌ به این تیم بیاید، ماندگار نیست! در بین گزینه‌های داخلی هم برای یحیی هیچ کس مثل شهریار مغانلو نمی‌شود‌ که ‌البته این مهاجم‌ هم با سپاهان قرارداد‌ دارد.‌ باید منتظر ماند و دید یحیی برای رهایی از این معضل چه چاره‌ای می‌اندیشد. دوای‌ درد قرمزها گزینه خارجی است یا شاید ‌هم‌ ایرانی‌هایی که مدتی در خارج بازی کردند و در اواخر فوتبال خود دوست دارند به ایران بیایند و برای پرسپولیس بازی کنند. این گزینه‌ها می‌توانند ‌سرو‌سامانی به خط آتش این تیم‌ دهند.

مربیان ایرانی از جذب بازیکنان  «چند‌پسته» غافل  می‌شوند؟‌

یک زمان برانکو استاد شناسایی بازیکنانی با توانایی بازی در چند پست بود و با جابه‌جایی مهره‌ها در بازی‌هایی که با کمبود مهره مواجه می‌شد‌ به مشکل زیادی نمی‌خورد. بعد از برانکو، یحیی هم‌ همین رویه را در پیش گرفت. بازیکنانی که در چند پست می‌توانند بازی کنند، عصای دست مربی هستند. بازیکنانی مثل ربیع‌خواه، نوراللهی، انصاری، ماهینی و... اما مدت‌هاست که از این دست بازیکنان کمتر در فوتبال بروز کرده‌اند یا شاید هم سرمربی پرسپولیس دیگر اعتقادی به ‌چنین بازیکنانی ندارد. اما تیم‌های دیگر چطور؟‌ با شروع فصل جدید و جذب بازیکنان تازه و زیر نظر گرفتن عملکرد تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات بهتر می‌توان به این سوال پاسخ داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها