کد خبر: 616363
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۱:۰۲:۲۷
| |

گفت‌وگوی اختصاصی «اعتماد» با آقای گل پرسپولیسی جام حذفی:

یحیی گفته بود پنالتی زدن دروازه‌بان استقلال بی‌احترامی است!

گولسیانی ستاره پرسپولیس گفت و گوی جذابی با روزنامه اعتماد انجام داده است.

یحیی گفته بود پنالتی زدن دروازه‌بان استقلال بی‌احترامی است!
کد خبر: 616363
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۱:۰۲:۲۷

یکی از بهترین بازیکنان خط دفاع لیگ که آقای گل جام حذفی شد! گیورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس در فصلی که سپری شد عملکرد بسیار خوبی داشت و به عنوان یک‌ مدافع مستحکم در خط حمله هم عصای دست یحیی گل‌محمدی بود. اوج گلزنی گولسیانی که کمک ‌کرد محبوب دل هواداران پرسپولیس شود، دو گل در دیدار رفت در مقابل استقلال در لیگ برتر و همچنین دبل در برابر سپاهان در رقابت‌های جام حذفی بود. گل‌های سرنوشت‌ساز و مهم که حاصل‌شان آنچه شد که هواداران پرسپولیس می‌خواستند یعنی قهرمانی در لیگ و حذفی.‌ اما گولسیانی در این قهرمانی‌ها سهم بیشتری برای خودش قائل نیست و اعتقاد دارد در پرسپولیس یک ‌کار‌ تیمی با رهبری گل‌محمدی به نتیجه نشست و تمام بازیکنان با تلاش و زحمات زیاد در زمین مسابقه به آنچه هدفشان بود رسیدند. مدافع گرجستانی که از دعوت به تیم ملی گرجستان بسیار خوشحال بود نگران است که قانون منع قرارداد ارزی او و بسیاری از بازیکنان‌ خوب‌خارجی را از پرسپولیس و لیگ‌ برتر ایران جدا کند.

به گزارش اعتماد، در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی «اعتماد» با مدافع گرجستانی پرسپولیس را بخوانید:

 

   سال سختی را پشت سر گذاشتید اما‌ در نهایت دو ‌قهرمانی خستگی از تنت بیرون رفت. خلاصه و کوتاه ‌بگو راز موفقیت پرسپولیس چیست؟ 

اول از همه، من همیشه می‌گویم که جو تیم و رابطه بین بازیکنان و کادرفنی بسیار دوستانه و هماهنگ است همین هم‌ نقطه اصلی موفقیت ماست.

   از احساسات و انگیزه که برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس داشتی بگو. 

من به اینجا آمدم تا قهرمان شوم، از نظر ذهنی هم همیشه انگیزه برای پیروزی داشته‌ام، البته همیشه ممکن نبود که برنده شوم اما آرزو و انگیزه من همیشه پیروزی در هر بازی است. حتی در طول تمرین هم همین تفکر را دارم‌. دقیقا همین ذهنیت در تیم پرسپولیس وجود دارد، ذهنیت برنده. از امضای قرارداد با این تیم هم بسیار خوشحالم.

  همیشه دوست‌داشتی به تیم ملی کشورت دعوت شوی، هرچند دیر اما بالاخره این اتفاق افتاد. از احساس و انگیزه‌ات برای پوشیدن پیراهن تیم ملی گرجستان تعریف کن. 

خب بالاخره به تیم ملی دعوت شدم، این موضوع برای من مهم بود. همیشه در بهترین تیم گرجستان بازی می‌کردم و وقتی به ایران آمدم‌ هم نمایش‌های خوب و موفقی داشتم، اما هیچ‌وقت این شانس را نداشتم در تیم ملی کشورم بازی کنم. در فوتبال گاهی اوقات شما لیاقت بیشتر دارید اما کمترین را دریافت می‌کنید! از طرفی معمولا در فوتبال در این سن به ندرت دیده می‌شود که بازیکنی برای اولین‌بار به تیم ملی دعوت شود اما در واقع این دومین دعوت من است، بار اول حتی یک دقیقه هم‌ بازی به من نرسید. الان 32 ساله هستم و با من تماس گرفتند و به اردو دعوتم کردند این یعنی در این سال‌ها درست گفته بودم و ‌این شایستگی را داشتم‌. حالا مهم‌ترین چیز این است که در زمین مسابقه شانس بازی پیدا کنم تا عملکرد شایسته‌ام را به نمایش بگذارم.

  از کار کردن با گل‌محمدی راضی بودی؟‌ چه چیزی از این مربی آموختی؟ 

یحیی مربی خیلی آرامی است، اولا چیزی که من در برخی از مربیان فوتبال دوست ندارم، این قوانین احمقانه و قوانین اضافی انضباطی است اما با یحیی همه‌چیز خوب و متعادل است. بازیکنان در کنار او احساس آرامش و اعتماد به نفس حداکثری دارند. یک چیز جالب درباره یحیی بگویم، داشتیم بازی استقلال و هوادار را می‌دیدیم، اگر درست بگویم بازی با نتیجه پنج بر یک به سود استقلال بود و گل ششم و آخرین گل را دروازه‌بان از روی ضربه پنالتی به ثمر رساند، در آن لحظه یحیی گفت فوتبال هیچ‌وقت بی‌احترامی به حریف را نمی‌بخشد، یک جورهایی این حرکت بازیکن استقلال بی‌احترامی می‌شود. هرگز این عبارت او را فراموش نمی‌کنم. یحیی سعی می‌کند در عین حال که منصف است سختگیر و در عین حال آرام باشد، حفظ تعادل در این مسائل کار آسانی نیست اما او می‌تواند .

  قراردادت با پرسپولیس به چه مدتی است؟ 

قرارداد من یکساله و سال دوم مشروط است، در واقع قرارداد یکساله است و برای سال دوم بستگی به تصمیم هر دو طرف بعد از فصل اول دارد. 

   تصمیمت برای فصل بعد چیست؟ 

اگر باشگاه بگوید که دیگر نمی‌خواهیم ادامه دهیم کارم با پرسپولیس تمام می‌شود، اگر هم من بگویم نمی‌خواهم با همان شرایط و شرایط ادامه دهم، ادامه همکاری به پایان می‌رسد اما تا به حال هیچ مذاکره‌ای در مورد این موضوع نداشتیم. از طرفی الان فقط روی تیم ملی تمرکز می‌کنم، وقتی همه در تعطیلات هستند، تمریناتم را ادامه می‌دهم. دو بازی رسمی با قبرس و اسکاتلند در تاریخ 17 و 20 ژوئن داریم. پس از آن به دلیل طولانی‌ترین و خسته‌کننده‌ترین فصل به استراحت نیاز دارم.

  از منع باشگاه‌ها برای امضای قرارداد ارزی اطلاع داری؟ نظرت در این باره چیست؟

بله، من در مورد این موضوع شنیده‌ام اما این به من مربوط نیست، درباره سوال شما بگویم واقعا نمی‌دانم چرا آنها سعی می‌کنند این همه مقررات، پیشگیری و محدودیت‌ها را ایجاد کنند. این قانون‌ها فقط شرایط را برای جذب بازیکنان خارجی باکیفیت سخت می‌کند، فراموش نکنید که محدودیت امضای قرارداد با بازیکنان خارجی هم وجود دارد. خارجی‌های باکیفیت برای پیشرفت لیگ ایران لازم و مفید هستند، برای بسیاری از بازیکنان نسل جوان ما الگو هستیم و این امکان فراهم است تا انتقال‌دهنده دانشی باشیم که در دوران حرفه‌ای خود جمع‌آوری کردیم. همیشه در هر تیمی بودم صددرصد توانم را گذاشتم و به تیمم در زمین و خارج از زمین، خدمت کرده‌ام. فکر می‌کنم اگر چنین مقرراتی نیاورند خیلی خوب می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها