کد خبر: 613303
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۱۲:۰۲:۱۰
| |

هفته پایانی لیگ در گفت‌وگو با مهاجم سابق سرخ‌ها:

استقلال گل خورد استرس گرفتیم!/ پرسپولیس در 30 دقیقه اول گل بزند!

امیرحسین اصلانیان که یکی از بازیکنان پرسپولیس در زمان قهرمانی دراماتیک سرخ ها در نخستین دوره لیگ برتر بود در مورد هفته پایانی لیگ با روزنامه اعتماد گفت وگو کرده است.

استقلال گل خورد استرس گرفتیم!/ پرسپولیس در 30 دقیقه اول گل بزند!
کد خبر: 613303
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۱۲:۰۲:۱۰

به ایستگاه پایانی لیگ برتر رسیدیم و رقابت جذاب و در بسیاری از مواقع تنش‌زا بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان به اوج حساسیت رسیده است. پرسپولیسی‌ها عصر پنجشنبه در شهر قائمشهر مهمان نساجی خواهند بود و در دیگر بازی همزمان، مس کرمان به مصاف سپاهان می‌رود . نساجی‌چی‌ها ماندن‌شان در لیگ برتر قطعی شده اما مس کرمان برای بقا باید مقابل سپاهان پیروز شود با این حال ساده‌لوحانه است اگر فکر کنیم مازنی‌ها انگیزه‌ای برای تقابل با تیم صدرنشین تهرانی ندارند و در آن طرف هم مس برای پیروزی به آب و آتش خواهد زد و بازی رو به جلوی مسی‌ها می‌تواند به سود زردپوشان اصفهانی تمام شود. اما فوتبال است و هزار و یک اتفاق و در دنیای مستطیل سبز هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش روزنامه اعتماد، مثال‌های زیادی برای قهرمانی‌های اعجاب‌انگیز وجود دارد و اگر بخواهیم یکی از آن را نام ببریم باید برگردیم به اولین دوره بازی‌های لیگ برتر که اگر استقلال در مقابل ملوان برنده از زمین خارج می‌شد فارغ از نتیجه پرسپولیس مقابل فجرسپاسی قهرمان می‌شد. اما این اتفاق رخ نداد و با برد خفیف پرسپولیس در مقابل فجرسپاسی جام در آزادی و روی دستان سرخپوشان تهرانی بالا رفت!

یکی از بازیکنانی که در آن بازی مهم پیراهن سرخ را بر تن داشت امیرحسین اصلانیان بود. به بهانه هفته پایانی لیگ و تقابل پرسپولیس و نساجی سراغ اصلانیان رفتیم که صحبت به آن قهرمانی دراماتیک هم کشیده شد. گفت‌وگوی «اعتماد» با پیشکسوت پرسپولیس را در ادامه می‌خوانید.

امیرحسین اصلانیان

   ‌پرسپولیس در دیداری سرنوشت‌ساز به مصاف نساجی می‌رود. نظر شما درخصوص این بازی چیست؟

پیش‌بینی کرده بودم که تا روز آخر بازی‌ها رقابت ادامه دارد و فکر می‌کنم بازی پرسپولیس نسبت به سپاهان سنگین‌تر است. به نظر من سپاهان می‌تواند به راحتی مس را شکست دهد اما بازی در چمن ورزشگاه وطنی روی کیفیت فنی پرسپولیس تاثیر می‌گذارد. پرسپولیس روی زمین کار می‌کند و بیشتر تاکتیک این تیم روی زمین است و همین یک مقداری مشکل ایجاد می‌کند با این حال، امیدوارم پرسپولیسی‌ها احساسی عمل نکنند و بتوانند سه امتیاز بازی را بگیرند و قهرمان شوند. اما معتقدم شانس دو تیم برای قهرمانی برابر است‌. چند سال پیش خودم شاهد بودم که استقلال به ملوان باخت و ما (پرسپولیس) قهرمان شدیم، قهرمانی که هیچ کارشناسی آن را پیش‌بینی نمی‌کرد الان هم شرایط همین‌طور است.

  ‌به قهرمانی در اولین دوره بازی‌های لیگ برتر اشاره کردید، از آن بازی بگویید. امیدی برای کسب جام داشتید؟

کادرفنی به ما گفته بود به بازی استقلال با ملوان کاری نداشته باشید و فقط این بازی را ببرید. ما هم به آن بازی فکر نمی‌کردیم چون شانس خیلی کمی برای قهرمانی داشتیم. رفتیم و بازی خودمان را انجام دادیم. البته بازی ما مقابل فجرسپاسی آسان نبود. آنها یک بار به تیرک دروازه ما زدند و ما هم خیلی موقعیت گل نداشتیم‌ اما درنهایت قهرمان شدیم.

  ‌پیگیر نتیجه بازی همزمان هم بودید؟

من از اول بازی می‌کردم. زمانی که استقلال گل خورد روی نیمکت خوشحال بودند و دیدم بچه‌ها روی نیمکت گوشی گرفتند و لحظه به لحظه بازی را دنبال می‌کردند.

  ‌وقتی از نتیجه بازی استقلال باخبر شدید درون زمین استرس نداشتید؟ 

دقیقا. مقداری استرس گرفتیم چون آن طرف گل خورده بودند و ما باید سریع‌تر گل می‌زدیم. ما مهاجم بودیم و آنچنان موقعیتی برای‌مان ایجاد نشد اما اسدی آمد و گل را زد و قهرمانی خاطره‌انگیزی شد‌.

  ‌برگردیم به این فصل. در کل وضعیت مهاجمان لیگ ما خوب نبوده است، شرایط خط حمله پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 

وقتی آقای گل ۱۲ تا گل زده یعنی به لحاظ کیفیت خوب نبوده است. گلزن دوم لیگ ما اسدی، بازیکن خط هافبک تراکتور است پس مهاجم‌ها کجا هستند؟ مهاجمان خارجی که پرسپولیس خرید کجا هستند؟ پریرا و شیخ دیاباته را دلاری خریدند و چه بازدهی داشتند؟ در چند بازی اخیر بقیه بچه‌های خط هجومی توانستند رضایت کادرفنی را جلب کنند.

  ‌پرسپولیس در بازی قبل با ۴ گل برنده شد و بعضی از حرکات ریسکی بیرانوند این نگرانی را بین هواداران این تیم به وجود آورده که پرسپولیسی‌ها دچار غرور شدند.

به‌ طور حتم کادرفنی باتجربه پرسپولیس با بیرانوند صحبت می‌کند. او سابقه دو جام جهانی را دارد و قطعا این اتفاق رخ نمی‌دهد.

  ‌اتهام‌زنی بعضی بازیکنان و کادرفنی بعضی تیم‌ها هم به اوج خودش رسیده!

من هم از صحبت‌های بقیه دوستان وام می‌گیرم و می‌گویم استقلال و سپاهان خودشان قهرمانی را به پرسپولیس سپردند. استقلال بعد از باخت در دربی چند امتیاز از دست داد و سپاهان هم در مقابل آن همه هوادار جلوی ملوان امتیاز از دست داد. دیگر نمی‌شود گفت تیمی از جای دیگر ساپورت می‌شود چون خودشان موقعیت را از دست دادند و بحث دیگری نمی‌ماند‌.

  ‌چرا پرسپولیس تا این حد فصل پرنوسانی را  پشت سر گذاشت؟

در این فصل جام جهانی برگزار شد و تعطیلات زیاد داشتیم و به لحاظ تولیدی بازیکن زیادی به لیگ معرفی نکردند‌، در کل درجه متوسطی داشتیم. حالا ببینیم تکلیف تیم‌ها برای شرکت در آسیا چه می‌شود.

  ‌درباره دو مهاجم خارجی پرسپولیس صحبت کردید‌. به نظر می‌رسد پریرا وضعیتش بهتر شده. این‌طور نیست؟

در کل حساب کنید با خارجی‌هایی که قبلا در لیگ بودند قابل قیاس نیستند. دیاباته عضلاتش پیر شده و جوابگوی فوتبال نیست و مصدومیت‌های پی در پی او نشان می‌دهد که به آخر کار رسیده و نتوانسته نظر کادرفنی را جلب کند، باید برای فصل بعد خارجی‌های بهتری جذب کنند و این‌طور نباشد که فقط دلار بدهند و هیچ نفعی نداشته باشند.

  ‌به نظر شما، کدام بازیکن پرسپولیس می‌تواند در مقابل نساجی گره‌گشا باشد؟ 

همه بازیکنان پرسپولیس خوب هستند و باید در خدمت تیم باشند. موقعیت گل برای همه پیش می‌آید، حالا بازی قبلی ترابی توانست از موقعیت‌ها و خلاقیت فردی خودش استفاده کند، بچه‌های دیگر کمک کنند و زحمت بکشند. ضمن اینکه عمری هم اگر بازی کند می‌تواند خوب کار کند.

  ‌دیدار با نساجی برای شما که یکی از پیشکسوتان پرسپولیس هستید استرس دارد یا فکر می‌کنید کار پرسپولیس راحت است؟

فوتبال است دیگر! لیگ جزیره را ببینید تیم دسته پایین‌تری در جام حذفی تیم صدرجدولی را می‌برد. هیچ چیز مشخص نیست. شک نکنید کمترین غروری در اردوی پرسپولیس باشد، نمی‌توانند ببرند. بازهم می‌گویم کادر خوبی در پرسپولیس است و این نکات را گوشزد می‌کنند. پرسپولیس در 30 دقیقه اول گل را بزند می‌تواند بازی را اداره کند.

  ‌درباره جام حذفی هم صحبت کنیم. استقلالی‌ها از الان برای پرسپولیسی‌ها کری می‌خوانند!

هنوز که نه استقلال و نه پرسپولیس حریفان‌شان را شکست‌ ندادند! اول هر دو تیم از پس حریف‌های خودشان بربیایند. اگر فینال حذفی دربی بود نظر من این است که داور خارجی بیاورند تا حرف و حدیثی پیش نیاید. ماشاءالله بازیکنان به جای آنکه در زمین بازی کنند بیرون از زمین حرف می‌زنند!

  ‌در دوره‌ای که شما بازی می‌کردید هم این همه صحبت‌های حاشیه‌ای بود؟

متاسفانه فضای مجازی باعث شده هر کس یک تریبون داشته باشد و هر چه دوست دارد، بگوید و وایرال می‌شود. زمان ما یک سری روزنامه‌ها بودند که ممکن بود در ماه دو بار به بازیکن فرصت بدهند که مصاحبه انجام دهد. الان شرایط متفاوت است.

  ‌درباره عملکرد استقلال و سپاهان که تا اواخر فصل همراه پرسپولیس سه ضلع قهرمانی را تشکیل دادند چه نظری دارید؟

بعضی بازی‌های استقلال و سپاهان را که می‌دیدم لذتبخش بود و خوب بازی می‌کردند اما بعضی از بازی‌های به دور از انتظار ظاهر شدند و این عملکرد سینوسی باعث شد امتیاز از دست دهند و رقابت را به پرسپولیس باختند. وگرنه ‌هر سه تیم‌ خوب بودند و لیاقت قهرمانی را داشتند، تراکتور هم خوب نتیجه گرفت. ضمن اینکه گل‌گهر هم خوب نتیجه می‌گرفت اما وقتی قلعه‌نویی رفت این تیم دیگر تمام شد! یعنی یک نفر تا این حد در کادرفنی مهم است.

  ‌صحبت پایانی شما؟ 

می‌خواهم از قلعه‌نویی درخواست کنم نسبت به دستیارانش بازنگری داشته باشد. چرا مربیانی که در لیگ نتیجه نگرفتند به کادرفنی اضافه شدند؟ اینها برای تیم ملی بار اضافی می‌شوند. باید افراد شایسته انتخاب شوند بروید عملکرد این دستیاران را ببینید! دو نفرشان که اصلا تیم نداشتند و سابقه مربیگری نداشتند و دو نفر دیگر هم تیم‌های‌شان نتیجه نگرفته است. شما نساجی و گل‌گهر را ببینید نتیجه نگرفتند جای سوال پیش می‌آید در تیم ملی می‌خواهند 

چه کار کنند؟ تیموریان سابقه ندارد، رضایی هم در ذوب‌آهن چه کار کرد؟ حداقل دستیاران خارجی بیاورند تا کمک کنند‌.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها