کد خبر: 611886
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۰:۰۰:۵۸
| |

اظهارات جنجالی و افشاگرانه پیشکسوت سرخابی:

زدوبندهای پشت پرده بزرگ‌ترین مانع سرخ ها است! /بازیکنان استقلال و پرسپولیس دنبال جادوگری بودند!

بهزاد داداش زاده ستاره اسبق تیم های استقلال و پرسپولیس گفت وگویی جنجالی با روزنامه اعتماد داشته است.

زدوبندهای پشت پرده بزرگ‌ترین مانع سرخ ها است! /بازیکنان استقلال و پرسپولیس دنبال جادوگری بودند!
کد خبر: 611886
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۰:۰۰:۵۸

پرسپولیس در دیداری حساس و دشوار از سد پیکان گذشت تا همچنان صدرنشین لیگ برتر کشورمان باشد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در سال جدید از غفلت سپاهان و استقلال نهایت استفاده را بردند و با پیروزی‌های متوالی از رتبه سوم به اول رسیدند اما هنوز دو هفته از بازی‌ها باقی مانده و باتوجه به فشردگی امتیازات جدول به نظر می‌رسد تکلیف قهرمان در روز آخر مشخص خواهد شد.

نکته پررنگ‌تر این روزهای فوتبال ما حواشی‌ای است که بر اصل غلبه کرده به‌طوری که ذهن علاقه‌مندان به فوتبال را درگیر می‌کند. مدت‌هاست هرتیمی به صدر جدول می‌رسد عده‌ای می‌گویند یا تبانی کرده یا داور و فدراسیون به تیم صدرنشین کمک می‌کند، اتهاماتی که هیچ‌کدام ثابت نمی‌شود و متهمان در حد مظنون باقی می‌مانند! اینکه عزمی جدی برای برخورد با بیانیه‌نویسان و مدیران و مربیان و حتی بازیکنانی که تنش ایجاد می‌کنند دیده نمی‌شود هم یک بحث جداگانه است که جای بررسی دارد‌.

به گزارش روزنامه اعتماد، برای بررسی فنی بازی پرسپولیس مقابل پیکان و شرایط این تیم در ادامه بازی‌ها سراغ بهزاد دادش‌زاده بازیکن اسبق پرسپولیس و استقلال و تیم ملی رفتیم. صحبت‌هایی که قرار بود فنی باشد اما حرف از لیگ ما که می‌شود معمولا باید به حواشی هم گریزی زد ! داداش‌زاده یکی از اعضای هیات‌مدیره کمیته مربیان ایران و رییس کمیته کانون مربیان در استان‌ها است و در مصاحبه با «اعتماد» از مربیان ایرانی لیگ دفاع کرده است که‌ در ادامه ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

   پرسپولیس مقابل پیکان پیروز شد و یک‌ گام دیگر به قهرمانی در لیگ نزدیک‌تر. 

بله؛ بازی جذاب و خوبی بود. تقابل با تیم‌هایی که برای بقا می‌جنگند بسیار دشوارتر است. ملاحظه کردید در یکی، دو هفته گذشته صنعت نفت و ملوان که برای بقا می‌جنگند ترمز استقلال و سپاهان را کشیدند. پرسپولیس مقابل پیکان خوب بازی کرد و با تعویض‌های به موقع سه امتیاز را گرفت. الان زدن دو، سه گل مهم نیست با یک گل پیروز شدن هم خوب است و اهمیت بالایی دارد.

بهزاد داداش زاده

  نظر شما در خصوص این همه هیاهو و بیانیه‌ها که تیم‌ها علیه هم صادر می‌کنند، چیست؟

متاسفانه فوتبال ما دارد به بیراهه کشیده می‌شود. اول اینکه متاسفم برای مدیران باشگاه‌ها، دلال‌هایی که مربیان خارجی می‌آورند. مربیان خارجی که بی‌هویت هستند! الان سه، چهارتا مربی خارجی در لیگ داریم که هویت آنچنانی ندارند اگر داشتند در کشورهای خودشان از آنها استفاده می‌کردند. نکته دیگر اینکه باید به اینها گفت مربیان ایرانی تیم‌های دیگر چه افرادی هستند، کاری به ویسی ندارم او جوان است و قهرمانی دارد و بازیکن تیم ملی بوده اما علی فیروزی که همه می‌دانند او یک بازیکن افسانه‌ای و یک مربی قابل احترام است . مربیان خارجی ما سرپرست‌های باشگاهی خود را هم گمان نمی‌کنم بشناسند! چرا این مربیان خارجی باید عملکرد ضعیف خود را به دیگران ربط دهند؟ اپیدمی شده! هر تیم باید کار خودش را کند.  مجیدی در سال قبل بیشتر سکوت کرد و کارش را جلو برد و قهرمان شد.

   پرداختن به حواشی را علت مهم در ضعف تیم‌های‌ مدعی می‌دانید؟‌ بیشتر توضیح بدهید. 

یحیی‌ را هم در اوایل فصل گرفتار حاشیه کردند اما هرچه گذشت و‌ تیم یکدست شد نتیجه گرفتند. یحیی هروقت تمرکز لازم را داشت تیمش نتیجه گرفت. بقیه تیم‌ها‌ و مربیان هم همین باید باشند. به نظر من هیچ تیمی نمی‌تواند پرسپولیس را شکست بدهد به غیر از حاشیه و زد و بندهای پشت پرده!

  دیگر عوامل موفقیت پرسپولیس در این فصل را چه می‌دانید؟ 

۱‌. مدیر پرسپولیس که خیلی زحمت می‌کشد و از جنس این تیم است. ۲. کادرفنی که همه یکدل پرسپولیسی هستند و برای این تیم جان می‌دهند. ۳. بازیکنان خوب، شما ببینید بازیکنی مثل عالیشاه که کاپیتان است 10 دقیقه هم به زمین می‌آید همه وجودش را می‌گذارد یا آنهایی که می‌توانند در تیم‌های دیگر فیکس باشند اما در پرسپولیس روی سکو هم می‌روند به خاطر این تیم و هوادارانش سکوت می‌کنند.۴. پیشکسوتان، آنهایی که تخریب هم می‌کنند به تیم انرژی و انگیزه مضاعف می‌دهند. ۵. هواداران‌ که‌ همیشه یار دوازدهم این تیم بودند و ‌هستند.

  در خصوص دو بازی آینده پرسپولیس چه نظری دارید؟ 

هردو را هم یک - هیچ ببرند مهم نیست. فقط باید عزم خودشان را جزم کنند و ببرند. فعلا باید به بازی با گل‌گهر فکر کنند‌، این تیم خیلی خوب است و برای شانس اندک رسیدن به سهمیه با تمام توان بازی خواهد کرد.

  از حواشی که ممکن است برای پرسپولیس به وجود بیاید حرف زدید.‌ منظورتان همین مصاحبه‌ها و بیانیه‌هاست؟ 

قطعا؛ سازمان لیگ و فدراسیون را تهدید می‌کنند! عوامل سایر تیم‌ها را می‌گویم.‌

  به نظر شما این فشارها تا چه حد  ممکن  است  سازمان‌ لیگ  و فدراسیون  را  تحت‌تاثیر  قرار  بدهد؟‌

خوشبختانه سازمان لیگ محکم ایستاده و عملکردش از سال قبل بهتر است اما تیم داوری برای این تیم‌ها ضعیف کار کردند. این قشر قابل احترام هستند. نمی‌خواهم بگویم از قصد ضعیف کار می‌کنند اما ببینید، پنالتی روی صادقی را یک نابینا هم می‌توانست بگیرد یا حس کند آن صحنه پنالتی بود. حتی گزارشگر هم روی آن صحنه حرف زد و گفت پنالتی است، تصور کنید پرسپولیس برنده آن بازی نمی‌شد‌ . چه اتفاقی برای هوادارانش رخ می‌داد؟

  چاره چیست؟ 

نمی‌توانیم VAR بیاوریم ولی می‌توانیم از مانیتور استفاده کنیم. مثل کشتی کنار زمین مانیتور بگذاریم و یکی هم روی سکوها‌. از همین جا شروع کنیم. از دوربین‌ها در ورزشگاه‌ها استفاده کرد. می‌شود مانیتور را به داور چهارم سپرد تا به داور کمک کند. چه ایرادی دارد؟

  بگذریم، مدیرعامل وقت پرسپولیس در مصاحبه گفت داریوش مصطفوی اجازه ‌نداد پرسپولیس در یک دربی گل‌های زیادی به استقلال بزند. در آن زمان شما بازی می‌کردید‌، این مسائل بود؟ 

اول از دربی ۹ نفره بگویم که صفر - صفر شد. آن روز پرسپولیسی‌ها هرکدام واقعا به اندازه دو یا سه نفر دویدند و اینکه می‌گفتند مراعات کردیم، صحت نداشت. آن زمان من در استقلال بازی می‌کردم و خودم هم دوست داشتم به پرسپولیس گل بزنم. ضمن اینکه بازیکنان دو تیم آن زمان با جادوگر و دعا ارتباط می‌گرفتند که نمی‌خواهم درباره‌اش حرف بزنم! اما انصافا پرسپولیسی‌ها خیلی جنگیدند و به ما هم چیزی نگفتند. فشار هواداران هم روی ما زیاد شده بود. درباره مصطفوی هم باید واقعیت را گفت. او بدترین خیانت را به پرسپولیس و استقلال کرد. آقای مصطفوی به‌رغم اینکه پیشکسوت فوتبال بود به این دو تیم خیانت کرد. دربی که دو بر دو شد و بعد رای به سود استقلال داد و همه از جمله من را محروم کرد ناحق بود. من او را هیچ‌وقت نمی‌بخشم. او در تیم ملی هم نفوذ داشت و بازیکنان خودش را انتخاب می‌کرد! نمی‌دانم عابدینی چه گفت اما آن دوران مصطفوی ما را محروم کرد که استقلال قهرمان شود اما در نهایت هم سایپا به قهرمانی رسید.

  ترتیب سوالات‌مان برهم خورد! عملکرد پریرا را  چطور دیدید؟ 

ضربه سری که زد کار بازیکان برزیلی است. در فوتبال ما چنین ضربه‌ای نمی‌توانند بزنند. این مهاجم اگر دوام بیاورد می‌تواند در آسیا کمک کند.

  سوال آخر، به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره کانون مربیان ایران در خصوص رفتاری که با بعضی از مربیان ایرانی می‌شود چه صحبتی دارید؟ 

اگر همان زمان که مربی خارجی در انزلی با کارمند هلال احمر آن رفتار را انجام داد، برخورد جدی می‌کردند بقیه خارجی‌ها حساب کار دست‌شان می‌آمد. در این خصوص بیانیه‌ای هم صادر کردیم. بیژن طاهری و خسرو حیدری را من می‌شناسم اما آیا مورایس این افراد را می‌شناسد؟ چه کسانی باید به خارجی‌ها این پیشکسوتان را بشناسانند؟ این رفتار باب شده که مربیان خارجی می‌خواهند با حاشیه ایجاد کردن  نتیجه  بگیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها