عجیب‌ترین خبر سال تعلق می‌گیرد به یک برزیلی؛

هفت تیرکشی این ستاره یک کشور را به هم ریخت

اتفاقی در برزیل رخ داده که شاید نظیر آن در دنیای ورزش وجود نداشته است.

هفت تیرکشی این ستاره یک کشور را به هم ریخت
کد خبر: 611509
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۱:۵۳:۴۸

چندی قبل بود که والاس دسوزا در یک استوری اینستاگرامی سوال عجیبی را از دنبال کننده‌های خود مطرح کرد. جایی که این فوق ستاره برزیلی دنیای والیبال در حالی که یک اسلحه در دست داشت از دنبال کننده‌های خود سوال کرد که آیا حاضر هستند با این سلاح به رئیس جمهور برزیل شلیک کنند یا خیر.

به گزارش ورزش سه، با وجود عذرخواهی والاس دسوزا بعد از این اتفاق او شدیداً بابت انتشار چنین محتوایی محکوم شد. باشگاه او یعنی ساداکروزیرو اعلام کرد که این پشت خط زن باتجربه تا اطلاع ثانوی محروم خواهد بود. تصمیمی که در ادامه توسط نهاد بالاتر یعنی کمیته المپیک برزیل نیز برای او در نظر گرفته شد.

این بدان معنا بود که والاس دسوزا دیگر نمی‌تواند در هیچ مسابقه‌ای که زیر مجموعه کمیته المپیک برزیل باشد حضور پیدا کند و علاوه بر این حتی حضور او در باشگاهش نیز با ابهام روبه‌رو است.

چندی قبل کمیته اخلاق فدراسیون والیبال برزیل اعلام کرد که والاس دسوزا به دلیل این استوری یک سال از بازی‌های ملی و سه ماه از مسابقات باشگاهی محروم شده است. طی روزهای گذشته شوک به والاس کامل شد؛ جایی که اعلام شد این والیبالیست برزیلی پنج سال محروم شده است.

ماجرا از این قرار بوده که تیم باشگاهی ساداکروزیرو به فینال رقابت‌های لیگ والیبال برزیل راه یافت و والاس با اجازه فدراسیون در دیدار فینال حاضر شد. این موضوع خشم کمیته ملی المپیک برزیل را به همراه داشت و این ستاره سال‌های اخیر والیبال دنیا و برزیل را پنج سال محروم کرد.

والاس در واکنش به این محرومیت عجیب گفت: "من کاملاً شگفت‌زده شدم. پنج سال زمان زیادی است. امروز من 35 ساله هستم، امسال 36 ساله خواهم شد. اگر واقعاً اتفاق بیفتد، از نظر تئوری همه چیز برای من تمام شده است. من عمیقاً از انجام این کار متاسفم. من مانند هر کس دیگری که ممکن است اشتباه کند، اشتباه کردم."

این پایان کار نبود و فدراسیون والیبال برزیل به دلیل اجازه دادن به بازی والاس، تعلیق شد. رئیس موقت فدراسیون رادامس لاتاری، به مدت یک سال محروم شد. همچنین بودجه دولتی و عمومی فدراسیون والیبال برزیل به مدت شش ماه قطع شد.

در نهایت والاس تاکید کرد که بازنشسته نخواهد شد و به دادگاه عالی ورزش (CAS) اعتراض خواهد  کرد. او گفت: "من بازی را متوقف نخواهم کرد. فکر می‌کنم هنوز فرصت بازی در خارج از برزیل را دارم، بنابراین متوقف نخواهم شد."

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها