کد خبر: 503460
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۹:۳۶:۱۶
| |

اکثر برزیلی‌ها خواستار استیضاح بولسونارو هستند

برای اولین بار در برزیل اکثر مردم این کشور از طرح استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور حمایت کردند.

اکثر برزیلی‌ها خواستار استیضاح بولسونارو هستند
کد خبر: 503460
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۹:۳۶:۱۶

اعتمادآنلاین| همزمان با اینکه اتهام جدی مربوط به نحوه تهیه واکسن کرونا در برزیل به وجهه خدشه‌دار شده ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری برزیل آسیب دوباره زده است، براساس نتایج نظرسنجی مرکز "دیتا فولها" 54 درصد از شهروندان برزیلی از یک اقدام پیشنهادی مجلس سفلی برای آغاز روند استیضاح بولسونارو حمایت کردند. این در حالی است که 42 درصد با این طرح استیضاح بولسونارو مخالفت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در نظرسنجی قبلی این مرکز که در ماه مه منتشر شد، حامیان و مخالفان استیضاح رئیس جمهوری برزیل تقریبا برابر بود.

پیش از این در یک نظرسنجی دیگر حدود 51 درصد از برزیلی ها اعلام کردند که عملکرد بولسونارو را تایید نمی‌کنند. این بالاترین آمار از زمان حضور بولسونارو در سمت ریاست جمهوری برزیل از ژانویه 2019 تاکنون محسوب می شود.

ژائیر بولسونارو چند روز پیش نیز در تازه ترین اتهام از سوی دادستان ایالت ریودو ژانیرو ، متهم به مشارکت در یک برنامه دریافت غیرقانونی دستمزد در زمان نمایندگی مجلس فدرال شده است.

اعتبار مبارزه با فساد مالی بولسونارو که به پیروزی او در انتخابات 2018 کمک کرد، با مطرح شدن رسوایی اتهام فساد مالی در تلاش های دولت برای تهیه، تامین و خرید واکسن کرونا، همزمان با همه گیری گسترده و تلفات زیاد بیماری کووید - 19، تضعیف شده است.

نارضایتی‌ها از سوء مدیریت بولسونارو در مهار شیوع ویروس کرونا و نقش او در پرونده یک فساد مالی و قصور او در قرارداد خرید واکسن کرونا سبب شده تا ده‌ها هزار نفر از مردم برزیل اخیرا برای سومین بار در دو ماه گذشته به خیابان‌ها آمده و خواستار برکناری وی شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها